Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Passagen (SV)

Forum > Kreativitet > Passagen (SV)

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


En story jag jobbar på. lite inspererad av Alice i underlandet fast lite mörkare. Läs gärna. fortsätter om det finns intresse!

Alice var en vanlig människa. Det var något hon inte var glad över. Magiker var överklassen i den här världen. Hon blev behandlad som skit och hon kände sig som det också. Att leva i en värld där det finns magi men hon inte var del av den var väldigt frustrerande tänkte Alice medans hon tog ett bloss på sin cigarett. Nikotinet fick henne att bli lite yr men hon gillade det och bäst av allt så gjorde det henne lugn. Alice var alltid rädd när hon gick ut, man visste aldrig när man skulle träffa på en magiker som ville en illa. Den magiska regeringen hade satt upp en lag om misshandel av vanliga människor men de lyfte inte ett jävla finger när det väl hände.

Det var kallt ute med snöflingor som sakta singlade ner mot den snötäckta marken. Alice hade fått ta på sig både sina torgvantar och sin favorit mössa för att kunna gå ut idag. Hon tittade först innan hon passerade varje husknut. Hon var tuff egentligen men hon hade fått för många ärr från magiker som ville henne illa. Nästan alla vanliga människor hade ett eller annat ärr från attacker. Hon hade funderat på att anmäla det men som nämnt lyfte inte regeringen ett finger för att försöka hitta de som hade gjort det.

Hon passerade en till husknut och blev förvånad när hon såg något hon aldrig hade sett förut. Det såg ut som vad hon tänkte sig att ett svart hål såg ut som. Hon tog ett till bloss på sin cigarett och gick närmare. Ju närmare hon kom ju mer kände hon hur hon drogs mot det svarta hålet. Inte som att hon faktiskt ville dit utan ett fysiskt sug mot hålet. Hon försökte stanna och vända om men det var för starkt. Hon försökte hålla sig kvar i en lyktstolpe och kände hur hon lyftes från marken och drogs mot det svarta hålet. Men hon var inte stark nog och släppte...

10 apr, 2017 10:38

Bevaka tråden

Forum > Kreativitet > Passagen (SV)

Du får inte svara på den här tråden.