Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

The Haunting of Hill House

Forum > Off Topic > The Haunting of Hill House

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Hallonsylt
Elev

Avatar


Heej allihopa!!♥ Jag har nyligen sett om på Netflixs serie The Haunting of Hill house och bölat i några timmar. Jag undrar om det finns några fler här som har sett den, och isåfall vad ni tycker och om ni är taggade på säsong 2: The Haunting of Bly Manor?

*

Här är mina små åsikter och varför alla borde se på serien (utan spoilers) :

Spoiler:
Tryck här för att visa!Jag älskar rekommenderar den här serien på alla sätt och vis. Den följer familjen Crain under två tidsperioder, en när de fem barnen var unga och bodde i det hemsökta Hill House, och en drygt 20 år i framtiden när en familjetragedi för syskonen tillsammans igen och de måste möta sitt förflutna och allt som de gick igenom när de bodde i huset.

Först låter det verkligen som en väldigt cliché skräckhistoria (och det kanske den är på vissa sätt), men THoHH har verkligen berört mig på ett speciellt sätt som skräck sällan gör. Istället för att bero på jumpscares och monster så handlar serien främst om karaktärerna och hur hemskt det är för en splittrad familj att inte kunna (eller vilja) hjälpa varandra. Den handlar också om psykisk ohälsa och är skriven på ett fantastiskt sätt, samtidigt som den har The Spooks (TM) och är allt från sorglig till obehaglig att se på.

Jag älskar verkligen The Haunting of Hill House, både som ett uttråkat skräckfan som längtat efter en intelligent historia som inte främst beror på chock value för att få publiken engagerad, men också för att jag verkligen älskar karaktärsdrivna historier som får mig att gråta ut mina ögon i slutet för att det är så vackert.


Här är en plats för diskussion om det finns någon mer än jag här som tycker om den här serien!! Ha det kul^^


Plus att jag behöver veta om det finns någon mer än jag som verkligen avskyr teorin att de fortfarande är i the Red Room i slutet eftersom tårtan är röd, för Luke Crain deserves better.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2F51cc6de400d9e275a5221158ceb9a850%2Ftumblr_ph83doB5DS1w23yp9o1_540.gifvhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F628eef66d634db62ce32bb02d19a8017%2Ftumblr_pgvcxl57sT1xjy2vbo10_r1_400.gifv

10 feb, 2020 10:04

PansyMalfoyParkinson
Elev

Avatar


Har sett båda Hill House och Bly Manor!! Tyckte att Hill House var bäst faktiskt och läskigast. Tycker hon som spelar både Nelly och Dani är så sööt !! ♥

3 nov, 2020 11:05

Kattbjörn
Prefekt

Avatar


Jag älskar Hill House!!!! Bara sett Bly Manor också och den var också väldigt fin!!

3 nov, 2020 13:03

Bevaka tråden

Forum > Off Topic > The Haunting of Hill House

Du får inte svara på den här tråden.