Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

The Ministry of Magic

Forum > Off Topic > Klubbar > The Ministry of Magic

1 2 3 ... 11 12 13
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Rasmus Dumbledore
Elev

Avatar


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fvignette1.wikia.nocookie.net%2Fharrypotter%2Fimages%2F7%2F7b%2FMinistryOfMagicLogo_-_Cursed_Child.svg%2Frevision%2Flatest%2Fscale-to-width-down%2F270%3Fcb%3D20160802225605

Välkommen till trolldomsministeriet eller The Ministry of Magic som det egentligen heter. Vi är en klubb som arbetar för att hålla ihop det magiska samhället och dölja magin för mugglarna. Vi kämpar mot mörkrets krafter och för ett enat samhälle. Om du vill gå med så kan du söka anställning. Du skriver var du vill arbeta så kanske du får den anställningen. Om ministeriet inte bedömer att du bör få den uppgiften så tilldelas du en annan inom samma område.
För att få en chefsroll så krävs det att du är aktiv nästan varje dag på mugglis och att du inte har begått några grova brott eller brutit mot reglerna. För att bli Auror så måste man vara i level 15 i duellklubben och godkännas av överste auroren och av trolldomsministern. Man kan även bli auror-praktikant om man är mellan level 1-15. Då får man vara med i ministeriet med de andra aurorerna och ha en mentor som hjälper än och lär en hur allting fungerar som auror. Vi kommer även att ha olika aktiviteter.
Om du har några frågor angående ministeriets regler eller system så kontakta entrén.


Lagar och regler
Spoiler:
Tryck här för att visa!

Val av minister
1. Val av minister sker var sjätte månad på den sittande ministerns sista dag som minister. Om trolldomsministern avgår ska nyval utlysas tidigast en vecka efter detta.
2. Man kan anmäla sig en vecka innan val till att delta, man skriver det i tråden och skriver också varför man ställer upp (ett kort valtal kan man säga).
3. För att få ställa upp i valet så måste du ha varit medlem hela månaden innan valet. Detta måste kontrolleras av valberedningen innan kandidaten får tillåtelse att ställa upp i valet.
4. För att få rösta i valet så måste man ha varit i klubben i minst en vecka som anställd. Alla som får och vill rösta skickar en uggla med sin röst till båda personerna i valberedningen som räknar ihop rösterna och sen meddelar resultatet inom max tre dagar efter att röstningen är slut.
5. Ministern utser två medlemmar till en valberedning som får registrera alla kandidater och röstberättigade medlemmar. Kandidaterna ska stå tydligt på förstasidan.
6. Den kanditat som får flest röster vinner valet och blir ny trolldomsminister.
7. Den nyvalda trolldomsministerns första uppdrag är att fixa ett nytt jobb inom ministeriet åt den gamla ministern om hen/hon/han vill ha det och att välja ut sin sekreterare och vice trolldomsminister.
8. En trolldomsminister får max sitta vara minister i två mandatperioder i sträck.
9. Om man är ställföreträdare eller ledare i fenixordern så får man inte ställa upp i valet.
10. Valberedningen ska skapa en tråd för valet sensat en vecka innan valet med valets regler, kandidater, deras valtal och annan information.

Anställning på ministeriet
1. För att bli anställd som chef så måste man ha god erfarenhet av att leda grupper eller klubbar och vara bra på att ta ansvar. Trolldomsministern ansvarar för att utse och byta ut cheferna.
2. Cheferna har ansvar för att utse sin anställda i respektive avdelning med undantag aurorer som utses av trolldomsministern.
3. För att bli auror så måste man vara i minst level 15 i duellerande.
4. Om man har brutit mot flera av reglerna i ministeriet så kan man bli av med sin anställning.
5. Dödsätare och anhängare till voldemort får ej anställas eller arbeta på ministeriet förutom i undantagsfall.
6. Trolldomsministern har rätt att utse jurymedlemmar men det måste godkännas av domaren.

Aktiviteter
1. För att få anordna en aktivitet så krävs det ett godkännande av chefen för avdelning 3.
2. Vem som helst kan anordna en aktivitet så länge den inte tar för mycket plats i tråden och är bra organiserad.
3. Det måste finnas en tidsplan för aktiviteten. D.v.s. en plan över vilken tid aktiviteten kommer att pågå, t.ex. en månad. Tidsplanen ska lämnas in till chefen för avdelning 3 och godkännas innan aktiviteten kan startas.

Brottsbalk
1. Användning av de oförlåtliga förbannelserna är olagligt och alla som använder någon av dem skickas till azkaban.
2. Att hjälpa dödsätare, voldemort eller andra anhängare till voldemort är olagligt på alla sätt. Kan ge fängelse eller/och uteslutning ur ministeriet.
3. Att skada andra fysiskt och psykiskt genom magi är olagligt. Ger fängelse.
4. Spridning av hemligstämplad information om försvar eller liknande är olagligt. Kan leda till uteslutning ur ministeriet eller fråntagen rösträtt.
5. Man skall vara hövliga mot varandra, ifall detta skulle brytas kan man bli utesluten, skickad till fängelse eller få rättigheter indragna.


Rättegångar
1. Datumet för en rättegång ska meddelas till alla inblandade inklusive trolldomsministern minst en vecka innan rättegången av domaren för rättegången.
2. En åtalad person har rätt till en advokat men måste inte ha en. Den åtalade får själv välja advokat om hen inte ber om att få tilldelas en.
3. Att ljuga i rätten eller påverka vittnen, domare eller jurymedlemmar är olagligt.
4. Domare och jurymedlemmar ska vara helt neutrala i rättegången och inte döma orättvist. Om trolldomsministern anser att en jurymedlem eller domare dömer orättvist så har ministern rätt att byta ut den personen.
5. Alla har rätt att vittna.


Straff
Det ända straff som finns är fängelse i Azkaban. Där måste man vara i en viss tid beroende på brott och man är avstängd från sitt jobb under den tiden.
Strafflängd:
1. 1 dag i Azkaban - Nästan obetydliga mindre brott.
2. 1 vecka i Azkaban - Mindre brott.
3. 2 veckor i Azkaban - Ges vid t.ex. mindre spridning av hemligstämplat material.
4. 1 månad i Azkaban - Ges oftast vid misshandel andra eller vid grov spridning av hemligstämplat materiel.
5. 4 månader i Azkaban - Ges oftast vid användning av de oförlåtliga förbannelserna.
6. 1 år i Azkaban - Ges vid grov användning av de oförlåtliga förbannelserna.
7. Livstids fängelse i Azkaban - Ges bara vid massmord eller extrema mord.


Här är högkvarterets alla avdelningar:

Våning 1: Trolldomsministern kontor.
Spoiler:
Tryck här för att visa!

Här arbetar trolldomsministern. Trolldomsministern har rätt att byta ut chefer och utesluta medlemmar.
Trolldomsminister:
Rasmus Dumbledore
Vice trolldomsminister:
Söker anställd
Politisk rådgivare: Belluna tonks


Våning 2: Justitiedepartementet.
Spoiler:
Tryck här för att visa!

Här skrivs lagarna, och här samordnas övervakandet av att de efterlevs. Alla lagförslag skickas hit där de formas till lagar. Alla nya lagar eller lagändringar måste godkännas av trolldomsministern. Aurorernas huvudkontor ligger även här.

Chef för avdelningen:
Georgetown
Anställda:
Rupert
Belluna tonks
Aurorer:
- Chef för aurorerna
theLilyPotter
LunaLovegood123
Nepturni praktikant


Våning 3: Magiska sport- och spelministeriet.
Spoiler:
Tryck här för att visa!

Här finns bland annat det brittiska quidditchförbund högkvarter. Den här avdelningen ordnar aktiviteter på ministeriet.

Chef för avdelningen:
Anställda:


Våning 4: Departementet för magiska olyckor och katastrofer.
Spoiler:
Tryck här för att visa!

Deras uppgift är bl.a. reparera skador då mugglare råkar ut för magi, och se till att dessa inte ser eller minns det. De ska också reparera byggnader efter katastrofer och se till att de drabbade får rätt vård.
Chef för avdelningen:
Anställda:


Våning 5: Departementet för magiska transporter.
Spoiler:
Tryck här för att visa!

Det finns fyra sätt att förflytta sig magisk på:; kvastflygning, transferans, flampulver och flyttnycklar. Här reglerar man så att detta sker på ett säkert sätt. Licenser för transferans ges också här.

Chef för avdelningen:
Emmi


Våning 6: Avdelningen för övervakning av magiska skapelser.
Spoiler:
Tryck här för att visa!

Alla magiska varelser som trollkarlar och häxor har, ska registreras och vissa är också förbjudna att ha.

Chef för avdelningen:


Våning 7: Utrikesdepartementet.
Spoiler:
Tryck här för att visa!

Det är här man håller kontakten med trollkarlar och häxor från andra klubbar. T.ex. fenixorden och Azkaban.

Chef för avdelningen: Newt's Niffler
Anställda:



Våning 8: Entrén.
Spoiler:
Tryck här för att visa!

Här finns också säkerhetskontoret. Ingången är en telefonhytt i London (koden 62442, där man säger namn och ärende). Chefen för avdelningen är ansvarig för att välkomna alla nya ministeriearbetare och besvara frågor från anställda. Den här avdelningen har ansvar för att informera alla nya anställda om regler och lagar.

Chef för avdelningen: GinnyHermionePotter
Anställda:

Säkerhetskontoret:
Chef: Tonks/Luna
Anställda:


Våning 9: Mysterieavdelningen
Spoiler:
Tryck här för att visa!

Chef för avdelningen: Annie Lupin
Anställda:


Våning 10: Domstolen
Spoiler:
Tryck här för att visa!

Här finns domstolen, Wizengamot. Här tas alla fall angående brottslighet och andra tvister upp.
Egen tråd: https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=48408

Högsta domstolen:
IdizDomare
sekreterare

Åklagare:


Advokater:
Lily-Anne
Velleity

Andra arbetare:



Alla medlemmar:

Rasmus Dumbledore Trolldomsminister
- Vice trolldomsminister
Ministers sekreterare

Georgetown Chef för avdelning 2
- Chef för avdelning 3
- Chef för avdelning 4
Emmi Chef för avdelning 5
- Chef för avdelning 6
Newt's NifflerChef för avdelning 7
GinnyHermionePotter Chef för avdelning 8
- Chef för Säkerhetskontoret
Annie Lupin Chef för avdelning 9

IdizDomare i Wizengamot
Velleity Wizengamot Advokat
Lily-Anne Wizengwmot advokat

- Chef för Aurorerna
LunaLovegood123 Auror
theLilyPotter Auror

Rupert anställd på våning 2
Belluna tonks

Tonks/Luna anställd som: ingen aning

Nepturni auror praktikant

Trolldomsministrar genom tiderna

Mandatperioder:
Georgetown 18 december 2016 - 20 mars 2017
Georgetown 20 mars 2017 - 26 april 2017
PotterHead4evr 1 juni 2017 - 11 november 2017
tjena II 11 november 2017- 9 december 2017
Rasmus Dumbledore 9 december 2017 -

Det är mänskligt att fela.

9 dec, 2017 23:30

Detta inlägg ändrades senast 2017-12-10 kl. 16:25
Antal ändringar: 3

Idiz
Elev

Avatar


Bra!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2F3b%2Fc6%2Fce%2F3bc6cef94f4061d877465b9677660ffb.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fc.tenor.com%2FF4SGslYC-9gAAAAC%2Fdamon-salvatore-tvd.gif

9 dec, 2017 23:32

Borttagen

Avatar


Superbra!

9 dec, 2017 23:32

Annie Lupin
Elev

Avatar


Rasmus Dumbledore Eftersom det är flera som jobbar i avdelning 2 och det finns flera tomma avdelningar så vill jag byta jobb som auror och jobba i Mysterieavdelningen

9 dec, 2017 23:33

Rasmus Dumbledore
Elev

Avatar


Skrivet av Idiz:
Bra!
Skrivet av Borttagen:
Superbra!

Välkomna hit! Nu ska vi se till att göra det aktivt och roligt och bra. Vill ni bli chefer, säg till mig då.

Skrivet av Annie Lupin:
Rasmus Dumbledore Eftersom det är flera som jobbar i avdelning 2 och det finns flera tomma avdelningar så vill jag byta jobb som auror och jobba i Mysterieavdelningen

Som chef?

Det är mänskligt att fela.

9 dec, 2017 23:35

Annie Lupin
Elev

Avatar


Skrivet av Rasmus Dumbledore:
Skrivet av Annie Lupin:
Rasmus Dumbledore Eftersom det är flera som jobbar i avdelning 2 och det finns flera tomma avdelningar så vill jag byta jobb som auror och jobba i Mysterieavdelningen

Som chef?
Japp. Om någon annan inte vill vara det.

9 dec, 2017 23:39

Rasmus Dumbledore
Elev

Avatar


Skrivet av Annie Lupin:
Skrivet av Rasmus Dumbledore:
Skrivet av Annie Lupin:
Rasmus Dumbledore Eftersom det är flera som jobbar i avdelning 2 och det finns flera tomma avdelningar så vill jag byta jobb som auror och jobba i Mysterieavdelningen

Som chef?
Japp. Om någon annan inte vill vara det.
Nu har du posten.

Det är mänskligt att fela.

9 dec, 2017 23:45

Annie Lupin
Elev

Avatar


Skrivet av Rasmus Dumbledore:
Skrivet av Annie Lupin:
Skrivet av Rasmus Dumbledore:
Skrivet av Annie Lupin:
Rasmus Dumbledore Eftersom det är flera som jobbar i avdelning 2 och det finns flera tomma avdelningar så vill jag byta jobb som auror och jobba i Mysterieavdelningen

Som chef?
Japp. Om någon annan inte vill vara det.
Nu har du posten.
Tack! Vad gör man ens där (jag valde den för att det verkar vara ett coolt ställe)

9 dec, 2017 23:46

Rasmus Dumbledore
Elev

Avatar


Skrivet av Annie Lupin:
Skrivet av Rasmus Dumbledore:
Skrivet av Annie Lupin:
Skrivet av Rasmus Dumbledore:
Skrivet av Annie Lupin:
Rasmus Dumbledore Eftersom det är flera som jobbar i avdelning 2 och det finns flera tomma avdelningar så vill jag byta jobb som auror och jobba i Mysterieavdelningen

Som chef?
Japp. Om någon annan inte vill vara det.
Nu har du posten.
Tack! Vad gör man ens där (jag valde den för att det verkar vara ett coolt ställe)
Det är just det vi får klura ut.

Det är mänskligt att fela.

9 dec, 2017 23:57

Annie Lupin
Elev

Avatar


Skrivet av Rasmus Dumbledore:
Skrivet av Annie Lupin:
Skrivet av Rasmus Dumbledore:
Skrivet av Annie Lupin:
Skrivet av Rasmus Dumbledore:
Skrivet av Annie Lupin:
Rasmus Dumbledore Eftersom det är flera som jobbar i avdelning 2 och det finns flera tomma avdelningar så vill jag byta jobb som auror och jobba i Mysterieavdelningen

Som chef?
Japp. Om någon annan inte vill vara det.
Nu har du posten.
Tack! Vad gör man ens där (jag valde den för att det verkar vara ett coolt ställe)
Det är just det vi får klura ut.
Låt mig få sova över saken. Jag kommer på något

9 dec, 2017 23:58

1 2 3 ... 11 12 13

Bevaka tråden

Forum > Off Topic > Klubbar > The Ministry of Magic

Du får inte svara på den här tråden.