Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Julkalender

Forum > Kreativitet > Julkalender

1 2 3 ... 5 6 7
Bevaka tråden
Användare Inlägg
LunaLovegood123
Elev

Avatar

+4


Ja det här är en julkalender. Jag kommer försöka posta ett kapitel varje dag.

Namn: Livet i kylskåpet
Huvudpersoner: Gurra Gurka och Tommy Tomat
Rating: G/PG( inte värre än Hp)
Beskrivning: Det råder krig i kylskåpet. Tommy Tomat har förklarat krig mot de goda gurkorna. Friden är bruten, nu måste Gurra Gurka samla allierade innan det är försent!
Följ med på ett gurkigt och tomatigt äventyr i kylskåp.
Möt Gurra Gurka, Tommy Tomat, Peter Paprika och många fler.

Det här är en kalender mest som ett skämt
Försöker posta varje dag.

Taggar folk som kanske är intresserade.
WeasleyHufflepuff
Tonks/Luna
Allyson
Arivle
Missy The Timelady
Hallonsylt

Lucka 1
Spoiler:
Tryck här för att visa!Tommy Tomat var trött, han var trött på Gurra Gurkas fester som pågick hela nätterna. Gurra var populärast i kylskåpet och Tommy kunde inte tåla att någon var bättre än honom på något. Han var avundsjuk på att Gurra fick dansa hela nätterna med Dora Dressing.
“ Vad ska jag göra för att bevisa för alla att tomater och röda saker är bäst?” frågade han sig själv. Han var tvungen att få råd från Kalle Ketchup.
" Kalle, Kalle!" skrek Tommy Tomat och kastade ruttna tomater få ketchupflaskan.
" Lugna dig Tom," sa en trött röst och locket till flaskan öppnades och ut kom en liten röd filur i hatt.
" Ledsen om jag stör Kalle, men jag behöver ett råd," sa Tommy och tog av sig sitt plommonstop. " Kan du hjälpa mig att komma på en ond plan för att bli av med Gurra?"
" Varför det?" frågade Kalle och stängde locket till sin ketchupflaska. " Gurra är grön och skön." Tommy skakade av ilska, hand bästa vän Kalle gillar Gurra Gurka???????????? Jag måste kalla till stor möte, tänkte Tommy




Några timmar senare
“ Lystring alla invånare i kylskåpet,” sa Tommy och försökte få allas uppmärksamhet. “ jag har kallat e…” började han men blev avbruten av Gurra Gurka.
“ Här dansar här gurka…” började han sjunga innan han trillade på ner bland Anna, Alma och Albert Apelsin, alla började skratta, men Tommy blev argare och argare.Gurra måste försvinna!
“ Tyst Gurra,” skrek Peter Paprika “ fortsätt Tommy, jag vill gärna hinna höra det. Det är tacofredag i kväll och det betyder att jag kommer styckas och slukas.” Vid det började många skratta, men i Tommy runda skalle(inte för att han hade något mer än en skalle) började en ond plan växa fram.
Hmm, tacofredag?* han såg bort mot Gurras gäng och såg Ginny som stod utanför alla andra glada gurkor.


Det var Ginny som hade blivit vald av gurkorna till middagen. kanske ska jag se till att det blir Gurra istället? tänkte han


Lucka 2
Spoiler:
Tryck här för att visa!Gurra
Gurra läste igenom brevet han fått.
Hej världens gurkigaste person!
Du är bäst på att sjunga.
Skulle du vilja hålla en privat konsert för en beundrare?
Möt mig vid Bodil Broccolis hus
Kramar ditt största fans


Gurra var alldeles rörd över brevet.
Hmm, vad ska jag ha på mig? Tänkte han och tittade i sin gröna gurkiga garderob. Han plockade fram en gröna t-shirt med trycket “ Always be yourself, uness you can be a Gurka, then always be a gurka!” och ett par gröna byxor. Han tog fram sina gröna taggiga skor, men då kom Sandra Sallad förbi.
“ Nej, men se goddag Gurra!” sa Sandra glatt innan hon upptäckte vad Gurra höll i handen. “ Skor! Gurra, gurkor ska inte ha skor!” Gurra blev ledsen, det var hans favorit skor.
“ Varför får jag inte ha min gurkiga skor?” frågade Gurra deppigt
“ Förlåt, jag menar inte så,” sa Sandra hastigt, sen gick hon bort till lådan där hon bor. Gurra satte på sig skorna iallafall och sedan tog han fram sin gurkomobil. Han gick in på det populära spelet Frukto Go. Direkt dök en köttbulle upp.
“ Omg en köttbulle!” skrek Gurra överlyckligt, “ nej jag har inga tomater att kasta!” Gurra rusade till en fruktskål för att få nya tomater. Sen sprang han allt vad han orkade tillbaka till platsen där köttbullen hade dykt upp.
“ Yes den är kvar!” sa Gurra och kastade en tomat på köttbullen “ stanna gurkplease!”
“ Gotcha Meatball was caught!” läste Gurra upp från sin gurka. Sen bestämde han sig för att kamma sin fina gröna avlånga kropp. Han hade inget hår men han ville ändå vara fin inför sitt fans.


Gurra började gå till Bodil Broccolis hus, han tittade på sin gurkiga mobil. Yey min apelsin kläcks, tänkte Gurra och undrade vad han skulle få. Det var ett salladsblad!
“ Wow en legendarisk frukt!” Gurra kollade vad FP(Food Power) var, den var 2356. Gurra var så inne i spelet att han inte hade märkt att han hade kommit fram till en stor broccoli. Gurra såg sig omkring efter den mystiska brevskrivaren. Då hörde Gurra ett ljud bakom sig, han blev så rädd att han halkade på ett bananskal.
“ Onej, stackars Bertil!” sa Gurra sorgset, när han låg där på marken. Då kom han på det mystiska ljudet han hört, han försökte resa sig upp, men det var inte så lätt med en avlång kropp.
Varför måste Bodil vara en sådan smutspelle” Nu har hon dessutom kastat upp sin mans kropp, tänkte Gurra uppgivet, vad kommer mitt fans att tänka när hen ser mig här på ett bananskal.
“ Så Gurra Gurka, hur känns det nu?” frågade en välbekant och slemmig röst
“ att var hjälplös?”

Lucka 3
Spoiler:
Tryck här för att visa!Del 3
Gurra
Det var jultomten.

Peter Paprikas POV
Peter skrev sitt testamente.
Det känns konstigt att jag kommer dö, men så är livet för en paprika.
Till Tommy Tomat, du får min spenat
Till Gurra Gurka, du får mina röda skor
Till Doris Dressing, du får mitt hus
Till Sandra Sallad, du får min slips
Till Bodil Broccoli, du får min soptunna
Till resten, ni får mina gamla matrester.

Peter var nöjd med sitt testamente. Han bestämde sig för att gå en sista runda i kylskåpet innan det var dags för honom att dö. Han tog fram sin foodPhone och gick in på Frukto Go. Vad finns på nearbyen, tänkte han
" En köttbulle, en morot och en jultomte," läste han upp " vänta en jultomte? Det finns väl inte?" Peter bestämde sig för att leta reda på jultomten, det kanske var något special event. Han gick ut från sitt hus och började leta efter jultomten. Han gick till Bodil Broccolis hus, men han hittade inget. Han var just påväg bort från Bodils hus, när han hörde några röster.
" Nå hur känns det? Att vara hjälplös?" sa den ena rösten, Peter tyckte den lät bekant men kunde inte placera den. Han smög fram till rösterna och såg Gurra Gurka och en jultomte!

Tommy Tomat POV
Tommy var mycket nöjd med sig själv. Han hade skrivit brevet till Gurra och den token hade gått på det. Tommy var också väldigt nöjd med sin förklädnad. Han hade letat upp nödvändiga saker i Bodil Broccolis hus, han hittade en gammal tomtedräkt och ett skägg. Han var så stolt över sig själv, han hade till och med hackat Frukto Go för att en tomte skulle dyka upp, men det hade inte behövts.
" Vad har jag gjort?," sa Gurra och Tommy flinade " jag är väl inte på stygglistan?" Gurra såg skrämd ut och Tommy nöjt, nöjt över att Gurra äntligen var rädd.
" Du har varit elak mot Tommy Tomat och har snott Doris Dressing från honom," sa Tommy och försökte låta tomteaktig.
" Han kan få henne," sa Gurra
" Det vet jag, men du har något annat också Mr Gurka," Tommy ville slå sig själv, det var ju bara han som kallade Gurra för Mr Gurka. Gurra ögon flammade upp av ilska
" Du," sa han och pekade på Tommy


Lucka 4
Spoiler:
Tryck här för att visa!Del 4
Gurra
Hur kunde det vara Tommy Tomat? tänkte Gurra förvirrat, han har ju inget skägg!
" Är du avundsjuk på en vacker och grön gurka som jag?" frågade Gurra lite retsamt. Tommys ansikte blev rödare och rödare, han var ju redan röd, men ultramegasuper röd.
" Phft, avundsjuk på en grön gurka," sa Tommy och drog av sig skägget " rött är den bästa färgen." Då trillade plötsligt Clara Choklad och sa förvirrat.
" Never blått är bäst och brunt också för den delen. Percy Jackson for life," hon såg helt förvirrad och hypad ut. Gurra insåg då att hon var en galen fangirl " I'm the sassiest person in the world Persassy!" Gurra kunde inte låta bli och skratta.

Peter Paprika
Peter stod och tittade på scenen. Jultomten var Tommy Tomat! Han rodnade när Clara Choklad trillade fram. Peter hade varit förtjust i Clara ända sedan de inhandlades tillsammans. Men nu var det försent att säga något, eftersom han skulle dö. Han bestämde sig för att avbryta striden. Han klev fram bakom sin påse.

Tommy Tomat
Vad i självaste??? Tänkte han, när Clara trillade fram. Tommy hatade choklad och Percy Jackson(prepare for your die Tommy Tomat)
" Sluta Tommy, du vill inte sluta som Rick Riordan!" skrek plötsligt Peter Paprika, var kom han ifrån? Tommy såg hur Clara sken upp när Peter kallade Tommy Rick Riordan. Tommys huvud var när att svälla upp, så arg var han.
" Stick Paprika!" skrek Tommy och knuffade Peter, det blev för mycket för Clara, hon plockade upp en köttbulle och kastade den rakt i Tommys ansikte. Tommy blev förvirrad, vem vågade kasta en köttbulle på en vacker varelse som han? Clara, det borde jag har förstått, tänkte Tommy irriterat. Då öppnades kylskåpsdörren...

30 nov, 2016 19:46

Detta inlägg ändrades senast 2016-12- 4 kl. 18:57
Antal ändringar: 4

WeasleyHufflepuff
Elev

Avatar


YEY! Du gjorde den jag bevakar!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fcdn.fanbyte.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F09%2Fgiphy.gif%3Fx48911

30 nov, 2016 19:47

LunaLovegood123
Elev

Avatar


Skrivet av WeasleyHufflepuff:
YEY! Du gjorde den jag bevakar!

Jippi!

30 nov, 2016 19:49

WeasleyHufflepuff
Elev

Avatar


Skrivet av LunaLovegood123:
Skrivet av WeasleyHufflepuff:
YEY! Du gjorde den jag bevakar!

Jippi!

Ska bli superkul! Längtar tills imorgon

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fcdn.fanbyte.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F09%2Fgiphy.gif%3Fx48911

30 nov, 2016 19:54

Missy The Timelady
Elev

Avatar

+1


Bevakar lätt x)
Spoiler:
Tryck här för att visa!Onda tomater... xD

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F68.media.tumblr.com%2F66079175666c5dde8345252e4f186688%2Ftumblr_inline_oqc0vwW2Iy1tgjmtw_540.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F68.media.tumblr.com%2F833fd885fe87bcf88bbc200cf6db86bf%2Ftumblr_ncyyomnmQ31tlc6pbo2_500.gif

30 nov, 2016 19:55

Hallonsylt
Elev

Avatar

+1


ALLTSÅ WOW! ÄR DIN COOLASTE BEVAKARE!!

Okej, inte riktigt, men överge inte den här kalendern. Den låter azuuuuuum.)

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2F51cc6de400d9e275a5221158ceb9a850%2Ftumblr_ph83doB5DS1w23yp9o1_540.gifvhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F628eef66d634db62ce32bb02d19a8017%2Ftumblr_pgvcxl57sT1xjy2vbo10_r1_400.gifv

30 nov, 2016 20:21

LunaLovegood123
Elev

Avatar

+4


Del 1

Tommy Tomat var trött, han var trött på Gurra Gurkas fester som pågick hela nätterna. Gurra var populärast i kylskåpet och Tommy kunde inte tåla att någon var bättre än honom på något. Han var avundsjuk på att Gurra fick dansa hela nätterna med Dora Dressing.
“ Vad ska jag göra för att bevisa för alla att tomater och röda saker är bäst?” frågade han sig själv. Han var tvungen att få råd från Kalle Ketchup.
" Kalle, Kalle!" skrek Tommy Tomat och kastade ruttna tomater få ketchupflaskan.
" Lugna dig Tom," sa en trött röst och locket till flaskan öppnades och ut kom en liten röd filur i hatt.
" Ledsen om jag stör Kalle, men jag behöver ett råd," sa Tommy och tog av sig sitt plommonstop. " Kan du hjälpa mig att komma på en ond plan för att bli av med Gurra?"
" Varför det?" frågade Kalle och stängde locket till sin ketchupflaska. " Gurra är grön och skön." Tommy skakade av ilska, hand bästa vän Kalle gillar Gurra Gurka???????????? Jag måste kalla till stor möte, tänkte Tommy


Några timmar senare
“ Lystring alla invånare i kylskåpet,” sa Tommy och försökte få allas uppmärksamhet. “ jag har kallat e…” började han men blev avbruten av Gurra Gurka.
“ Här dansar här gurka…” började han sjunga innan han trillade på ner bland Anna, Alma och Albert Apelsin, alla började skratta, men Tommy blev argare och argare.Gurra måste försvinna!
“ Tyst Gurra,” skrek Peter Paprika “ fortsätt Tommy, jag vill gärna hinna höra det. Det är tacofredag i kväll och det betyder att jag kommer styckas och slukas.” Vid det började många skratta, men i Tommy runda skalle(inte för att han hade något mer än en skalle) började en ond plan växa fram.
Hmm, tacofredag?* han såg bort mot Gurras gäng och såg Ginny som stod utanför alla andra glada gurkor.

Det var Ginny som hade blivit vald av gurkorna till middagen. kanske ska jag se till att det blir Gurra istället? tänkte han

1 dec, 2016 06:52

WeasleyHufflepuff
Elev

Avatar


Yey! Så glad när jag såg att den redan har kommigt! Och jag gillar verkligen den! Och Kalle Ketchup. Tummen upp för dig!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fcdn.fanbyte.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F09%2Fgiphy.gif%3Fx48911

1 dec, 2016 07:26

Borttagen

Avatar


Jätte jätte bra!

1 dec, 2016 07:33

Tonks/Luna
Elev

Avatar



Varför stava rätt när man kan stava fel?

1 dec, 2016 08:17

1 2 3 ... 5 6 7

Bevaka tråden

Forum > Kreativitet > Julkalender

Du får inte svara på den här tråden.