Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Du måste vara inloggad för att se medlemmar!

Forumbetyg

1 2 3 ... 148 149 150

+1 Intresseklubben antecknar:

En månad med rutin: 2,5km promenad varje morgon och eftermiddag för att komma hem med så pass mycket energi att det hinns med husrenovering, storstädning, baka bröd, baka frozen cheesecake, torka röda vinbär utöver vardagens måsten. (ja, och sen däckar jag i soffan i djupsömn 1-1,5h mellan 20:00-22:00).

16 sep, 2024 19:59

+1 Skriv något positivt om din dag!:

Tredje arbetsveckan på nya stället och vardagsrutiner sätter sig efter ett tre års livsvakuum. En bubbla av ”bo provisoriskt innan flytt utomlands”->”husägare med massa projekt”->”samboliv och besöka släkt regelbundet”=”sätta nya prioriteringar i livet”.

Kroppen börjar mentalt säga ”Hej! Jag vill, orkar, har tid och känner sådan sinnesro att ett joggingpass och/eller yoga vore fint - vad sägs om att göra det regelbundet och inte bara lite random en gång i kvartalet?” Och så blir det faktiskt av. Vardaglig mental avslappning. Mår bra, sover bra, snoozar ej ohälsosamt. Även så denna måndag om än känslan av ett marshmallow till hjärnkontor första timmarna (vaknade tidigt och tänkte ”skönt med helg och få sova ut” varpå alarmet ringde och jag fundersamt ifrågasatte tiden 05:25).

Har också hunnit lämna in kläder till skräddaren för lagning OCH preppat dagens middag. Mår toppen - helt oironiskt!

2 sep, 2024 16:54

+1 Varva ner, koppla av och må bra tråden!:

Kom hem för en stund sedan och började göra mysstämning med tända ljus. Insåg också att det är f1-helg och drog fram handdatorn för att se var/när/hur och fastnade lite spontant på f1 Academy practise 2-liven. Scrollade vidare på datorn i jakt på inspirerande fredagsmiddagsredcept och insåg mitt i allt, halvt undermedvetet till medvetenhet, att bara ljudet i bakgrunden var så avslappnande. Dova ljudet av snabba bilar och helg. LEDIG helg med allt vad det innebär, och numera INTE innebär.

Dvs. ingen oro för att arrangera skjuts ut till jobbet med obekväma arbetstider och begränsade bussförbindelser eller att bli fast över natten hos bekant/personalboende tills jag kan ta mig hem igen osv. Bara lugnt och ro och f1 och fredagskväll, lördag, söndag.

ÄR. SÅ. NÖJD.

Projekt i helgen som också gör mig lugn och avslappnad:
-Ångbad för ansiktet med ansiktsmassage och hudvårdsrutin.
-Ett fotbad med trevligt fotsalt, lite badolja, stenkulor (från gruvan) i baljan för punktmassage.
-Yoga. yoga yoga och yoga. Nu går jag till och från jobbet dagligen, en promenad på 20-25min (beroende på hur sent jag kommer iväg blir det gärna jogging/powerwalk = lite mör). Kommer bli avslappnande, stillasittande, inkännande rörelser ikväll och gärna ett mer ansträngande pass i helgen som väcker musklerna.
-Projekt läsa ut bok har tagit vid. Den är svinbra och jag måste sluta scrolla bort mina dagar. Boken ska vara färdigläst innan årskiftet vilket INTE är en svår uppgift... (började läsa den 2021 )

23 aug, 2024 17:51

+2 Skriva av sig-tråden:

Skrivet av Kattbjörn:
Och helt plötsligt så står vi nu där och behöver flytta någonstans så fort som möjligt!!! Hela bottenvåningen på vårt hus behöver renoveras och då går det inte att bo där.


Tycker ni kan flytta upp till mig så jag kan bli bästis med Tovaliten. Vi kan iordningställa lekrum, sovrum och arbetsrum till er så ni kan jobba på distans. Komsi komsi

23 aug, 2024 17:35

+1 Varva ner, koppla av och må bra tråden!:

Skrivet av Mintygirl89:
Kintsugi, vad är det för bok?



The Priory of the Orange Tree

Köpte uppföljaren för att motivera mig själv att skynda vidare med läsningen, men så var det i storpocket tydligen så nu stör jag mig på att böckerna är olika versioner...

23 aug, 2024 18:23

+1 Skriva av sig-tråden:

Snart är två av tre veckor avklarade och jag är så NÖJD med hur det har blivit med upplägg, väder och yttre påverkan (öppettider, hitresta hantverkare, vägarbeten osv.). Alla praktiska, hurtiga måsten med husrenovering är avklarat och spöregnet kom när vi som bäst behövde det (marken/gräsmattan var i behov av vatten och vi behövde anledning att bara få lov att vara en stund).

Det har varit intensivt häng med sambon dygnet runt och jag tror vi båda, introverta, var lite på bristningsgränsen igår utan att förstå varför - men så har vi nu fått egentid där den ena badar, läser bok eller spelar tv-spel på olika våningsplan och jag märker hur vi båda mår så mkt bättre efter bara en stunds återhämtning i enrum.

Nu tar vi sikte på några dagar söderöver och rundar sedan av semestern med en helg på hemmaplan. Känns så skönt och jag är otroligt taggad på hösten.

10 aug, 2024 19:02

+1 Skriv något positivt om din dag!:

Hela vetet vad jag får too much ohälsosamt god feedback nu för tiden.

1. Jag tycker det är så läskigt när mina olika ”världar” möts. När mitt förflutna har kontakter med mitt nuvarande/framtid. I mean: hur har jag varit? Är jag stolt eller har jag ångest? (Ångest absolut). Har prestationskrav, duktig flicka-syndrom och strävar efter det perfekta (vilket är omöjligt, svårt, ohälsosamt, i-min-värld-skapar-en-stressad-individ när det blir hög arbetsbelastning osv).

2. Min nuvarande chef studerade på en ort där jag också studerat innan henne. Hennes bästis aka kurskamrat hennes tre år jobbade extra på ett hotell som jag också huserade under den tiden. De hade mötts upp nu i veckan och jag hade kommit på tal när hon nämnde att jag ska vidare. Han hade då sagt att ”Ronja är den som kan allt och som man gick till i förstahand” varpå hon hade sagt: ”Japp, det är hon det”. Och han fortsatte: ”om jag hade varit hotellchef hade jag anställt henne på stört, hon är ovärderlig”

Som sagt. Jag hoppas jag tar detta på bästa sätt och tar det med mig, men att jag har rätt typ av ödmjukhet inför nya jobbet i höst så att det här inte går mig åt huvudet.

16 jul, 2024 16:09

+1 Skriv något positivt om din dag!:

Våra kära, kära pensionärsgrannar. ♥ Jag (oregelbundna arbetstider, bosatt bortom huset när bussarna ej går) och sambon (bortrest 2-4 veckor) jobbar för fullt, med få timmar hemma i huset i perioder. Hittills har det antingen varit sent på natten eller när det (hittills) har spöregnat så vi ej med trädgården och kan ej väsnas med gräsklippare osv. Och någon gång har soporna fått stå ”till nästa upphämtning”. Tror ni inte käraste, snällaste grannarna klipper gräset och ställer ut/in våra sopor och ibland kör iväg stora lass snö mitt i vintern för oss (”vi har hu ändå betalat för snöröjningen hos oss så skotta hit er när det blir för mycket”)?! Jag och sambons familjer är utspridda kring Dalarna, Stockholm och Västra Götaland medan vi bor högt upp i norraste delarna, så det är så mysigt att känna den där omtanken och se hur okända visar sådan vänlighet.

Jag gick till dem med finchoklad som tack idag vilket resulterade i ett superfint möte. Båda +80 och med ”friska barn boendes 4h bort” (unga 60-åringar) och jag fick rundtur i 60-talshuset med bevarad inredning (vårt hus är samma modell men har haft 4 tidigare familjer som alla renoverat och moderniserat). Gubben ”var lite trött” efter allt klippande men ville inte vänta in barnen eller barnbarnen som inte har vägarna förbi förrän om någon vecka eller så. Fantastiskt härliga människor! Ena hitflyttad till Sverige under vinterkrigets start i Finland och andra uppflyttad från Jokkmokk i tidig ålder. Det har så mycket kunskap att dela med sig av om trakten och jag bara älskar det!

I mean, fick höra ordet ”trollslända” på finska till och med. Vilket måndagsmöte!

8 jul, 2024 12:52

+1 Intresseklubben antecknar:

Skrivet av Jessica Lawiise:
Imorgon ska jag se AVRIL LAVIGNE i Manchester! Kommer med största sannolikhet gråta hela konserten, så planerar att ha solbrillor istället för någon cool sminkning (som jag tidigare planerat). Är typ nervös?!!!! Alltså hon har varit min favorit sen jag var 11!!! Och IMORGON SKA JAG SE HENNE, KAN INTE FATTA DET!!!!!


Njuuuut! Ha kuuul! ♥ Såg henne i Göteborg 2007 och för min del kändes det då som att "runda av ett viktigt tonårskapitel" för min del. I år har jag upplevt live-musik på ett vis jag inte gjort sedan den helgen på Pier Pressure så jag vill väl mest önska dig den typen av känsla: att ha en magisk dag. Lev i nuet, ta in allt du kan och ha kul!

3 jul, 2024 12:41

+1 Skriv något positivt om din dag!:

Ser ändå väldigt positivt på hösten, får bara hoppas att jag inte ställt önskemål som ej kan tillmötesgås

10 jun, 2024 19:55

1 2 3 ... 148 149 150