Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Mugglis-kompis-bingo

Forum > Mugglarportalen > Mugglis-kompis-bingo

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Tonks/Luna
Elev

Avatar

+5


Låt mig introducera..
MUGGLIS-KOMPIS-BINGO
Har ni någon gång tagit språklektioner har ni antingen behövt gå omkring och Que cest ton animal favorite? Oh cest une lapin
Jag läser inte franska längre (phew) så ursäkta alla fel jag gjorde.
Iallafall, nu ska ni också få göra det, men eftersom vi inte går spanska eller tyska eller ewwww-språket utan går nördiska, så får ni använda valfritt språk(förslagsvis svenska så att alla förstår)
Det här är en tävling, godkänd av prefekter, närmare bestämt allas favorit Emmi .
Tävlingen/spelet går ut på att hitta olika mugglisar som stämmer in på olika besrkivningar. Det finns olika poängnivåer, och en nivå med den/de som håller rekordet(en tvåa och en trea också kanske Eller en hel topplista, beror på hur många som ställer upp och hur mycket arbete det blir)

Några regler:
Allt sköts via uggla, inget i forumen.
Skicka inte en hel lista på dina svar på alla frågor till alla, det är roligare att skicka några frågor åt gången, diskutera, och sedan ta nästa. Då kommer vi lära känna varandra mer.
På de frågor du kan hitta svar på i profiler och forum har du inte hittat personen förens ni har kommit överens om att ni båda hatar matte, älskar McGonagall och tycker att det är helt omöjligt att hitta någon som har läst 50 böcker som du läst(tips, serier.) Eller vilken fråga det nu är ni är på.
En gång per dag får man skriva in resultat i tråden, alltså, man behöver inte ta alla samtidigt. Det här är för att undvika spam.
Svara på frågorna max en gång.

Självklart kommer jag inte kontrollera allt det här, men jag litar på att era samveten straffar er.




En poäng.
Spoiler:
Tryck här för att visa!Hitta någon vars namn börjar på samma bokstav som ditt.
Hitta någon vars användarnamn börjar på samma bokstav som ditt.
Hitta någon som är lika gammal som dig.
Hitta någon som är minst fem år yngre eller äldre än dig.
Hitta någon med samma favorit HP bok som dig.
Hitta någon som brukar äta samma frukost som dig.
Hitta någon som har läst två böcker du har läst. (Inte HP)
Hitta någon som har sett en tv-serie du har sett.
Hitta någon som sett en film-serie du har sett. (Inte HP.
Hitta någon som läst en serie du har läst. (Inte HP)
Hitta någon som sett två filmer du har sett. (Inte HP)
Hitta någon med samma favoritämne i skolan.
Hitta någon med samma hat-ämne i skolan.
Hitta någon som gick/går samma språk som dig.
Hitta någon med samma favoritkaraktär i HP.


5 poäng.
Spoiler:
Tryck här för att visa!Hitta någon som haft mugglis sedan samma år som dig.
Hitta någon som haft mugglis i minst fem år mindre eller mer än dig.
Hitta någon med samma favoritfrukt som dig.
Hitta någon med samma favoritdjur som dig.
Hitta någon som bor i samma landskap som dig.
Hitta någon som har läst sju böcker du har läst. (Inte HP)
Hitta någon som har två tv-serier du har sett.
Hitta någon som sett två film-serier du har sett. (Inte HP.
Hitta någon som läst två serier du har läst. (Inte HP)
Hitta någon som sett sju filmer du har sett. (Inte HP)



10 poäng.
Spoiler:
Tryck här för att visa!Hitta några mugglisar vars första bokstav i deras namn bildar ditt eget namn.
Hitta någon med samma favorit te som dig.
Hitta någon med samma favoritförfattare som dig(har du flera som du absolut inte kan välja mellan så hitta någon som har tillräckligt många favoritförfattare för att fylla upp två tredjedelar av dina favoritförfattare, max 7)
Hitta någon som har samma favoritbok som dig(samma som över)
Hitta någon med samma favoritfilm som dig(ge dig, kan du inte ha bara en favoritsak NÅGON gång?)
Hitta någon med samma favoritsångare som dig.
Hitta någon med samma favoritsångerska som dig.
(Det finns så många olika som håller på med musik, jag väljer att dela upp i kön för att begränsa, om det är någon som faller utanför spektrumet av de binära könen så sätt in de valfritt)
Hitta någon med samma favoritband.
Hitta någon som har läst 20 böcker du har läst. (Inte HP)
Hitta någon som har sett sju tv-serier du har sett.
Hitta någon som sett sju film-serier du har sett. (Inte HP.
Hitta någon som läst sju serier du har läst. (Inte HP)
Hitta någon som sett 20 filmer du har sett. (Inte HP)


20 poäng.
Spoiler:
Tryck här för att visa!
Hitta någon som har läst 50 böcker du har läst.
Hitta någon som har sett 10 tv-serier du har sett.
Hitta någon som sett 10 film-serier du har sett.
Hitta någon som läst 10 serier du har läst.
Hitta någon som sett 50 filmer du har sett.


Topplistor:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Hitta någon som har läst så många böcker som möjligt som du har läst. (Inte HP)
Hitta någon som har sett så många tv-serier som möjligt som du har sett.
Hitta någon som sett så många film-serier som möjligt som du har sett. (Inte HP.
Hitta någon som läst så många serier som möjligt som du har läst. (Inte HP)
Hitta någon som sett så många filmer som möjligt som du har sett. (Inte HP)


Varför stava rätt när man kan stava fel?

2 apr, 2020 16:16

Emmi
Prefekt

Avatar


woop woop !!

ser framför mej nu att mugglis ugglenatal ökar med 200% de kommande dagarna nu..
nu har ni ngt att göra - stanna hemma och uggla varandra (OCH mej!)

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fimg.styla.com%2Fresizer%2Fsfh_500x0%2F10-times-emma-watson-was-just-everything_26182_79095.gif

2 apr, 2020 16:26

9 3/4
Elev

Avatar


Hejsan jag deltar!

Hittills har jag hittat..
Spoiler:
Tryck här för att visa!någon som har läst 2 bokserier som jag; Perfection!
någon som varit med 5 år längre än mig; Mili Moon (2 februari 2015 vs jag 31 mars 2020!

8 apr, 2020 11:33

Bevaka tråden

Forum > Mugglarportalen > Mugglis-kompis-bingo

Du får inte svara på den här tråden.