Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Lite ny design

Forum > Mugglarportalen > Lite ny design

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Erfa
Rektor

Avatar


Nu börjar jag återigen bli lite intresserad av att fixa till den här sidan lite och få upp den på ordentlig domän (konvent är alltid bra till att liva upp stämningen). Det jag personligen kan fixa är lite buggfixning och framför allt en jag-har-glömt-mitt-lösenordsfunktion.

Men för att allt ska se ut som en ordentlig hemsida borde designen uppdateras lite. Jag är redan ganska nöjd med färgerna - det ger Hogwarts-känsla, men utan att vara en kopia av hogwarts.nu.

Det största problemet i mina ögon är bilderna. Bakgrunden fungerar, men sidokanterna och bannern ser helt enkelt inte särskilt bra ut.

Så, min fråga är väl - hur kan designen förbättras? Och ännu hellre - är det någon med skillz som kan rita lite bilder som faktiskt skulle kunna användas..?

22 jul, 2009 17:28

Borttagen

Avatar


Wohoo, bra att du är pepp igen! Jag känner detsamma, det behövs lite konvent och sånt för att få igång nördigheten. Jag skulle kunna prova att designa något i helgen, så får vi väl se om det blir bra eller om någon annan kommer med något!

22 jul, 2009 21:31

Eriskay
Elev

Avatar


Ja ja fint!

Nitwit, blubber, oddment, tweak. Jag på Tumblr, jag på YouTube.

22 jul, 2009 22:52

Erfa
Rektor

Avatar


Skrivet av Eriskay:
Ja ja fint!

Off Topic: Din Avatar verkar ha försvunnit.

Förresten borde jag fixa uppladdningsfunktion för bilder, det är ju alldeles för många som har problem med länkningen.

22 jul, 2009 23:16

Eriskay
Elev

Avatar


Skrivet av Erfa:

Off Topic: Din Avatar verkar ha försvunnit.

Förresten borde jag fixa uppladdningsfunktion för bilder, det är ju alldeles för många som har problem med länkningen.


Fixat.

Yes, det borde du. Skriver det på din att göra-lista om det inte redan står där.

Nitwit, blubber, oddment, tweak. Jag på Tumblr, jag på YouTube.

23 jul, 2009 19:43

Erfa
Rektor

Avatar


Så, nu kan man mata in e-postadress vid registreringen, och ställa in den i inställningarna.

Glömt lösenord-funktionen fungerar tror jag, men bara om jag kan få nån SMTP-server att fungera. Jag lägger inte upp den just nu, för det finns risk för att den ändrar lösenord trots att den inte skickar mail.

Det vore ytterst smidigt om jag kunde få tag på ett webbhotell som låter kunderna ansluta till mail-servern direkt i PHP-koden.

Om någon vet en sån, så hojta till.

24 jul, 2009 23:36

Erfa
Rektor

Avatar


Så, nu bytte jag ut sidokanterna mot något neutralare. Det är väl fortfarande inte perfekt, men det är i alla fall bättre. Men bannern måste fortfarande bytas ut, den här alltså:
http://potter.kusinfilm.com/style/logga.png

Den är 760x100 pixlar, så om någon känner för att göra något är det väl bra om det fortfarande håller den storleken.

Jag tror att det bästa är nån sorts väggliknande material, antingen sten eller mörkt trä, sen kan texten hänga på den som någon sorts skyllt. Det borde väl fungera?

26 jul, 2009 12:44

Erfa
Rektor

Avatar


Jag känner mig ganska ensam i den här tråden, men nu börjar designen se hyfsad ut.

Alpha Tauri fixade en nya banner, och sen bytte jag ut kanterna till något som matchar den. Nu är det mest sidomenyn jag vill pilla lite på, för den passar inte perfekt.

Men nu har jag kommit så långt som att börja kika på webbhotell också... One.com verkar hyfsade.

26 jul, 2009 20:37

Eriskay
Elev

Avatar


Skrivet av Erfa:
Jag känner mig ganska ensam i den här tråden, men nu börjar designen se hyfsad ut.

Alpha Tauri fixade en nya banner, och sen bytte jag ut kanterna till något som matchar den. Nu är det mest sidomenyn jag vill pilla lite på, för den passar inte perfekt.

Men nu har jag kommit så långt som att börja kika på webbhotell också... One.com verkar hyfsade.


Du är duktig! Bannern är snygg, kudos Alpha, och forumet ser fint ut!

Nitwit, blubber, oddment, tweak. Jag på Tumblr, jag på YouTube.

31 jul, 2009 23:26

Tonks-nea1
Elev

Avatar


Gilla iden

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_m25hmpRboj1qbm90eo1_500.gif

22 apr, 2011 22:07

1 2

Bevaka tråden

Forum > Mugglarportalen > Lite ny design

Du får inte svara på den här tråden.