Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Saras sommar i Paris (one-shot) början men inget slut (gammal)

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Saras sommar i Paris (one-shot) början men inget slut (gammal)

Bevaka tråden
Användare Inlägg
miss Elsa
Elev

Avatar


Jaa....
Denna gjorde jag på mobilen när jag var..? Kanske 8/9 år?? Jaja tänkte att jag kunde lägga ut den ändå, man kanske kan få skratt för att den är dålig hahaXD men jaaaa.....
Rantning: G
Personer: Sara,mamma, pappa
En början, men utan slut

Taggar några som läser min andra Fanfic :
Gabrielle Potter Lupin
Annie Lupin
Hermione. JG
Ross
LunaLovegood123
Calico Katt
Siggan 09


Spoiler:
Tryck här för att visa!om ni vill läsa en Bra Fanfic finns en jag lagt tid på här:
https://www.mugglarportalen.se/forum.php?topic=48815


Saras Sommar

Prolog
Det var en gång en tjej som hette Sara Nordström.Sara var 9 år. Hennes föräldrar var skilda, Så Sara bor varannan vecka hos pappa och varannan hos mamma. Hon har ett syskon som heter Emilie. Emilie är 1 och ett halvt år, hon bor hos Saras mamma.







Kap.1. Vi ska till Paris

- I år ska vi åka på semester tillsammans med pappa, berättade mamma.
Sara, Emilie och mamma sitter vid matbordet.
- Vi tänkte att du pappa och jag ska åka till Paris, fortsätter mamma.
-Men ska inte Emilie följa med då?, undrade Sara.
-Nej,hon får vara hemma med mormor, säger mamma.
Sara blir glad, hon har alltid velat åka till Paris, men det blir förstås ju kanske lite tråkigt att åka utan Emilie!!
-Varför får Emilie inte följa med mamma??,frågar Sara.
-För det första blir det dyrt och då kan du, jag och pappa göra mer saker om hon stannar hemma,förklarar mamma.
-Vi ska vara borta i två veckor.
Kap.2 Flygplatsen

Den 10 augusti kl 16.00 är Sara, mamma och pappa på flygplatsen.
-Mamma, jag glömde min väska i bilen,sa Sara.
-Ojdå, sa mamma. Man måste va där om 5 minuter,skynda!
Så mamma, pappa och Sara fick springa det fortaste de kunde tillbaka till bilen och hämta Saras väska.
Men när de kom in på flygplatsen ingen var det försent-planet hade redan startat.
Då sprang pappa till den närmsta kassan och berättade vad som hänt.

- Okej,jag ska kolla när nästa plan till Paris går,sa tanten.
-Tack så mycket, sa pappa.
Hon tog fram en tjock bok med massa tider i och letade fram rätt vecka och rätt dag.Hon hittade ett till flygplan som skulle till Paris och som inte var fullt.
-Det finns bara ett till plan som ska till Paris och du och din familj har tur för det är inte fullbokat,men hur många är ni i er familj?,frågade tanten i kassan.
-2 vuxna och 1 barn,svarade pappa
-Bra,det är precis 3 platser kvar som är jämte varandra,sa Tanten.
-Vad bra,jag hämtar de andra,sa pappa och sprang tillbaka till sin familj.Han berättade att det finns ett plan som dom kan åka med,men att dom måste gå till kassan och fråga vilken tid planet ska åka bara.
-Okej,sa mamma.
Så dom gick till kassan och frågade tanten i kassan
-Jo nästa plan går i morgon klockan
11:30,svarade tanten.
-Men eftersom ni missade planet,och att vi inte märkte att det fans tomma platser, så får ni rabbat på ett familjerum på hotellet här bredvid. 300 kronor, det låter väl okej va,sa tanten i kassan och log.
-Ja värkligen okej,sa mamma.
-Och här har ni en karta till hotellet,
berättade tanten.
-Tackar,sa pappa och tog emot kartan.
-Jag måste gå på toa mamma,sa Sara.
-Då får vi väl hitta en toalett,sa mamma.
-Det finns en toa där,berättade tanten och pekade på en dör med ett W på.

Efter fem minuter kom mamma o Sara ut från toan.
- Kom vi får gå till pappa,sa mamma.
De båda gick bårt till pappa och tog sina väskor.
- Ja då börjar vi väl gå mot hotellet då, sa pappa och tog upp kartan o började gå mot utgången. Sara och mamma följde efter.




Kap.3 Hotellet och resan till Paris!
Efter 10 minuter var dom framme.
Dom gick till recessionen och berättade de som hade hänt. Mannen i kassan sa att en från flygplatsen hade ringt och sagt att hon lovat en familj på 3 personer ett familjerum på 300 kr.
- Häng med mig så ska jag visa er vägen,sa mannen.
Så Sara,mamma och pappa följde efter. De gick upp för 5 trappor och sen genom en stor hall. När dom gick igenom den stora hallen gick de förbi en stor sal som såg ut som en matsal. Till sist kom de fram till dörren med numer 71 på.
- Här har ni er nyckel till ert rum, sa mannen och gav en nyckel som det stod 71 på till pappa. Matsalen är det stora rummet vi just gick förbi.
- Tack. När är det frukost och kvällsmat?, frågade pappa.
- Det är kvällsmat klockan 7 - 10 och frukost klockan halv 8 till 10, svarade mannen. Hej på er, nu måste jag ta emot nya kunder.
- Hej hej,sa pappa.
De öppnade dörren och kollade runt.
- Pax för dena sängen, ropade Sara och slängde sig i en säng som var inskjuten i ett stort rektangulärt hål.
- Pax för att sova jämte mamma i dena sängen, ropade pappa och slängde sig i en GÄTTE-Säng.
- Jaha,nu har vi i allafall delat ut sängarna, skrattade mamma!!


Efter en kvart var de sakerna de skulle behöva inför natten upplockade
- Oj klockan är redan 20 över 7!
-Oj då , vi kanske ska börja gå mot maten.
-Jaa, äntligen , jag är vrålhungrig, utropade Sara och sprang mot dörren.
- Vad bra att du är hungrig, för det finns nog mycket gott där inne, sa pappa OCH mamma samtidigt.
De gick till matsalen och åt. Klockan halv 9 var alla mätta.
- oooaaaaoo,gäspade Sara.
- Vi ska nog gå och lägga oss nu,sa mamma och kollade på Sara och sedan på sin silvriga klocka.
- Mmm,sa Sara.
De gick till baka till sitt rum och tog på sig pyjamas och borstade tänderna och gick ock lá sig.
- Godnatt, sa mamma.
-Godnatt.
- Godnatt!
Alla tre som somnade fort.


Dagen därpå fick de skynda sig att plocka i ordning och äta frukost för de hade försovit sig,så det var bara tre timmar kvar till planet gick efter de var klara med att plocka iordning.
När de hade ätit och plockat iordning det sista så gick de ner och checka-ut. Sedan gick de till flygplatsen.
När de var framme på flygplatsen igen var det två timmar kvar ungefär så de fick skynda sig att checka-in o så.
Precis när personalen vid gaten skulle vända sig om och gå till planet så kom Sara,mamma o pappa fram till planet.
När de hade kommit på planet så sa en röst:
-hej o välkomna till fritidsresornas plan,sa rösten o fortsatte.-var vänlig sätt på dig ditt bälte och lägg din väska framför dig på marken. Om en halv timme så kommer ni att få mat, och så kan man om man vill köpa till lite dricka efteråt,sa rösten. När han hade slutat prata började planet rulla.
-Här,sa mamma och sträckte fram två jordgubbstuggummi till Sara som tog emot dom och slängde in de i munnen och började tugga.

Vad vill ni ha att dricka till maten? frågade personalen alla på planet efter en tjugo minuter. En kvinna med ljusbrunt hår kom fram och frågade såklart Sara,pappa o mamma med.
-Vad vill ni ha att dricka till maten,sa kvinnan och kollade på pappa,mamma o Sara.
- Jag tar en coca-Cola,sa pappa.
-Och jag tar en Ramlösa,sa mamma och tittade på Sara för att kolla vad hon skulle ha.
-Jag tar en fanta,sa Sara glatt.
Efter fem-tio minuter så började personalen att dela ut maten samt den drickan man beställt.
-Då så,nu har vi börjat att dela ut maten och drickan. Till barnen så har vi köttbullar,brunsås och makaroner och till de vuxna så har
vi en krispig sallad,potatissallad och kyckling. Vi hoppas det är gott. Varsågoda!

-Mm,mumlade Sara.
-Var det gott? frågade mamma.
-Japp! Eran då?,svarade Sara.
-Ja det var det väl,kul att det var gott,svarade mamma tillbaka och log.
När Sara hade ätit klart så tog hon fram en av böckerna som hon hade tagit med sig som heter "den döda sonen" hon tycker att den är super spännande.

-Så nu går vi in för landning och då så är det ju dax för att plocka iordning och ta på er era bälten. Vi hoppas att ni haft en rolig flygning!

När de landat och gått av planet så gick de och hämtade sina väskor.
När de hittat alla sina väskor så åkte de buss till hotellet. När de var på bussen så spelade de Blue Village låten hela vägen till hotellet.
- Så nu är vi framme vid hotellet, sa en röst efter 15 minuter.
4
Sen sprang alla ut inklusive Sara,mamma & pappa.
-Om ni går åt det hållet så kommer ni till ert hotell,skrattade rösten åt alla ivriga människor och pekade åt vänster.
~ på väg in i hotellrummet~
-Jag öppnar på tre!,sa pappa. Ett två TRE,sa han och rusa in efter Sara och hack-ihäll kom mamma.
-Pax för denna!!!,ropa Sara och slängde sig i en av bubbelsängarna.
-Pax för denna,skrek pappa och mamma samtidigt som de slängde sig i den andra dubbelsängen. Sedan låg pappa,Sara o mamma i sängarna och skratta i fem minuter.( )

När de sen hade plockat upp o iordning så var klockan fem i fem.
- När var det kvällsmat? frågade Sara.
Mamma kollade på pappa. Mamma slog ut med armarna.
- Det glömde vi kolla!
- Jag kan gå ner och kolla det,sa pappa och gick ut i korridoren som va täckt av mattor.
- Du kan väl se om du hittar nån svensk kanal på teven, frågade mamma Sara.
- Okej!
Sara sprang och hämtade fjärrkontrollen och slängde sig sedan i mamma & pappas säng och började bläddra mellan kanalerna. Det ända hon hittade var TV4, där dem gick igenom vädret. Sara log. Hela denna veckan skulle det vara regn och/eller blåst.
- Hoppas det spricker upp nästa vecka,mumlade Sara,annars får de andra ingen rolig start på sommarlovet.
- Vad sa du,hittade du någonting på Tv:n,sa mamma och kom in i rummet.
- Nej,eller jo TV4, men det var bara vädret.
- Okej,mamma gick ut ur rummet
Sara gick och packade in det sista i garderoben.

jaaa som jag sa.. den hade kanske ingen handling heller. Vill ni nu läsa en RIKTIG Fanfic så har jag skrivit en här:
https://www.mugglarportalen.se/forum.php?topic=48815


Bye!!

¿ɐsɐ̤l np ǝpun⋊ uåɹɟıɯǝɥ ɐʇʇʎlɟ ɥɔo ʇunɹ ɐsǝɹ åɟ ʇʇɐ åd ɹɐʇuɐ̤ʌ ɥɔo uosʞɔɐɾ ʎɔɹǝd ɹɐllıɓ ɯos ɹopuıɟɟʎɹɓ uǝ

12 jun, 2017 15:40

Siggan 09
Elev

Avatar


Haha, ja, man märker ju att du är liiite bättre på att skriva nu. Men den var bra för att vara skriven av en 9-åring!

“We can’t have him assassinated... I suppose” Lady Violet - Downton Abbey

12 jun, 2017 16:01

Borttagen

Avatar


Jättebra!

12 jun, 2017 18:05

Annie Lupin
Elev

Avatar


TARTYAWAZHANH!

12 jun, 2017 18:48

Ross
Elev

Avatar


Mycket bra!

Förlåt om det jag skrev var oläsligt, jag var lite trött *gäsp*

12 jun, 2017 19:24

catradora
Elev

Avatar


Bra cx

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Fbdb8cbffb638273cfdea0d57bf304f49%2Fbb0bd58af27f2e6f-b8%2Fs540x810%2Feff137997450c4982583c37fdf398cb0c01eb1f1.gif

12 jun, 2017 19:48

miss Elsa
Elev

Avatar


Skrivet av Siggan 09:
Haha, ja, man märker ju att du är liiite bättre på att skriva nu. Men den var bra för att vara skriven av en 9-åring!

Haha jag är väldigt glad över att du tycker detXD

Skrivet av Borttagen:
Jättebra!
Skrivet av Annie Lupin:
TARTYAWAZHANH!
Skrivet av Ross:
Mycket bra!
Skrivet av catradora:
Bra cx

ThanksXD

¿ɐsɐ̤l np ǝpun⋊ uåɹɟıɯǝɥ ɐʇʇʎlɟ ɥɔo ʇunɹ ɐsǝɹ åɟ ʇʇɐ åd ɹɐʇuɐ̤ʌ ɥɔo uosʞɔɐɾ ʎɔɹǝd ɹɐllıɓ ɯos ɹopuıɟɟʎɹɓ uǝ

12 jun, 2017 21:46

Lossendes
Elev

Avatar


Tänker att den här kanske hör hemma i kreativitetsforumet då det är mer en berättelse än en fanfiction?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FBxYmEq7Ksqlbi%2Fgiphy.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia0.giphy.com%2Fmedia%2FBh3YfliwBZNwk%2Fgiphy.gif

12 jul, 2017 23:36

miss Elsa
Elev

Avatar


Skrivet av Lossendes:
Tänker att den här kanske hör hemma i kreativitetsforumet då det är mer en berättelse än en fanfiction?


Det har du nog rätt i... hehe


¿ɐsɐ̤l np ǝpun⋊ uåɹɟıɯǝɥ ɐʇʇʎlɟ ɥɔo ʇunɹ ɐsǝɹ åɟ ʇʇɐ åd ɹɐʇuɐ̤ʌ ɥɔo uosʞɔɐɾ ʎɔɹǝd ɹɐllıɓ ɯos ɹopuıɟɟʎɹɓ uǝ

13 jul, 2017 17:45

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Saras sommar i Paris (one-shot) början men inget slut (gammal)

Du får inte svara på den här tråden.