Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Ett halvblod på Hogwarts [HP-PJ-ff]

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Ett halvblod på Hogwarts [HP-PJ-ff]

1 2 3
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+1


Titel: Ett halvblod på Hogwarts [HP-PJ-ff]
Språk: Svenska ocf
Författare: Thalia
Färdigskriven: No
Antal kapitel: 2
Ratning: G
Handling: Samantha (Sam) Cole är dotter till Hades och har varit i Halvblodslägret ända sen hon var 9 år, hennes mor Diana är en häxa och hon ska börja sitt första år på Hogwarts skola för häxkonst och trolldom men hur ska hon kunna hålla sin identitet hemlig när man är kompis med Marodörerna på Hogwarts...
Utseende: Hon har svart rufsigt axellångt hår med blåa slingor, bruna ögon, fräknar på näsan och hon är 1,58 cm.
______________________________________

Kapitel 1

Samantha Cole vakna en tidig morgon och tog på sig sin svarta morgonrock och joggade ner till köket där hennes mamma Diana gjorde frukost.
"Godmorgon Sam, vill du ha nutella?" frågade mamma och visade nutellan.
"Ja tack, mamma, det skulle vara gott." sade Sam och tog ut mjölk från kylskåpet. "Mamma när ska vi gå till Diagongränden?"
"Jag tänkte att vi skulle gå idag." sade mamma vänligt. Nu skulle jag ha roliga år, lära mig magi på på terminerna och på somrarna är jag på Halvblodslägret jag kommer ha roliga sju år men jag kommer vara hemma på julloven så jag har lite tid med min mamma, tänkte Sam och log brett.
"Det blir bra, mamma." sade Sam och satte sig och åt i rasande fart. Om en vecka är det den första September vad hon längtade till att lära sig magi. När hon ätit färdigt sprang hon in i sitt rum och tog på sig svarta jeans och sin svart tröja där det fanns en silver dödskalle på och hennes mantel. Hon hade alltid en amulett som var en svart diamant som hon fick av hennes far Hades han sa att när jag var i fara så kunde jag bara önska att monstren skulle gå till underjorden men jag använde den sällan den, jag gillar att bekämpa mot monstren. Hon gick ner till vardagsrummet och sån sin mamma vara nära spisen.
"Du vet vad du ska göra, gumman." sade mamma och lade flammpulver i min hand.
"Ja." sade Sam och gick in i spisen. "Diagongränden!" det kändes obehagligt men det gick fort och nu såg hon en bokhandel och gick fort ur spisen och efter 30 sekunder kom hennes mamma.
"Har du listan?" frågade mamma, och Sam nicka. "Jamen dåså dags för shopping." sade mamma och log glatt. Vi köpte alla de böckerna jag skulle ha och mamma köpte Hogwarts historia så att jag kan ha något roligt men hon skulle översätta de sen på grekiska.
"Ska vi gå till Ollivanders?" frågade mamma och jag nicka och vi gick till butiken. Det var en man på disken som såg lite läskig måste jag erkänna.
"Goddag Madame Cole, 9 tum hagtorn, fenixfjäder som kärna intesant." sade Mr Ollivander.
"Ja, Ollivander, jag kom hit idag för vi skulle köpa min dotter ett spö." sade mamma och log mot Ollivander, och Ollivander vände uppmärksamheten mot mig. Han börja leta efter trollspön och jag fick prova 12 stycken och den trettonde var perfekt.
"... 10 tum idegran, fenixfjäder som kärna, jag tror att du kommer bli en mycket mäktig häxa, miss Cole." sade han och log mot Sam. De gick ur butiken.
"Mamma kan jag få gå själv till Madam Malkin?" frågade Sam och mamma nicka.
"Jag kan gå så länge och löpa en uggla till dig." sa mamma och Sam log strålande mot sin mamma. Hon sprang in i Madam Malkins butik.
"Hogwarts?" frågade en kvinna som förmodligen är Madam Malkin, Sam nicka. " Stå är så ska jag fixa din klädnad." sade Malkin och log mot mig. Det var en pojke bredvid mig som hade svart lockigt hår som också blev sydd av en annan kvinna.
"Ska du börja också första året?" frågade han, jag nicka. "Jag heter Sirius Black och du?".
"jag heter Sam Cole." sade Sam, jag avskydde när man kallar mig Samantha.
____________________________________
Hoppas ni gillar kapitlet, ledsen om det inte kom någon action men det kanske kommer i nästa kapitel

Taggar:
Silverpaw
Alicha black

9 okt, 2016 13:47

Detta inlägg ändrades senast 2016-10-10 kl. 15:49
Antal ändringar: 4

Borttagen

Avatar


OMG!

9 okt, 2016 13:54

LunaLovegood123
Elev

Avatar


Läser!

9 okt, 2016 14:32

Alicha black
Elev

Avatar


Känn dig bevakad!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F68.media.tumblr.com%2F256b4ec38e75dba38a34d4c217ed7484%2Ftumblr_oge40w8o6F1ve4daoo1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F68.media.tumblr.com%2F7c922bed362a95f4a2caff926df42579%2Ftumblr_ohkzq01stX1st65czo1_500.gif

9 okt, 2016 16:19

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
OMG!
Skrivet av LunaLovegood123:
Läser!

Skrivet av Alicha black:
Känn dig bevakad!

Tack♥
_______________________________________

Kapitel 2

"Klart." sade Malkin till Sam.
"Tack!" sade Sam och gav Malkin 5 galleoner. "Vi ses kanske på tåget, Sirius, hejdå." sade jag och vinka till Sirius.
"Ja det kanske vi gör, hejdå, Sam!" sade Sirius och log mot mig. Jag såg mamma vara utanför djuraffären hon hade en vit uggla.
"Gud vad fin uggla... jag tror hon ska heta... Twilight!" (Jag tycker att namnet Twilight är fint inte boken och filmen Twilight!) sade Sam och klappade Twilight. Hon kände att någon var bakom henne, hon kollade bak och där fans ett monster... hon hörde att folk skrek och några tog sina trollstavar men hon visste att de inte hjälpte med magi man måste döda de med vapen. Sam rörde sin amulett och önskade att monstret var i underjorden, och monstret försvann med ett "PUFF". Hon kunde höra att folk säga.
"... är den...?" "... varför blev inte barnet rädd...?" och "... hur kom ett monster hit...?"
Men hon brydde sig inte om de.
"Sam, jag är glad att du inte använde ditt spjut eller båge, folk skulle misstänka dig... smart att du tog amuletten." berömde hennes mamma Sam. De gick till bokhandeln och tog flammpulvret hem.
* * *
Sam vakna klockan åtta, hon visste att det var den första September så hon skyndade sig till köket och åt i rasande fart. Hon tog på sig svarta jeans en svart blus och svarta converse. Sam tog sin båge och tränade bågskytte till klockan var 10:30 hon sprang ner till hallen och tog sin svarta skinnjacka.
"Ta min hand, Sam." sade mamma och räckte ut sin hand. Jag tog den och vi transferera oss till perrong nio och tre kvart. Sam såg Hogwartsexpressen.
"Hejdå, mamma, vi syns på jullovet!" sade Sam och krama sin mamma adjö.
"Hejdå, Sam!" sade mamma och vinka till Sam. Sam drog sin koffert in i tåget och gick in i en tom kupé och satte sig där. Efter 10 minuter kom Sirius och en kille med rufsigt svart hår och runda glasögon.
"Hej, Sam." sade Sirius glatt.
"Hej, Sirius." sade Sam och log mot Sirius.
"Det här är James Potter." sade Sirius och peka på pojken.
"Hej, James, jag heter Sam Cole." sade Sam och log mot James.
"Får vi sitta här?" frågade Sirius.
"Nää jag vill inte ha killbaciller här... självklar får ni det!" sade Sam sarkastiskt vilket fick James och Sirius att skratta och de satte sig ner. Det kom en flicka med rött hår och en pojke med flottigt svart hår. De pratade om något men sedan sa pojken med flottigt svart hår.
"Vi får hoppas att du hamnar i Slytherin." sade han vilket fick James att rycka.
"Vem vill hamna i Slytherin, inte jag iallafall, jag vill hamna i Gryffindor där de modiga och ädla finns!" sade James och svingade i ett lotsas svärd. Sam fnissa om de bara visste att hon hade ett svärd.
"Vem vill ha starkare muskler än en starkare hjärna." sa pojken.
"Hela min familj har varit i Slytherin." sade Sirius.
"Jösses jag som trodde du var okej." sade James och Sirius flina.
"Jag tänker iallafall inte gå där." sade Sirius.
"Kom Severus." sade flickan med rött hår och blängde på de.
"Ooooo!" sade James och Sirius och James gjorde krokben mot pojken. De stängde kupédörren.
"Den där Sev-killen var ganska rolig måste vi erkänna." sade Sam och flina mot de.
"Han var också löjlig." sade Sirius och härmade pojken.
"Jag hoppas vi hamnar i samma elevhem." sade James och log strålande mot oss.
"Ja, det skulle vara roligt att ha vänner som er." sade Sam och flinade brett mot de.
Plötsligt öppna någon dörren.
_________________________________________
Jag vet inte om jag skrev exakt från Dödsrelkerna men jag tror de sa så.
Vem tror ni öppna kupén?

9 okt, 2016 16:46

Alicha black
Elev

Avatar


AWESOME!
Tror att Remus eller Peter öppnar dörren! Eller bara kvinnan med gidisvagnen xD

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F68.media.tumblr.com%2F256b4ec38e75dba38a34d4c217ed7484%2Ftumblr_oge40w8o6F1ve4daoo1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F68.media.tumblr.com%2F7c922bed362a95f4a2caff926df42579%2Ftumblr_ohkzq01stX1st65czo1_500.gif

9 okt, 2016 17:14

LunaLovegood123
Elev

Avatar


Lupin
Bra!

9 okt, 2016 17:15

Borttagen

Avatar


Skrivet av Alicha black:
AWESOME!
Tror att Remus eller Peter öppnar dörren! Eller bara kvinnan med gidisvagnen xD
Skrivet av LunaLovegood123:
Lupin
Bra!

__________________________________________-

Kapitel 3

Det var en blondin med två killar som såg ut som monster. Jag började gå mot de.
"Hej, vad vill ni?" frågade jag vänligt.
"Håll klaffen smutskalle." sade blondinen och puttade bort mig. Jag fick nog den där killen skulle få. Jag drog upp min stav innan han hann blinka.
"Ät sniglar!" sade jag och han började spotta ut sniglar. Båda killarna bakom honom började gå mot mig... jaså de vill bråka men det borde de inte. Jag rikta mitt spö mot de och sa:
"Petrificus totalus!" och de ramla ner. "Kom aldrig tillbaka hit igen." sade jag och kasta ut de ur kupén. Jag såg Sirius och James kollade chockat på mig.
"Min mamma har lärt mig, men jag borde byta om nu." sade jag och gick ut ur kupén. Jag såg tre tjejer i min ålder ha på sig väldigt mycket smink, de såg väldigt dryga ut. De spärrade vägen för mig för korridoren var trång.
"Ursäkta men kan ni flytta på er?" frågade jag de.
"Men kolla vad du har på dig, du ser ju ut som en kille!" sade en av tjejerna med långt lockigt brunt hår.
"Har du nått problem, med det?" frågade jag tjejerna argt.
"Och har du hittat kläderna på en soptipp?" frågade en annan tjej och ignonera min fråga. Jag orkade inte med de jag knuffade bort de och jag såg att de såg snopna ut men gick till toaletten och bytte om. När jag kom tillbaka till kupén så såg jag att James och Sirius hade bytt om.
"Varför tog det så lång tid?" frågade Sirius.
"Bara ett par jobbiga tjejer som stod ivägen och påpekade om hur ful jag såg ut." sade jag och himlade med ögonen.
"Jobbiga typer." sade James ogillande.
Kupén öppnades igen men den här gången kom kvinnan med godisvagnen.
"Något från vagnen?" frågade hon vänligt.
"Tre chokladgrodor." sade James.
"Tre bertie botts böner i alla smaker." sade Sirius.
"Tre pumpajuice." sade jag.
"Det blir nio siklar." sade hon. Jag Sirius och James betalade tre siklar var. *Tre timmar senare*
"Vi är framme nu." sade jag och reste mig upp. Vi gick ut och såg en stor snubbe.
"Förstaårselever hitåt!" ropade han när alla hade kommit följde vi honom ner till sjön.
"Man for bara va fem stycken!" ropade killen. Jag Sirius James och två andra killar tog en båt.
"Hej, jag heter Remus Lupin och det här är Peter Petergrew." sade killen med råttfärgat hår och pekade på en kort knubbig kille med blont hår.
"Trevligt att träffas, jag heter Sam Cole och detta är Sirius Black och James Potter." sade jag och pekade på Sirius och James. Vi pratade hela vägen till slottet, jag kunde höra nästan alla säga "Wow!".
När vi gick in så såg jag en sträng kvinna hon sa något jag men jag lyssna inte. Jag kunde känna James knuffa mig löst så att jag skulle gå. När vi gick in i stora salen så var det enormt det fanns över hundra elever. Jag tyckte det var vackert.
"Jag ropar upp namnen så kommer de sortera sig." sa kvinnan.
"Samantha Cole!" ropade kvinnan. Jag gick till hatten och satte mig ner.
"Du passar i alla elevhem... du är väldigt modig... jag tror du passar i... GRYFFINDOR!!!" skrek hatten ur de som sista orden och alla som hade röda kläder jubla, jag gick och satte mig ner.
______________________________________
Nu orkar jag inte skriva mer blev ett ganska långt kapitel

10 okt, 2016 17:33

Detta inlägg ändrades senast 2016-10-10 kl. 18:01
Antal ändringar: 1

Alicha black
Elev

Avatar


bra!
Men tänk på att när du skriver t.ex "han kolla" så ska det vara "kollade". Det blir lättare att läsa då. Men jättebra annars!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F68.media.tumblr.com%2F256b4ec38e75dba38a34d4c217ed7484%2Ftumblr_oge40w8o6F1ve4daoo1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F68.media.tumblr.com%2F7c922bed362a95f4a2caff926df42579%2Ftumblr_ohkzq01stX1st65czo1_500.gif

10 okt, 2016 17:56

Borttagen

Avatar


Skrivet av Alicha black:
bra!
Men tänk på att när du skriver t.ex "han kolla" så ska det vara "kollade". Det blir lättare att läsa då. Men jättebra annars!

Oj ibland märker jag inte om jag skriver fel

10 okt, 2016 18:00

1 2 3

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Ett halvblod på Hogwarts [HP-PJ-ff]

Du får inte svara på den här tråden.