Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Mugglarportalens quidditchturnering

Forum > Mugglarportalen > Mugglarportalens quidditchturnering

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Tonks/Luna
Elev

Avatar

+2


De flesta vet säkert att det redan finns en quidditchturnering, och ni är antagligen delaktiga i den. Jag var(kankse är, vem vet) också det, tills jag tröttnade på den ganska enformiga verisonen av allas favoritsport.
Men låt mig nu presentera:
MUGGLARPORTALENS QUIDDITCHTURNERING.
(Mellan elevhemmen)

Jag har gjort allt för att försöka efterlikna det riktiga quidditchet, som spelas på Hogwarts. Det vill säga med regler, och vilken ordning matcherna spelas, det vill säga, Griffindore vs Slytherin först, osv.

Det kommer i grunden spelas som det andra "mugglisquidditchet" har gjorts, en tråd skaas i quidditchplanen, alla spelare skriver inlägg med respektive position och lag.
Men nu kommer spelet avgöras i vilken ordning inläggen skrivs.
Här är reglerna hittils:
Spoiler:
Tryck här för att visa!
Extrapositioner(bollar, domare etc)
Kvicken
Klonken
Domare och "straffkast"(de räknar ut poängen,hur många straffkast, och fixaar med straffkast efter matchen, se nedan)

Sökare:
"Kvicken" skriver kvicken. Sökaren ska då skriva "Sökare" direkt efter. Om sökaren är först så får den kvicken om inte någon av eller båda slagmännen och sökaren från andra laget skriver de två eller tre inläggen efter, och sökaren har samma kvast eller en bättre.
Andra laget får straffkast då sökaren skriver om det inte är nyligen efter kvicken dyker upp.
Lite luddigt, jag vet.

Slagmännen:
Saboterar för vad "skrivaren" av inlägget innan har gjort, förutom om det är en i sitt lag(förutom sökaren) eller någon som inte är spelare t.ex domare, "kvicken", för då får andra laget sraffkast.
Ifall ni inte fattar, förklaring nummer 2.
Spoiler:
Tryck här för att visa!Men om slagman i lag A skriver ett inlägg under jagare lag Bs inlägg, så gör inte jagaren mål. Om Slagman lag A skriver efter Sökare lag B så hindras sökaren från att ta kvicken i några sekunder, då sökaren i lag A eventuellt hinner ta kvicken.
Om Slagman i lag A skriver efter vaktare lag B, så kan inte vaktaren rädda målet!
Om slagmannen lag A skriver efter någon i lag a, eller den som är kvicken, domare, eller något annat, får lag B straffkast



Jagare plus vaktare:
Ide 1:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Jagarna och vaktarna skriver hela tiden, om två jagare i samma lag skriver inläggen bredvid varan, så blir det mål, om inte vaktaren i andra laget skriver efter. Om alla jagarna i samma lag skriver i rad så blir det garanterat mål!

Ide 2:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Någon skriver "Klonken" och då ska jagarna och vaktarna skriva "Jagare/Vaktare". Om vaktare lag A skriver först så måste lag Bs Jagare skriva i rad, alla tre. Lag A behöver två i rad.
Om en jagare skriver först, behöver bara två jagare vara i rad, får ha vaktare från samma lag därimellan, om vaktaren från andra laget skriver efter så blir det inte "mål", då måste tre vara i rad frö att förhindra det.
Slagmännen ska då försöka sabotera, se under "slagmänen"
När det blir mål, så skriver någon av oss, eller någon annan som är "funktionär" MÅL.


Straffkast:
Efter matchen, kanske dagen efter, då vi har räknat ihop antalet straffkast, så skriver "straffkastdomaren" Straffkast till lag A. Då ska alla lag As jagare skriva, och Bs vaktare, om vaktren är först blir det inget mål, om någon av jagarna är det så blir det mål.
Sedan så blir det lite huller om buller med alla straffkast, så ingen kan förutse och fuska!



Om någon inte förstår, skriv gärna, jag kan försöka förklara igen.
Och m någon tycker att något är en dålig ide, skriv varför, berätta vad som kan förbättras.
Och vilken av "jagarideerna" är bäst?
Om jag inte svarar, så kan ni fråga mina "medhjälpare" som hittills bara holt med och inte fattat mina ideer, not your fault, som är
Arivle, PotterHead4evr och Scorperion.


Jag behöver lite hjälp, för vi måste testa dessa ideer, med minst två testmatcher, helst med två olika uppsättningar spelare, för att
1. Se om reglerna funkar.
2. Se vilka som passar som lagkaptener.
Så, anmäl er, jag älskar er om ni gör det.
Datum för det är inte bestämt, men om ni är intresserade så skriv upp er, lättare att bli både lagkapten och få plats i laget.

Angående laguppställningar.
Vi kommer då köra testmatcher, vilket är redan nämt, då jag, Arivle, PotterHead4evr och Scorperion kommer utse lagkaptener för alla lagen.
Därefter får lagkaptenerna själva välja ut spelare, med godkännande från oss, precis som på Hogwarts.
Lagmedlemmarna måste tillhöra rätt elevhem, även om man är griffindorare via de flesta testen, känner sig som en, men profilen är i Ravenclaw, så måste du vara i Ravenclaw.


Förstår ni?

Intresserade:
Spoiler:
Tryck här för att visa!





Vad som händer just nu:
Jag ska åka iväg på ridläger en vecka, jag kommer gå in om jag kan och svara på alla frågor och så, och medans jag är borta hoppas jag att ni kan tagga så många ni bara kan, för att det här ska få så stor spridning som möjligt.


Har jag glömt något?

Varför stava rätt när man kan stava fel?

29 jul, 2017 13:18

DarkNight
Elev

Avatar


Låter bra men väldigt komplicerat..

29 jul, 2017 14:49

LunaLovegood123
Elev

Avatar


Låter väldigt kul men lite otydligt med hur det funkar

29 jul, 2017 16:09

Tonks/Luna
Elev

Avatar


Skrivet av DarkNight:
Låter bra men väldigt komplicerat..
Skrivet av LunaLovegood123:
Låter väldigt kul men lite otydligt med hur det funkar

Jag vet, men det blir nog bättre snart. När alla fått in det lite mer.

Varför stava rätt när man kan stava fel?

29 jul, 2017 16:40

Borttagen

Avatar


Låter bra men håller med de andra här i tråden
Skulle kunna vara med

30 jul, 2017 18:40

Detta inlägg ändrades senast 2017-08- 1 kl. 11:34
Antal ändringar: 1

ella potter
Elev

Avatar


Jag tror jag förstår... det verkar roligare och mer taktiskt än de "vanliga" quidditchmatcherna här, bra att den bättre kvast ger fördelar också. Jag är gärna med och testar och ser hur det blir

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2F09%2F71%2Ff6%2F0971f6117d7e667200ded8c674b1d8bc.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F7d26abcd69448cea44081f5536b7df2a%2Ftumblr_oqdxe0pXSy1w8cb70o1_500.gifv

1 aug, 2017 10:07

Newt's Niffler
Elev

Avatar


Det låter kul

27 aug, 2017 09:03

Bevaka tråden

Forum > Mugglarportalen > Mugglarportalens quidditchturnering

Du får inte svara på den här tråden.