Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Fenixorden Andra Generationen

Forum > Off Topic > Klubbar > Fenixorden Andra Generationen

1 2 3 ... 320 321 322
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+4


Hej och välkommen till Fenixorden~Andra generationen!!!
Detta är högkvarteret!







Välkommen till Fenixorden, andra generationens sällskap som grundades efter slaget på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom.


Fenixorden är är ett sällskap som grundades av Albus Dumbledore för att sås mot Lord Voldemort och andra dödsätare. Eftersom att Fenixorden var ett hemligt sällskap som inte alltid var överens om de ministeriet gör och tycker så förläts Fenixorden vara hemligt och ha olika gömställen som inte folk vet om!


Under denna generation så fick ministeriet en ny trolldomsminister och vi kom mer överens om saker så ministeriet vet om att detta sällskap existerar och att vi kommer att kunna samarbeta i vissa stunder.
Dock kan det vara bra att ha ett jobb på ministeriet som täckmantel eftersom att man får ny och bra information och vi kan göra hemliga möten om de olika saker vi fått reda på!


Efterlysta:DödsätareYaxley_,Choixpeau,Fenrir Greyback,elinakedavra



Fenixorden kommer att kämpa mot alla som försöker hindra oss eller de som har gått med dödsätarna!


Eftersom att vi kanske kommer att ha lite gemensamma beslut med ministeriet så vill jag att ni skickar mig era beslut eller frågor och inte till honom!



Vi behöver nya rekryter för att vårt sällskap inte ska gå förlorat. När vi inskaffat oss nya rekryter så är et viktigt att ha en täckmantel! Själfalet vet ministern, Georgetown om detta.
Ett smart drag är att börja jobba på ministeriet eftersom att vi kan få mycket bra och ny information som kan vara bra att veta! Dessutom så måste vi ju ha ny information om vi ska kunna bekämpa dödsätare!

-Att vara ansvarig är man under 3-4 månader om inte ledaren vill avgå. När man varit ledare i 3,2 månader måste ledaren planera en röstomgång där en ny ledare kan utses. Ledaren kommer att få ta alla viktiga beslut och så, men jag ( alexander andreasson ) kommer utse mig själv som ställföreträdare och jag kommer att hålla första sidan uppdaterad!

"Från och med nu så kommer det finnas "avdelningar" här. Avdelningarna är mest för att det är kul men har också som syfte att underlätta organiseringen av klubben för mig. Ibland kommer olika avdelningar få olika uppgifter men inte super ofta."
Avdelningarna:


Rådet ((Är där alla sällföreträdare eller ledaren sitter och diskuterar besluten))

Spionavdelningen ((Här jobbar våra spioner som jobbar på att infiltrera och samla fakta om andra klubbar. här skrivs inte dit riktiga användarnam ut utan bara ditt kodnamn och om du vill bli spion så får du uggla mig så får du ett kodnamn)

Aurorerna: ((Precis som ni hör på namnet så är det här avdelningen där alla auror finns. Auroerna hjälper till i strid och vid liknande tillfällen.) Annie Lupin

Sjukavdelningen ((Här är fenixordens sjukavdelning där man kan bli behandlad vid skador och liknande.)

Proviantavdelningen: ((På den här avdelningen skötts maten till alla medlemmar, ja all choklad är en del på den här avdelningen)



Så det var alla avdelningar för tillfället, om ni har något förslag på en ny avdelning eller kritik ( positiv eller negativ) så är det bara att säga till.
Så nu är det bara att säga vilken avdelning ni vill jobba på, och som sagt det är mest för skojs skull och inget superallvarligt


Sällskapets ansvarige:tjena
[i]alexander andreasson - Ställföreträdare
WeasleyHufflepuff - Auror - Ställföreträdare
Linn Lumos
Annie Lupin - Auror
Hallongris
boknörd_
Thalia Malfoy
1q2q3q
piggelino
Pinja Pohjolainen
Rupert - Auror
My Potter
linn.w
exely
LunaLovegood123 - Auror
Eventhone
Georgetown
HipsterGeekEliza
lunalovegood
theLilyPotter - Auror
Dusk - Auror
connie talbot
GinnyHermionePotter
Idoli - Auror
bottleofelixfelicis - Auror/vakt

Velleity
Lily-Anne


VI kommer att ha möten ibland och dem sker i uggla till mig, en och en eftersom att det minskar risken för att dödsätare kan få reda på hemliga saker.
Hemligheter är bra att ha, men vi måste lita på alla medlemmar!

Nyheter: Dödsätare/kriminella kommer att göra en stor attack mot fenixorden/ministeriet !
kan i inte delta, skicka mig och ministern en uggla

tjena kommer att träna alla rekryter och andra medlemmar via olika duelltävlingar som kommer att äga rum. Duelltävlingarna kan ske under olika perioder, oftas mellan 1-2 månader. Men eftersom att jag och Tjena inte alltid hinner uppdatera allt så kanske ni inte kommer att kunna se alla duellomgångar direkt!

Ansökning för sällskapet, tagga mig i det inlägget




[b]Lite information ni ska veta!
Att vara eller att inte vara!

Jag är inte dödsätare, det är inte någon av er hoppas jag eftersom att jag leder sällskapet och jag kommer att ge hårda straff mot de som faktiskt är en förrädare! Jag kommer att begära förhör och att de sätts i Azkaban! Men jag kommer att hjälpa er om ni har varit dödsätare och inte vill vara det!

Jag hoppas att n gör samma sak!




Jag vill också påpeka att alla är välkomna om man har ett rent hjärta!


Ps. Tjena kommer att ha duellistan och dess omgångar i inlägget under detta!!!!!!!! [/b]

13 nov, 2016 20:45

Detta inlägg ändrades senast 2017-03-21 kl. 17:04
Antal ändringar: 70

Borttagen

Avatar

+2


Duelllista!

här är reglerna för duellistan:
Alla möter varandra 2 ggr, man börjar duellen varsin gång så det blir rättvist.
Vinst ger 1 poäng, förlust ger 0
Den med flest poäng när tävlingen är slut vinner.
När man rapporterar resultat krävs antingen en bekräftelse från båda duellanterna eller en länk till duellen.
tävlingen är endast för medlemmar så om du vill vara med måste du först bli medlem i fenixorden!
anmälningar sker i tråden.
Anmälningstiden är nu slut!

Må bästa trollkarl/häxa vinna!

Duellanter:
tjena
Allyson
WeasleyHufflepuff
Linn Lumos
Pinja Pohjolainen
Thalia Malfoy
boknörd_
Georgetown
Piggelino
bottleofelixfelicis

Omgång 1:

Tjena vs Allyson 1-1
WeasleyHufflepuff vs [user]bottleofelixfelicis]00

Linn Lumos vs Pinja Pohjolainen 0-0

Thalia Malfoy vs boknörd_ 2-0

Georgetown vs Piggelino

Tabell:
1.Thalia Malfoy 2p
2.Tjena 1p
3. Allyson 1p
4.WeasleyHufflepuff 0p
5. Linn Lumos 0p
6. Pinja Pohjolainen 0p
7.boknörd_ 0p
8. Piggelino 0p
9.Georgetown 0p
10. bottleofelixfelicis 0p

OBS all möts 2 ggr och man börjar varsin gång.
När matcherna är färdiga så rapporterar ni dem i tråden.
Under duelleringstiden skulle det uppskatas om ni hade max 9 dueller igång så ni alltid kan bli utmanade för tävlingen.
Försök vara färdiga med denna omgång om 4 dagar ( på måndag)

14 nov, 2016 09:28

Detta inlägg ändrades senast 2017-01- 2 kl. 22:24
Antal ändringar: 59

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Hmm, låter intressant. Skulle gärna kunna tänka mig att vara med!
Meddela mig gärna om jag får vara med?
välkommen du!! Skriver upp i listan när jag sitter vid datorn

14 nov, 2016 11:41

Borttagen

Avatar


Grymt!

Har bara 2 frågor:

1. Får man skriva på sin profil att man är medlem här eftersom det här är ett hemligt sällskap?

2.vad gör man när man är medlem här?
Chattar i gruppen och håller koll på dödsätar aktivitet på forumet och i verkligeten?

14 nov, 2016 12:34

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Grymt!

Har bara 2 frågor:

1. Får man skriva på sin profil att man är medlem här eftersom det här är ett hemligt sällskap?

2.vad gör man när man är medlem här?
Chattar i gruppen och håller koll på dödsätar aktivitet på forumet och i verkligeten?
det får du, men inte skriva vad vi gör

14 nov, 2016 15:54

WeasleyHufflepuff
Elev

Avatar

+1


Hejsan det här verkar superroligt! Kan jag vara med?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fcdn.fanbyte.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F09%2Fgiphy.gif%3Fx48911

14 nov, 2016 16:07

Borttagen

Avatar


Skrivet av WeasleyHufflepuff:
Hejsan det här verkar superroligt! Kan jag vara med?


Antar det, nu är jag ju inte ledare utan nya här men jag kan inte förstå varför du inte skulle få va med

14 nov, 2016 16:15

Borttagen

Avatar


Skrivet av WeasleyHufflepuff:
Hejsan det här verkar superroligt! Kan jag vara med?
välkommen

Skrivet av Borttagen:
Skrivet av WeasleyHufflepuff:
Hejsan det här verkar superroligt! Kan jag vara med?


Antar det, nu är jag ju inte ledare utan nya här men jag kan inte förstå varför du inte skulle få va med

om du vill vara ledare, eller något kan du säga till.

14 nov, 2016 17:02

WeasleyHufflepuff
Elev

Avatar


Tack

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fcdn.fanbyte.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F09%2Fgiphy.gif%3Fx48911

14 nov, 2016 17:03

Borttagen

Avatar


Vi kan ha en duellklubb om ni vill!?

14 nov, 2016 21:46

1 2 3 ... 320 321 322

Bevaka tråden

Forum > Off Topic > Klubbar > Fenixorden Andra Generationen

Du får inte svara på den här tråden.