Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Ministry of Mugglis

Forum > Off Topic > Klubbar > Ministry of Mugglis

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Rasmus Dumbledore
Elev

Avatar


Hej och välkomna till Mugglisministeriet, vilket är trolldomsministeriet av Mugglis.

Här är alla välkomna som på något sätt vill arbeta för oss. Vår uppgift är att ha ett ordnat Mugglissamhälle där alla trollkarlar och häxor jobbar ihop. Det finns ett flertal arbetsuppgifter, allt från att jobba som Auror och jaga mörka trollkarlar och häxor (Dödsätare), till att jobba som minister i något av våra departement.

Alla är varmt välkomna till att börja arbeta för Mugglisministeriet! Ifall du vill börja arbeta här, uggla mig och berätta vad du vill arbeta som, eller tagga mig i ett inlägg i denna tråd och skriv vad du vill arbeta som. Tillsammans kommer alla lagar och regler att stiftas, inte av mig. Den enda regeln som gäller till att börja med är att sköta sig och följa Mugglis regler.



Lagar och regler:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Ordningsregler:
*Följ Mugglarportalens regler!

Grundlagar:
1.1 Trolldomsminister
*Var tredje månad är det val om vem som ska vara Trolldomsminister. En person kan som mest sitta femton månader.
*Som Trolldomsminister har du det största ansvaret för att Mugglisministeriet fungerar. Du har ansvaret för att alla departementens chefer sköter sitt jobb. Du har även rätten att byta ut departementens chefer, och för att förnya Mugglisministeriet i den väg du anser är rätt.
*Du måste skriva minst en gång varje vecka för att kunna bli Trolldomsminister.
*Du måste kunna ta ansvar för att Trolldomsminister.
*En valberedning godkänner eller säger nej till varje kandidat. Alla kan ansöka till Valberedningen, men nuvarande Trolldomsminister och Rasmus Dumbledore väljer vilka som ska sitta i Valberedningen. Valberedningen består utav Ordförande Rasmus, Trolldomsministern och tre bedömare.
*Ansökan om att bli nästa Trolldomsminister måste skickas in till Rasmus Dumbledore minst två veckor innan valet. En motivering för att man skall välja dig till nästa Trolldomsminister måste skrivas och offentliggöras i denna tråd, eller i en egen.
*Efter varje val så tar det tre veckor innan man blir Trolldomsminister. Rasmus Dumbledore kommer alltid ha hand om att redigera i det första inlägget. Han har även rätten att sparka Trolldomsministern ifall personen i fråga inte sköter sina uppgifter, eller bryter mot våra lagar och regler. Då skall Rasmus inom två veckor ha ett nytt val där alla har rätten att ställa upp.
*Efter att man är vald som Trolldomsminister måste man inom två veckor ha bestämt ifall alla chefer för de olika departementen ska sitta kvar, eller byttas ut. Ifall inte nomineringarna bryter mot några regler eller lagar kommer de att godkännas.



Mugglisministeriet våningar:

Våning 1: Trolldomsministerns kontor
Spoiler:
Tryck här för att visa!På denna våning jobbar Trolldomsministern och hens medhjälpare.

Trolldomsminister: Rasmus Dumbledore
Vice Trolldomsminister: Ansvarig söks

Valberedning:



Våning 2: Justitiedepartementet
Spoiler:
Tryck här för att visa!Alla lagar stiftas här, och detta departement har även ansvaret att lagarna följs.

Chef för Justitiedepartementet: Ansvarig söks
Aurorchef: Ansvarig söks
Presstalesperson: Ansvarig söks

Anställda:


Våning 3: Magiska sport- och spelministeriet
Spoiler:
Tryck här för att visa!Har ansvar för all sport- och spelverksamhet. Sport- och spelcuper anordnas av detta departement.

Chef för sport- och speldepartementet: Ansvarig söks
Anordnare av sport- och spelaktiviteter: Ansvarig söks

Anställda:



Våning 4: Departementet för magiska olyckor och katastrofer
Spoiler:
Tryck här för att visa!Se till att fixa alla skador och att alla får den vård de behöver.

Chef för magiska olyckor- och katastrofdepartementet: Ansvarig söks

Anställda:



Våning 5: Departementet för magiska transporter

Våning 6: Avdelningen för övervakning av magiska skapelser

Våning 7: Utrikesdepartementet

Våning 8: Entrén

Våning 9: Mysterieavdelningen

Våning 10: Domstolen Wizengamot



Nyheter
Spoiler:
Tryck här för att visa!Inga nyheter för tillfället




Info
Spoiler:
Tryck här för att visa!Det första valet av Trolldomsminister kommer att ske den 31 juni. Kandidater söks redan nu.








Medlemmar
Spoiler:
Tryck här för att visa!
Trolldomsminister och hens personal:
Rasmus Dumbledore - Trolldomsminister

Chefer för alla avdelningar:

Övriga anställda:




Jag tackar för mig och hoppas att du vill bli en del av vårt starka ministerium.

Det är mänskligt att fela.

29 maj, 2017 15:00

Detta inlägg ändrades senast 2017-05-29 kl. 15:27
Antal ändringar: 1

Annie Lupin
Elev

Avatar


Jag tycker det här är ganska onödigt att ha en sån här tråd när det finns redan en tråd. Fast den är låst på grund av att det är val.

Fast bra idé ändå

29 maj, 2017 15:09

Bevaka tråden

Forum > Off Topic > Klubbar > Ministry of Mugglis

Du får inte svara på den här tråden.