Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

The 7 - next generation (svenska)

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > The 7 - next generation (svenska)

Bevaka tråden
Användare Inlägg
LunaLovegood:)
Elev

Avatar


Hejsan!
Jag är ju bäst på att skriva dåliga fanfictions om ingen gillar!!! Det tänkte jag gör igen! Men den här gången har jag faktist arbetat med detta ett tag... och hoppas att folk gillar den...

Titel: The 7 - next generation
Språk: svenska
Rating: G tror jag. Säg bara till om jag ska ändra, men det tror jag inte ska hända!!
genre: Fantasy? fanfiction till Percy jackson och heroes of olympus
Huvudpersoner: Skiftar mellan de sjus barn, Grover och Junipers barn och solangelos barn. Jag ska försöka göra så att det inte blir rörigt.
Färdigskriven: Nej
Antal kapitel: 1
Handling:
det handlar om next generations HoO/Pjo som under en sommar åker till halvblodslägret allihop och denna ff handlar om vad som händer under sommaren.
Taggar:
Spoiler:
Tryck här för att visa!
Förlåt till er som inte ville bli taggade


Kapitel 1
Spoiler:
Tryck här för att visa!Zoë
Mamma och pappa tycker att det skulle vara för mycket att umgås med deras bästa vänner året om, och bo i jupiter lägret, såsom Hazel och Frank gör. Därför bor vi i vårt hus på montauk året om. Det var pappa som valde. Min tvillingsyster tycker det är synd att hon inte kan träffa sin bästis Stella Underwood varje dag. Jag tycker Stella är sååå jobbig. Det enda hon vill är att sitta vid vattnet och spegla sig.
Oh förresten. Jag heter Zoë Jackson, är 14 år och har speciell kontakt med vatten. Jag har honungsblont hår och gröna ögon. Jag kan andas under vatten, och simmar fortast i klassen.Jag liknar mer min mamma dock. Både till personlighet och utseende. Tycker de vuxna iallafall.
Men nu när sommaren har börjat och både jag och Bianca, min syster, gått ut åttan på New Yorks skola för framtida idrottsmän, förkortat NYSFA, ska vi åka till Camp-half-Blood och träffa resten av de 7, tydligen var de världens räddare.
Visst, jag saknar mina kompisar, såsom Dean, Pixie och Lava, men de hade ju kunnat komma till Montauk istället. dessutom min jag inte lämna min kattunge Zeus. Bianca och Sarahs heter Poseidon och Hades, vi fick de av de tre stora på våra födelsedagar. Kända föräldrar?
Japp.
Dessutom funkar inte netflix eller laptops, bara magiska och någon sådan har jag inte. Hoppas Leo kan bygga en åt mig. Fast, Leo är ju världens minst mekaniska Hefaistos unge. Det enda han har är tomt skryt om vad han har gjort. Eller inte gjort. De andra vuxna hänger på också. Visst, Leo har säkert byggt en drake man kan ha i en väska. Visst, men var är den då? Såklart blev den förstörd när Leo offrade sig… Troligt.

Men som sagt, nu ska vi iväg och först möta upp Frank och Hazel som åkt från jupiter lägret, det bli faktiskt kul att träffa Pixie igen. Sarah kommer väl ha kul med Diamond, vilket actually är ett coolt namn. Pixie kan trolla med diset, men det tror jag inte Diamond kan, vilket är bra, då kunde Pixie alltid fixa illusioner på Diamonds barnkalas. Diamond kan nog inte göra något speciellt. Hon är ett vanligt barn, medan deras lillebror Grace kan både prata med spöken och framkalla diamanter. Jag tror dessutom han har blivit bättre på att trolla med diset.
Grace är ett drömbarn helt enkelt.
Jag hoppas bara inte Grace blivit så skrytig. Han var väldigt Mary Sue förut, och väldigt innocent. Men han har ju inga döda föräldrar, och det är tur.

“Hejsan Percy!” man hör Frank långt innan man ser honom.
Eller asså, det är svårt att missa honom. Han är stor, men inte tjock. Han är inte heller så muskulös. Han är bara en storlek större än alla andra. Dessutom har han kort snaggat hårt och asiatiska ögon, men han är från Canada.
Hazel är kort, med stort fluffigt brunt hår. Hon har börjat få grå strimmor i håret, men ingen skulle se Hazel som gammal. Hazel, till skillnad från alla andra de 7, kan man tro på. Hennes historier är lätta att tro på, för hon har visat. Både genom att måla upp illusioner, och att hon visar minnen. Det är coolt, jag gjorde det en gång, men jag gör det aldrig igen.
Pixie är en kopia av Frank, minus att hon är tjej. Hon har långt svart rakt hår och bruna asiatiska ögon. Hon är mycket längre än mig, vilket irriterar mig. Och hon har flera piercings. En i näsan, fyra små vid ögonbrynet och en i läppen. Inga i öronen, men hon har sagt att hon ska fixa i sommar.
Diamond har fluffigt svart hår och mörk hy. Hennes ögon är också åt det asiatiska hållet, men guldiga. Grace är mörkhyad och liknar Hazel, både till ansikte och kropp och krafter.

“Frank, my broooo,” säger pappa och kramar Frank. “Och hej Hazel,” han kramar Hazel med.
Mamma hälsar också på Hazel och Frank, och sedan hälsar de på oss.
Jag och Pixie står först lite stelt mittemot varandra, sedan skrattar vi och kramas.
“Varning, Grace har fått riktigt läskiga krafter,” viskar hon i mitt öra och vi skrattar.
“Kom ungar, Leo, Piper och Jason har redan kommit!” ropar Hazel och vi går mot halvblodslägret.



Lämna jätte gärna konstruktiv kritik!! Jag vill gärna bli bättre! Tagga gärna andra som ni också tror skulle gilla den!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia4.giphy.com%2Fmedia%2FhkbdpWKrH891e%2Fgiphy.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia3.giphy.com%2Fmedia%2Fl0MYsgosS4l30gEJq%2Fgiphy.gif

27 jan, 2019 11:25

Ross
Elev

Avatar


Superbra! Önskar att jag också kunde skriva fanfiction haha

Förlåt om det jag skrev var oläsligt, jag var lite trött *gäsp*

6 feb, 2019 17:10

Newt's Niffler
Elev

Avatar


Jättebra! Läste den men glömde skriva innan! Jag bevakar

6 feb, 2019 18:01

Annabeth the Chaser
Elev

Avatar


Bevakar!
Jättebra kapitel! Skulle vara bra om du kunde göra en karaktärslista och vilka som hör ihop med vilka föräldrar? Känn inte att du måste, tänkte bara för att underlätta lite med alla nya namn

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia2.giphy.com%2Fmedia%2FYPPhnPnhpguTulkG4z%2Fgiphy.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia1.giphy.com%2Fmedia%2FFItHFjFxpuSSAFKbUO%2Fgiphy.gif

6 feb, 2019 18:23

LunaLovegood:)
Elev

Avatar

+2


Tack ♥ ♥ ♥ ♥

Bianca
Att träffa Hazel och Frank var väl kul, men jag börjar gå neråt mot halvblodslägret före alla andra. Jag hoppas Stella kommit. Sarah och Zoë har redan träffat sina ultimata bästisar, Diamond och Pixie, medan jag fortfarande inte haft någon kontakt med Stella på 3 månader.
Dessutom, Will och Nico åker alltid med Jason och piper, vilket betyder att Dean måste vara här. Wiiii!!
Asså,det är inte så att jag gillar Dean men han är söt liksom…
Jaja, tillbaka till halvblodslägret.
När vi kom ner till halvblodslägret, var alla moln som bortblåsta. Jag andades in den friska luften och började fundera på vilken stuga jag skulle bo i. Poseidon eller Athena. Jag tänker absolut inte bo i samma stuga som Zoë eller Sara, men de kommer inte vilja bo med mig eller med varandra. Antingen kommer två av oss behöva bo i samma stuga, eller så kommer vi bo i våra kompisars stugor. Men jag vet inte. Vad jag hoppas är att jag slipper dela stuga med Joe.
Joe är Piper och Jasons son. han är typ 12 och han prankar folk hela tiden. Han har inga speciella vänner bland oss i de sju och de runtomkring. Ibland kan han hänga med Jonathan som är barn till Clarisse och chris, men de gillar helt olika saker. Jonathan är atletisk och smidig. Han är den som är snabbast upp på lava väggen och vinner till och med över Amy på armbrytning och allt som har med styrka att göra, och hon är ändå starkast av alla andra. Jonathan är en typisk ares-kille helt enkelt. Han är riktigt jobbig också.
Jonathan och Joe har inget gemensamt, förutom att deras namn börjar på samma bokstav.
Hoppas jag slipper dela någonting med Amy. Hon är ett jobbig Afrodite barn som råkar kunna vara skit stark och kunna flyga. Eftersom hennes farfar är Zeus och min är Poseidon ser jag min som Amys fiende.
Barnsligt? Japp, men du pratar med barnet till Percy Jackson. Asså, om han var en gud skulle han typ vara sarkasmen och den dåliga humorns gud. Han skulle välsigna tråkiga personer och… Ja, vem vet. det är ganska tur att han inte är en gud.

Var var jag? Just det. Alla moln var som bortblåsta och man kunde på långt håll se den kritvita sanden och det turkos havet. Man hörde satyrer spela flöjt och jag visste direkt vem som spelade den ljusaste melodin, om hon inte fått en ny flöjt spelade hon nog på samma rosa…
“BIANCA!” någon kasta sig om halsen på mig och jag ramla ner för kullen på grund av tyngden.
“Asså, Stella, sluta göra så. Det här är äkta märkeskläder, och nu är de leriga!” Skäller jag.
“Men sluta, chilla lite, eller hur ni nu säger! Mamma har sagt att man kan tvätta!” Stella himlar med ögonen. “Men kom, du måste se det här!”

Kortare kapitel, men här är barnen (åldersskillnaden är konstig, i know. Don’t judge me) :
Percabeth: Zoë 14, Bianca 14 och Sara 13
Frazel: Pixie 14, Diamond 13 och Grace 12
Jasper: Amy 14 och Joe 12
Solangelo: Dean 14, Marthy 12 och Sunny 13
Caleo: Ivy 14, Lava 13 och Flame 13
Juniper x Grover: Stella 14 och Summer 14
Clarisse x Chris: Jonathan 12
Siffrorna är deras ålder.


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia4.giphy.com%2Fmedia%2FhkbdpWKrH891e%2Fgiphy.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia3.giphy.com%2Fmedia%2Fl0MYsgosS4l30gEJq%2Fgiphy.gif

17 feb, 2019 11:15

Ross
Elev

Avatar


Najjs

Förlåt om det jag skrev var oläsligt, jag var lite trött *gäsp*

6 apr, 2019 09:17

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > The 7 - next generation (svenska)

Du får inte svara på den här tråden.