Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

[LÅST] Regler Håll en kamratlig ton och respektera varandras åsikter. Alla har rätt att tycka vad de vill, så länge det inte på något sätt bryter mot en lag, till exempel hets mot folkgrupp, förtal eller liknande. Nedvärdera inte andra medlemmar eller deras ås

Forum > Mugglarportalen > Regler Håll en kamratlig ton och respektera varandras åsikter. Alla har rätt att tycka vad de vill, så länge det inte på något sätt bryter mot en lag, till exempel hets mot folkgrupp, förtal eller liknande. Nedvärdera inte andra medlemmar eller deras ås

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Regler

Håll en kamratlig ton och respektera varandras åsikter. Alla har rätt att tycka vad de vill, så länge det inte på något sätt bryter mot en lag, till exempel hets mot folkgrupp, förtal eller liknande.

Nedvärdera inte andra medlemmar eller deras åsikter! Det är inte tillåtet att bedöma hur viktig en annan medlems tråd eller liknande är baserat på ålder, kön, etnicitet, sexuell läggning eller elevhemstillhörighet.

Det är fullt tillåtet att använda fula ord på MugglarPortalen så länge man inte gör det mot varandra.
Exempel:
"Det här var en riktig helvetesdag" och "fan vad bra!" = tillåtet.
"Vilken idiot du är" och "din jävla skit" = ej tillåtet.
För övrigt så vill vi uppmärksamma alla medlemmar på att man ofta blir tagen på större allvar om man håller ett vårdat språk.

Spamma inte, det vill säga skriv inte reklam eller inlägg med en massa osammanhängande tecken. Att till exempel berätta att man har en hemsida är helt okej, om man beskriver lite om vad det handlar om och inte bara skriver adressen.

Att skicka kedjebrev räknas också som spam och är inte tillåtet.

Det är inte heller okej att exempelvis göra trådar i HP-forumet om varenda karaktär, bara för att du ska få fler inlägg. Det kanske händer att du vill diskutera alla Gryffindorare på en kväll, men tänk dig för innan du gör 17 trådar, för det skapar problem för alla andra användare.

Det räknas också som spam om man börjar intensivt prata med en enskild person, speciellt om det är något som inte hör till ämnet. Forumet är till för att alla ska vara med och prata, inte bara du och dina vänner!

Det är inte heller tillåtet att enbart citera en annan medlems inlägg och posta detta, utan att skriva något eget. Om du vill visa att du tycker detta är precis som du tycker - använd tummen upp-funktionen, eller citera och skriv varför du håller med. Enbart återciteringar kommer att raderas.

Vissa forumkategorier har speciella regler. Håll utkik efter klistrade trådar (de högst upp med ett grönt @-tecken framför). De innehåller regler och annat viktigt!

Crosspost:a inte, det vill säga skapa inte samma tråd i flera forumkategorier. Ta helt enkelt den kategori som passar bäst och skriv bara där.

När det gäller spoilers, det vill säga avslöjanden i handlingar i filmer och böcker, varna för det ordentligt! Detta gäller allt - tv-serier, böcker, filmer, serietidningar... Även här gäller sunt förnuft. För små detaljer som att Ron har ca 500 chokladgrodekort krävs det knappast en varning, men ska du diskutera handlingen i X-men så måste du varna. Alla som har råkat ut för spoilers vet att det är bättre att ta det försiktigt!

Om du ändå känner att du för trådens syfte måste skriva en spoiler bör du använda dig av spoiler-taggen. Om du skriver så här: "Hej, vet ni att i den här filmen
Spoiler:
Tryck här för att visa!dör huvudkaraktären!
" så kommer man inte att se texten "dör huvudkaraktären" förrän man klickar på spoilern!

Använd passande rubriker på dina forumtrådar! Om alla döper sina trådar till "Harry Potter..." kommer det att bli förvirrande.

Det är en medlem per person som gäller på MugglarPortalen. Man får alltså inte registrera flera användare.

Det är inte tillåtet att fuska i spelen! Man får alltså inte försöka samla alla svar till frågesporten eller liknande.

Ibland händer det att buggar finns i spelen. Om du märker det får du inte det för att fuska! Rapportera det i stället till staff så fort som möjligt genom att skicka ett brev.

Respektera prefekter, lärare och rektorn! De är faktiskt här för att det ska finnas lite ordning på sidan, inte för att vara taskig mot dig.

Mugglarportalen är en hemsida som har en medelålder på under 15 år. Innehållet på hemsidan ska alltså vara lämpat för medlemmar i alla åldrar. Det betyder att material som räknas som 15+ inte ska postas i forumet. Detta gäller explicita diskussioner om våld, sex, s.k. gore och liknande som ej är lämpat för yngre. Vi ber er respektera detta. Vi tillåter dock till viss grad detta i forumet 15+.

Regelbrott kommer att resultera i poängavdrag, raderade inlägg, låsta trådar, varningar och avstängningar!

28 aug, 2015 16:57

Borttagen

Avatar


tack tack, jag tror att alla har set reglerna och så och om du vet så kallar jag det här nästan som extrem spamm för vi kan reglerna så *lås*themarauder

28 aug, 2015 17:00

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
tack tack, jag tror att alla har set reglerna och så och om du vet så kallar jag det här nästan som extrem spamm för vi kan reglerna så *lås*themarauder

28 aug, 2015 17:06

Borttagen

Avatar


snälla Sir citera inte mig utan att skriva något, Oskan lås

28 aug, 2015 17:07

Bevaka tråden

Forum > Mugglarportalen > Regler Håll en kamratlig ton och respektera varandras åsikter. Alla har rätt att tycka vad de vill, så länge det inte på något sätt bryter mot en lag, till exempel hets mot folkgrupp, förtal eller liknande. Nedvärdera inte andra medlemmar eller deras ås

Du får inte svara på den här tråden.