Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

One Day In 'my' Life [SV]

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > One Day In 'my' Life [SV]

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


HAJ! En ny fanfic (Yey?) Jag tror inte den här får många delar men HEY Vi får se vad som sker i framtiden jag är ingen spåkvinna (Eller tidskvinna för den delen heller)! Detta är en Fandom-blandning. Alla fandoms jag har med får ett kapitel var.
Titel: One Day In 'My' Life [SV]
Ratning: Inte värre än HP
Författare: Remus Granger
Typ av text: Jag form
Antal kapitel: Noll, Zero, Nada, kapitel hittils
Handling: Olika Fandoms. Alla har olika liv, vissa lever i lägenhet med sin bästis. Andra i en blå polisbox som är större på insidan. Andra i en öken i en helt omvänd värld. Andra i ett magiskt slott där man lär sig magi från 11 år till 17. Ja, olika liv, olika dagar, olika rutiner. Nu ska man få se in i deras privata, odokumenterade liv.
'Prolog'
Spoiler:
Tryck här för att visa!PROLOG (DÖRRAR)
Sakta går du mot en dörr som bara dykt upp. Du tror inte på magi men öppnar sakta dörren. Där mötts du av en ensam tjej med vitt smutsigt, lån och lockigt hår. Samt två mycket större killar och en till tjej med brunt hår.
”Nejmen ser man på går lilla Stolliga Luna där?”
”Haha Jo, Stolliga Luna, Stolliga, Luna…” Du ser hur dem stora killarna och tjejen börjar reta tjejen. Du vill springa in och rädda henne, men det är försent, du sugs bak. En ny dörr bakom dök upp och du sakta och orolig öppnar du dörren.
”Nej! NEJ NEJ NEJ DU KAN INTE GÅ SÅDÄR!” Det var en brunhårig pojke som prata till en svart hårig.
”KOM IGEN! Jag hittade inte den svarta strumpan!”
”Ta en av mina da!” Den svart håriga suckade och vände om. Du försökte säga hej men åter drog du bak. Nu hade kraften blivit kraftig du ser folk men sugs bara efter några sekunder tillbaka. Det första du ser är öken, det andra där du såg den första dörren, en buss med fem mäniskor, ett stort gult/orange rum med ett runt kontrollbord, en skog och mycket, mycket mera. När du går och lägger dig har du en märklig känsla. DU måste undersöka närmare, du måste kolla vad det rörde sig om.

TAGGAR:
Mysismy
GinnyHermionePotter
The trumpet witch
Minerva Snape
GinevaraGranger
SORRRRYYY OM NI INTE VILL BLI TAGGAD!!!!!!!!!!!!

27 sep, 2015 20:46

Detta inlägg ändrades senast 2015-09-29 kl. 21:45
Antal ändringar: 5

Borttagen

Avatar


Yeeeeeey kul! *bevakar*

27 sep, 2015 20:57

Borttagen

Avatar

+1


*bevakar*

27 sep, 2015 20:58

Borttagen

Avatar


HEY!
Varför taggade du inte mig? T.T
Nej men, spännande idé, läser ofc!

27 sep, 2015 21:28

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Yeeeeeey kul! *bevakar*
Skrivet av Borttagen:
*bevakar*

YEY!
Skrivet av Borttagen:
HEY!
Varför taggade du inte mig? T.T
Nej men, spännande idé, läser ofc!

Sorry tagga dem första jag kom på
Nejmen kul!
Jag vet vad det första kapitlet ska vara BTW så första kommer imorgon om vi har tur :3

27 sep, 2015 22:22

Borttagen

Avatar


Känn dig bevakad!!!

28 sep, 2015 07:57

Borttagen

Avatar


Spoiler:
Tryck här för att visa!Du öpnnar en dörr, du trode du hamnade med den därra 'Stolliga Luna'. Men du hade fel... Du hamnade i en buss där det redan var fullt upp...

Kapitel 1. 1D (Harry)
”Var är min tröja?”
”Fråga inte mig!”
”Vem tog tvätten sist? Mina strumpor matchar inte!”
”Jag har ingen bra skor!”
”Vem tog den sista chokladen?”
”KAN NI VARA TYSTA!?” Alla killar i One Direction stannade upp vid Simons utrop. Simon lugnade sig och svarade på frågorna. ”Louis din tröja ligger i den bruna garderobern, Liam vem det än var så var det inte meningen det är bara att leta, Zayn dina skor ligger under Niall’s säng, Harry spelar det roll nu? Ni ska vara därinne om 15 minuter så SNABBA PÅ!” Sa Simon och gick ut ur turnébussen.

~15 minuter senare~

Vi kom in bakstage. Det var ett rum med några lampor i taket, en dörr till omklädningsrummet, några toaletter, ett långt bord med fem stolar med fem speglar med lampor runt och en del folk som höll på att springa runt för att fixa det sista. Simon kom fram till oss.
”Där är ni! Ni kommer ha tjugo minuter att sminka er, få håret fixat och se till at ni kan sakerna”, sa han och tog ett samtal. Jag suckade, så här var det ofta, kort tid att fixa sakerna. Vi satte oss på stolarna och ungefär tio kom fram. Två som skulle sminka och fixa håret. Snabbt flög smink borsten över ansiktet. Jag var vann i att bli sminkad, om jag inte vart sminkad så kunde jag få rynkor.
”Evrybody try to steal my girl...” Dem andra killarna hade redan börjat sjunga på ’Steal my girl’ medan jag satt i tankar. Jag hoppade in i låten direkt.

~15 minuter senare… igen…~

”Tre, Två, Ett, ohhh, 1D!” Sa vi och tog upp händerna. Vi hade blivit helt fixade och övat igenom platserna i låtarna. Nu var det bara några få minuter innan vi skulle ut. Snart, Snart, SNART skulle vi ut i början av världsturnén i London. Förbandet avslutade låten och pratade i mikrofonen.
”Och nu! Dem ni har väntat på! Dem fantastiska fem som ni har väntat i månader på att få se! ONE DIRECTION!!” Ropade dem. När dem kommit in bakstage så gick vi ut. Först Liam, sedan Niall, efter det Zayn, Sedan jag och inte långt senare Louis.
Vi möttes av öronbedövande tjut och applåder.

~Är ni utråkade på alla tidshopp? Jag med i alla fall, några timmar senare~

”TACK ALLA VI ÄLSKAR ER!” Sa vi i 1D i mun på varandra medan alla lämna. Vi gick bakstage igen och alla var i full färd med att städa upp. Vi slog oss ned på dem första bästa stolarna rätt utpumpade av allt. Att hålla på med konserter till midnatt (ungefär till midnatt) och dansa och all där i mellan kunde vara utmattande.
”Varför ska det alltid bli så nedskräpat efter dem?” muttrade en tjej. Hon hade brunt kort hår och bar en blå blus med ett par svarta shorts till. Hon gick ut och vi brast ut vid skratt.
”Så, var är nästa land?” frågade jag.
”Irland”, svarade Niall som var från Irland. Jag nickade och lutade mig bakåt i stolen.

”UPP OCH HOPPA ELLER SKA NI SITTA FAST HÄR HELA NATTEN?” Det var Simon. Mina ögon slogs genast upp och jag såg att vi (då tänker vi resten av 1D och Simon) var ensamma i den stora salen. När det gick upp för mig kollade ja yrvaket runt om.
”Sorry Simon”, Mumlade Zayn. Vi skrattade innan vi gick ut till bussen.

***

”VEM GÖMMER MINA TRÖJOR?!”
”VEM TAR MIN TANDBORSTE? SERIÖST HARRY DET ÄR INTE KUL!”
”MEH! DET VAR INTE MIN IDÉ!”
”VARFÖR HAR INTE NÅGON FIXAT STRUMPORNA?”
”KAN VI VARA TYSTA JAG VILL SOVA!”
Det tog flera minuter innan Louis hittade sin pyjamas tröja, Niall hade hittat sin tandborste, Liam hade fått påsig ett par likadana strumpor, jag hade slutat med att gömma andras saker och kröp in i min egna säng (han hade ’råkat’ hamna i Louis och Niall’s säng innan) och Zayn fått ro att kunna sova.
__________________________________________________
Vad tycks? Bra/dålig? Något som var fel? LÅT MIG HÖRA VAD NI TYCKER Bye Bye

PSST: Nästa kommer upp nästa helg

29 sep, 2015 16:17

Detta inlägg ändrades senast 2015-09-29 kl. 21:47
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


JÄTTEBRA!

Spoiler:
Tryck här för att visa!Dock vil jag informera dig om att Zayn faktiskt har slutat i One Direction, men det gör ingenting, för Zayn är ascool

29 sep, 2015 17:13

Borttagen

Avatar


Superbra!! Fortsätt så!

29 sep, 2015 17:44

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
JÄTTEBRA!

Spoiler:
Tryck här för att visa!Dock vil jag informera dig om att Zayn faktiskt har slutat i One Direction, men det gör ingenting, för Zayn är ascool

Tack :3
Men jag kör typ 2013/2014 då dem ännu var 5 stycken

Skrivet av Borttagen:
Superbra!! Fortsätt så!

Tack :3

29 sep, 2015 18:38

1 2

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > One Day In 'my' Life [SV]

Du får inte svara på den här tråden.