Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Fanfilm om marodörerna: Order Rising

Forum > Off Topic > Fanfilm om marodörerna: Order Rising

Bevaka tråden
Användare Inlägg
illusionofcool
Elev

Avatar

+1


Fanfilm om marodörerna: Order Rising

Hejhej! Jag följer några på tiktok som håller på att utveckla en TV-serie om marodörerna (helt fanproducerat!!), och som nu samlar in pengar för att kunna genomföra den. Den heter The Marauder’s Saga: Order Rising och utspelar sig något år efter att de slutat Hogwarts. De har redan skrivit alla avsnitt, samt börjat leta efter skådespelare, och imo så verkar hela produktionen otroligt professionell, och jag tror verkligen att hela serien (om de kan spela in den!) kommer bli jättebra. Ambitionsnivån ligger ganska högt, kan man lugnt säga.

Tänkte att det antagligen är ganska många här som är intresserade av att veta om den!! Tror bästa stället att följa deras progress är på deras tiktok, @themarauderssaga.


Klicka på spoilern för att läsa hur de beskriver den:
Spoiler:
Tryck här för att visa!——The Year Is 1979——
Our four Marauders–James, Sirius, Remus, and Peter–have graduated from Hogwarts and have been inducted into the Order of the Phoenix. They are joined by a growing group of found family, including James' fiance Lily, and her friends, Marlene McKinnon and Dorcas Meadowes, as they seek to stop The Dark Lord's rise to power.

During this time, Voldemort has entrusted most of the groundwork to his trusted advisors and war generals: Mulciber Sr. and Abraxus Malfoy. Younger members of the Death Eaters, such as Bellatrix Lestrange and Lucius Malfoy, vie for power, hoping to rise in the Dark Lord’s ranks and become a part of the inner circle. Sirius’s brother Regulus Black, a new recruit to the Death Eaters, struggles with his choices and the dangerous path ahead of him.

In the Ministry of Magic, Death Eater apologists and political maneuvering keep it illegal for Aurors to use Unforgivable Curses to protect themselves, putting them at a severe disadvantage, while the Death Eaters to roam unchecked, recruiting more wizards over to their cause.

Fighting their every move is Anna Collins, a young ministry assistant, who, while working tirelessly to reform Ministry laws, finds herself entangled in the case of a powerful artifact that has gone missing from the Department of Mysteries.

Enter Gwendolyn Shafiq, a freelance curse-breaker and adventurer, on the hunt for the artifact before it falls into the wrong hands.

Before these dynamic characters become footnotes in Harry’s story, first we see them fight, live, win, and love. Dark and tragic times are coming for them in the end, it’s true, but this is not our story today.



Och om det är någon som skulle vilja bidra till att de kan göra den, så har de en kickstarter som man kan ge pengar via (de har flera olika rewards man kan få (bland annat kan man få vara statist i den, om man är rik som ett troll och kan resa till Storbritannien bara sådär), och det är väldigt säkert i och med att inga pengar dras om de inte når upp till sitt mål). Den är i skrivande stund öppen 13 dagar till, så stänger 21 mars. (De har precis också öppnat för cashapp och paypal, eftersom det var ganska många som inte hade ett sätt att betala via kickstarter.)

Personligen längtar jag verkligen till att få se den! De videor de har laddat upp på tiktok där de avslöjar titlarna på avsnitten är alla supercoola, så det är ett tips

"It's not over until the mockingjay sings." // "Something unexpected happens. I begin to sing."

7 mar, 2022 22:03

Bevaka tråden

Forum > Off Topic > Fanfilm om marodörerna: Order Rising

Du får inte svara på den här tråden.