Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Eurovision-tråden

Forum > Off Topic > Eurovision-tråden

1 2 3 4 5
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Ellpotter09
Elev

Avatar

+1


Det brukar ju komma en tråd inför Eurovision varje år men vad jag vet så finns det ingen för att prata om Eurovision i allmänhet! (Om det finns så säg gärna till! )
I den här tråden kan man prata om den kommande upplagan av Eurovision, fun facts eller om du känner för att prata om din favoritvinnare! Allt som rör Eurovision helt enkelt! ♥



Idag så avslöjades det sista bidraget för Esc 2023! Har du någon favorit?

16 mar, 2023 18:05

ella potter
Elev

Avatar


Jag är så taggad på Eurovision! Jag kunde inte se något av de 3 sista delarna på Mello så nu får Eurovision kompensera för det!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2F09%2F71%2Ff6%2F0971f6117d7e667200ded8c674b1d8bc.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F7d26abcd69448cea44081f5536b7df2a%2Ftumblr_oqdxe0pXSy1w8cb70o1_500.gifv

16 mar, 2023 20:53

imok
Elev

Avatar

+1


Hejhej nu bosätter jag mig här ♥

Efter mello och typ två månader fram går jag in i en esc-fas. Jag andas eurovision basically. Så ja tack den här tråden kom precis i rätt tid ♥♥♥ haha

Har inte lyssnat igenom alla låtar ÄN men mina nuvarande favoriter för iår är Sverige, Finland, Tjeckien och Frankrike. (honorable mention till Norge, gillar den men den låter jättemkt som ”run to the hills” av klara hammarström som var med förra året i mello.)
Also Loreen better be winning för herregud vad hon förtjänar det med en låt så bra som den. Sen så brukar nationalisten inom mig träda fram i esc-tider, så om Sverige skickar ett bra bidrag så accepterar jag typ inget annat än att vi vinner lol. Oddsen verkar också vara i hennes favor då hon (enligt bettingen) är favorittippd med 40% vistchans. Sen är hon ju också vad man skulle kalla en eurovisionlegend så hon har en hel del fans lol.

men ja jag är superpeppad för esc i will listen myself to death på alla bidrag nu kommande veckorna hihi

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F37b9bb63f67d8e56c974dfd083dbb1bc%2Ftumblr_plnkdhRx1F1v1hotuo1_540.gif

16 mar, 2023 22:20

Solkatten
Elev

Avatar


Håller på att lyssna igenom låtarna! Har hittills bara lyssnat på semi final 1 så jag har semi final 2 och låtarna som redan är i final kvar! Jag föredrar att lyssna på låtarna i den ordning dom kommer. Det blir lättast så tycker jag, man har bättre koll på vilka man har lyssnat på och inte lyssnat på eftersom det är så himla många...


Storbritannien måste ju vara nöjda iaf haha. Dom brukar oftast få så låga poäng i finalen och nu får dom plötsligt hålla i hela Eurovision tillsammans med Ukraina! Jag antar att Ukraina är med dom eller? Det blir intressant. Har det någonsin hänt förut att ett land som har vunnit inte har kunnat hålla i det och då få ha det i ett annat land...? Vet bara att det har varit snack om det IFALL något sådant land skulle vinna, tex Australien men har det faktiskt hänt eller är detta första gången? Jag älskar iaf att Graham Norton är en av programledarna! ♥ Men jag fattar inte varför dom ska ha FYRA programledare? Känns så onödigt, det räcker ju ändå med en eller två st.

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

16 mar, 2023 23:37

Ellpotter09
Elev

Avatar


Skrivet av Solkatten:
Håller på att lyssna igenom låtarna! Har hittills bara lyssnat på semi final 1 så jag har semi final 2 och låtarna som redan är i final kvar! Jag föredrar att lyssna på låtarna i den ordning dom kommer. Det blir lättast så tycker jag, man har bättre koll på vilka man har lyssnat på och inte lyssnat på eftersom det är så himla många...


Storbritannien måste ju vara nöjda iaf haha. Dom brukar oftast få så låga poäng i finalen och nu får dom plötsligt hålla i hela Eurovision tillsammans med Ukraina! Jag antar att Ukraina är med dom eller? Det blir intressant. Har det någonsin hänt förut att ett land som har vunnit inte har kunnat hålla i det och då få ha det i ett annat land...? Vet bara att det har varit snack om det IFALL något sådant land skulle vinna, tex Australien men har det faktiskt hänt eller är detta första gången? Jag älskar iaf att Graham Norton är en av programledarna! ♥ Men jag fattar inte varför dom ska ha FYRA programledare? Känns så onödigt, det räcker ju ändå med en eller två st.
6 gånger innan har det hänt att ett land som inte vunnit Eurovision får hålla i det! Och årets logga eller vad man säger har Ukrainas flagga i. ♥

Ja det känns litee mycket med fyra programledare även om det har hänt förut. Vi får skicka Petra Mede som kan lära dem!

17 mar, 2023 08:55

GinnyHermionePotter
Elev

Avatar


Vi ska ut och tälta i skolans ”förbjudna skog” på finalkvällen så jag får se hur mycket ESC jag får se i år. Jag kan ju alltid titta på det senare.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Fa49d2025cdd6850e9574eb6932d3acd6%2Fa8405a162eb555cf-fc%2Fs500x750%2F0a856a56976ad0174b466b40fbd29718a02f0c92.gifv

6 apr, 2023 13:21

Ellpotter09
Elev

Avatar


Första semifinalen avklarad!

9 maj, 2023 23:27

Solkatten
Elev

Avatar


Jag har ärligt talat bara Sverige som favorit i semi final 1. Det var mest antingen jättekonstiga låtar eller tråkiga. Känner mig så kräsen haha. I början tyckte jag inte om Finland men nu har den faktiskt börjat bli lite bättre... det känns lite som att det står mellan Sverige och Finland i år. x) Röstningen på lördag blir intressant. Tyckte Schweiz ändå var ganska bra också. Bra låt och jättebra röst men absolut ingen som kommer att vinna i år.

Lustigt att Eurovision har talat om att tävlingen inte ska vara politisk förut men har i år med mer än ett bidrag som talar om krig. Har dom ändrat sig eller vad.


GinnyHermionePotter Har din skola en "förbjuden skog"? Är det typ som Hogwarts forbidden forest eller?

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

10 maj, 2023 00:11

Fjalar
Elev

Avatar


har inte kollat hela semifinalen men jag gillar Serbiens bidrag (samo mi se spava), och Finlands (cha cha cha) var ju fantastiskt live ^.^

10 maj, 2023 01:38

scarhead
Lärare

Avatar

+1


ÄLSKAR finlands bidrag. my jam. a banger. a bop.
gillade också serbien, moldavien, TJECKIEN!!!! men loreen måste ju vinna. världsklass är hon ju i. det kmr bli jobbigt för dem om loreen inte vinner för då får de med mig att göra

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F40c17f6816983b30d1473aae77b7847a%2F2b6d82df06007584-60%2Fs500x750%2F6ff482cacffceb3c54556b1b4800f3551baef5ff.gifv

10 maj, 2023 09:52

1 2 3 4 5

Bevaka tråden

Forum > Off Topic > Eurovision-tråden

Du får inte svara på den här tråden.