Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hälften Grekisk gud och hälften...? [HP-ff PJ-ff]

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Hälften Grekisk gud och hälften...? [HP-ff PJ-ff]

1 2 3 4 5
Bevaka tråden
Användare Inlägg
GinnyHermionePotter
Elev

Avatar

+4


Språk: Svenska
Förfatare: GinnyHermionePotter
Färdigskriven: Nej
Antal kapitel: 2
Handling: Häxan Angeline Clark har precis gått ut sitt andra år på Hogwarts. En dag på sommarlovet råkar hon i strid med ett mytologiskt monster. Hennes mamma skickar henne direkt till halvblodslägret. Men på Halvblodslägret får hon inte berätta för någon annan är Rachel att hon är en häxa och hon får inte berätta på Hogwarts att hon är en halvgud.
Rating: G eller PG

Anklaga inte mig för att ha placerat den här FF:en i Andra Fandoms. Nu i början är det mest HP men senare i berätteksen kommer mer PJ in.
___________________________________

Kapitel 1

Äntligen börjar vi närma oss king´s Cross. Äntligen ska jag få träffa mamma igen. Jag har saknat henne lite, men jag hör henne varje dag. Hon sjunger mycket i TTR. Trollkarlarnas trådlösa radionärverk. Konstigt namn på en radiokanal va, men jag är faktiskt en häxa.

Eftersom att min mamma också är det. även fast jag bara är hälften häxa har jag ändå samma krafter som en fullblodshäxa… asch, det är svårt att förklara men jag är en häxa.Nu kanske du får en konstig bild av mig. Men jag ser helt normal ut med rött mellanlångt rakt hår och blå ögon. Dessutom heter jag Angeline Clark och är 13 år. Folk säger att jag är bra på att sjunga. De säger att jag har ärvt det från min mamma, men hon säger att jag har ärvt det från min pappa och jag blir helt förvirrad.
- Angie! Angeline! Vi är framme nu!
En av tjejerna från min sovsal knuffade till mig lite för att jag skulle bli medveten om att vi har stannat vid king´s cross.
- Mamma!
Tänkte jag när jag såg perrong 9 3/4.
- Hej Angie! Min lilla älskling!
Ropade mamma och gav mig en hård kram. Jag har samma röda hår som henne, men hon har grönbruna ögon istället.
- Mamma! Du kan inte fatta hur mycket jag har saknat dig! Men jag har hört dig på radion varje dag!
Utropade jag högt på stationen.

Nu har jag berättat om mig och min mamma. Men det här med min pappa är komplicerat. Mamma säger att han inte är död. Att han finns där ute någonstans och att han älskar oss. Mmma brukar säga att han sjunger så vackert. Mamma säger alltid att jag har ärvt min sånggåva ifrån honom och att jag har hans blå ögon. Hon säger att han bara stannade sådär några veckor efter att jag föddes. Jag vet inte mer, eller rättare sagt, jag vågar inte fråga mamma mer för då skulle hon däkert bli ledsen.

På skolan var jag inte riktigt mobbad, jag hittade bara inte någon person jag passade ihop med. Inte så konstigt eftersom att hälften av min fritid ägnar jag åt att sjunga, en fjärdedel till att tänka och leva i min hjärna och den sista fjärdedeklen till att läsa böcker om grekisk mytologi. Jag kan varje historia innantill och utantill och kan varenda stjärnbild. Egentligen vill jag ha någon att dela med mig allt om, men ingen vill lyssna på mig.

- Vann Hufflepuff elevhemspokalen i år då?
Undrade mamma.
- Nej, men vi kom i alla fall tvåa!
Svarade jag.
Min skola heter Hogwarts, konstigt namn va? Skolan ligger i ett stort slott. Med massor med magiska dörrar, gångar och tavlorna på väggarna kan prata. Vi har som fyra elevhem. Gryffindor, Hufflepuff, Ravenclaw och Slytherin. Jag tillhör hufflepuff. Typiskt för de elever i Hufflepuff är att vi är lojala och vill behandla alla lika. Första dagen man kommer dit får man sätta på sig en gammal sliten hatt på huvudet. Den pratar med dina tankar och när hatten har bestämt i vilket elevhem den vill placera en så skriker den ut elevhemmet ut i hela matsalen. Jag kommer tydligt ihåg hur nervös jag var för två läsår sedan.

Vi har också annorlunda lektioner. Som trolldryckskonst, trollformler, förvandlingskonst och Astronomi. Javisst alla har väl haft astronomi i skolan, men vi har det som ett skolämne varje vecka. Det är mitt favoritämne och min lärare säger att jag är bäst i klassen.

Det kändes ssom så länge sedan jag var i lägenheten. Inte sedan i julas. Men inte så mycket hade förändats. Vår otrevliga granne Mr Dickinson bor tyvärr fortfarande kvar. Han är stor och han har aldrig en bra dag förrutom när han kommer hem klockan tre på morgonen och sjunger Låtar med olämpligt språk i trapphuset. Då vet man att han har varit ute någonstans och druckit ”Vuxendricka”. Men ändå klagar han när man skrattar till lite i trapphuset.Om man ska ner och man ser honom gå mot hissen tar man absolut trapporna.

Mamma öppnade dörren till vår lilla lägenhet. Den luktade hemma! Disken diskade sig själv i diskhon. Fotot på mig och mamma log och vinkade mot mig från bokhyllan. Bredvid fotot står statyetten av den vackra mannen på sin plats. Den är i ljus keramik och den är så vacker.

Mitt rum är lika fint och prydentligt som vanligt. Vita väggar, rosa matta, rosa påslakan, ett vitt klädskåp, en råsa blomkruka med en rosa blomma i. mamma måste nog satt dit den precis innan hon hämtade mig från tåget. Ja, som du kanske gissat, min favoritfärg är rosa! Mitt el-piano står på sin plats. Det var mest det jag hade saknat med lägenheten. Jag satte på det och började spela. Efter en stund började jag sjunga också.

- Angie! Maten är klar!
Ropade mamma från köket.
Det blev pasta med Wienerkorv. Jättegott. Men jag gillar det mesta. Folk påstår att jag är en riktig optimist! Jag vet inte varför, men jag lyckas koncentrera mig på att för det mesta vara glad.
Vi pratade lite om hur skolan hade varit och mamma berättade något roligt.
- Hela våren har jag fått så många frierier. Det känns som om alla trollkarlar i hela England vill ha mig. Det ena sättet har varit tokigare än det andra. En man hade fått tvåtusen pygmépuffar att ställa upp i fin formation och bilda texten ”Gift dig med mig ♥” det var fint, men mannen i fråga var inte så fin och min vän Rebecca känner honom och hon säger att han är så otrevlig och äcklig.
- Men vill du ha en ny man då?
Undrade jag.
- Nej, inte om du inte tycker om han är okej. Men allra helst vill jag ha din pappa.

____________________________

Hoppas att ni gillar dennna FF. Fler kapitel kommer så fort nåfon kommenterar.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Fa49d2025cdd6850e9574eb6932d3acd6%2Fa8405a162eb555cf-fc%2Fs500x750%2F0a856a56976ad0174b466b40fbd29718a02f0c92.gifv

24 sep, 2016 11:33

Detta inlägg ändrades senast 2016-10-13 kl. 21:17
Antal ändringar: 1

LunaLovegood123
Elev

Avatar


Spännande
*bevakar*

24 sep, 2016 11:54

Lollo16
Elev

Avatar


Bra!!

Bevakar också

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fthenewswheel.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2014%2F10%2FHarry-Potter.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FJTzucgG35fMOI%2Fgiphy.gif

24 sep, 2016 11:58

Borttagen

Avatar


Jättebra
*Bevakar*

24 sep, 2016 11:59

Bokhyllan
Elev

Avatar


Bra! Längtar efter en fortsättning med mer spännande händelser. (Ta det inte som kritik, det är bara bra med lite lugnt och berättande i början )

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Fb51a334ef1e6f4acba5537ec824926b7%2Fc2881e53ca6409bd-00%2Fs540x810%2Fba9cd74aa8917e09470aeab981b225dd99c9c089.gifvhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fc.tenor.com%2Fo656qFKDzeUAAAAC%2Frick-astley-never-gonna-give-you-up.gif

24 sep, 2016 13:59

GinnyHermionePotter
Elev

Avatar


Skrivet av Bokhyllan:
Bra! Längtar efter en fortsättning med mer spännande händelser. (Ta det inte som kritik, det är bara bra med lite lugnt och berättande i början )
I nästa kapitel blir det med "Action"

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Fa49d2025cdd6850e9574eb6932d3acd6%2Fa8405a162eb555cf-fc%2Fs500x750%2F0a856a56976ad0174b466b40fbd29718a02f0c92.gifv

24 sep, 2016 18:26

Borttagen

Avatar


Skrivet av GinnyHermionePotter:
Skrivet av Bokhyllan:
Bra! Längtar efter en fortsättning med mer spännande händelser. (Ta det inte som kritik, det är bara bra med lite lugnt och berättande i början )
I nästa kapitel blir det med "Action"

Älskar action

24 sep, 2016 18:34

Jessica Lawiise
Elev

Avatar


*bevakar*
Det var jättebra! Vill verkligen läsa mer!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fwww.sbirillablog.it%2Fwp-content%2Fuploads%2F2018%2F11%2Ftumblr_oy33m5rz4T1t1q611o2_500.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.makeagif.com%2Fmedia%2F7-29-2017%2FcoZ2w5.gif

25 sep, 2016 08:34

OzzyStar2
Elev

Avatar


*bevakar*

Det var ju jättebra! Superspännande idé, vill verkligen se hur det går

killers and renegades, liars and thieves... there are tales to be told!

2 okt, 2016 08:16

Belluna tonks
Elev

Avatar


Super bra!
Bevakar och längtar på fortsättningen....
Ps. Jag gissar på att hon är en Apollo unge

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F78.media.tumblr.com%2F4bba76622a09d51296971843f8b95dee%2Ftumblr_p4x4kdrKSE1ugyrreo1_540.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F78.media.tumblr.com%2Feb6e64b23a7ee61c20cacd1a9a06d298%2Ftumblr_p4x4glJXt41qagqqso8_400.gif

2 okt, 2016 10:10

1 2 3 4 5

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Hälften Grekisk gud och hälften...? [HP-ff PJ-ff]

Du får inte svara på den här tråden.