Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

ljudbok

Forum > Off Topic > ljudbok

1 2 3 4 5
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Nepflite
Elev

Avatar


Hejsan, är det någon som vet vars man kan hitta ljudböcker på skiva.


Inga förslag om biblotek.

Jag vill ha något som är helt mitt.


20 sep, 2018 22:20

Kintsugi
Prefekt

Avatar


Är det viktigt att det är på skiva eller kan du tänka dig bok/ljudboksapp på telefonen?

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

20 sep, 2018 22:24

Nepflite
Elev

Avatar


det måste vara skiva för apparna är inte gratis tyvärr.

Kanske att installera, men sedan kostar det en summa i månaden at lyssna och + att det tar utrymme på mobilen.

Jag vill att det ska vara engångskostnad.

20 sep, 2018 22:26

Solkatten
Elev

Avatar


Man borde väl kunna köpa ljudböcker på vanliga bokhandlar?

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

20 sep, 2018 22:30

Nepflite
Elev

Avatar


Nej, inte där jag bor

20 sep, 2018 22:30

Kintsugi
Prefekt

Avatar


Hm, låter lite klurigt. Kan du kompromissa med olika lösningar? Hur många ljudböcker lyssnar du igenom på en månad?

För om du tar 2-3 ljudböcker i månaden så har du ju tjänat in kostnaden som det hade kostat dig att köpa ljudböckerna separat på skiva. Ljudböcker du bara lyssnar på en gång och inte kommer lyssna på igen är ju rimligare att låna på biblioteket, och om du skulle använda tex. "storytel" så räcker det ju att "ladda ner" ljudboken du lyssnar på - och sedan ta bort den från offline-läget när du är klar. Då tar det ju ingen onödig plats i telefonen.

annars på second hand? har du myrorna i närheten? eller second hand-elektronik/musik-butik i din stad/by?

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

20 sep, 2018 22:31

Nepflite
Elev

Avatar


Jag vill inte ha app, jag vill ha skiva och jag lyssnar kanske på en bok per år så det är inte lönt att betala 150 kr.

och skivor på myrorna är repiga, jag måste ha nya.
och inga seconhand har t.ec Harry Potter, 20 en värdsomsegling under havet, Mannen som kunde tala med hästar, Nils holgersson, bröderna lejonhjärta ( den långa versionen, inte den klippta)

20 sep, 2018 22:35

Solkatten
Elev

Avatar


Om du nu bara lyssnar på en bok om året, varför kan du inte låna på biblioteket? Det känns ju lite onödigt att köpa en skiva som du ändå bara kommer att lyssna på en gång. Har inte biblioteket skivor?

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

20 sep, 2018 22:49

Nepflite
Elev

Avatar


För att de har bara ljudböcker för små barn där jg bor och de lånar man..


Jag vill äg

21 sep, 2018 08:05

JustAFriend
Elev

Avatar

+1


Om det går bra att beställa från nätet så har ju t.ex. Bokus ett stort utbud av ljudböcker.

*halvsover*

21 sep, 2018 08:10

1 2 3 4 5

Bevaka tråden

Forum > Off Topic > ljudbok

Du får inte svara på den här tråden.