Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hej

Forum > Mugglarportalen > Hej

1 2 3
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+1


Hej alliop jag stör mig på att folk skickar vänförfrågan utan att med respekt läsa igenom profilen först. För 1 det här står på min profil högst upp

* Jag accepterar inte random förfrågningar
* Jag duelerar inte
* Är vän med dom som jag ugglar med
rollspelar med och känner irl

2: Folk verkar inte ha läst igenom profilen överhuvudtaget då de skickar vänförfrågan utan att först prata med mig genom uggla

3: Jag tycker att vänlistan är till för vänner som man PRATAR MED eller på annat sätt har kontakt med men det känns som att många vill bara ha 10000 folk på sin vänlista utan att ens prata med en enda av dom. På alla sociala medier är jag rädd om min vänlista.

Snälla respektera dom som vill att ni skickar en uggla och gör som dom säger.


Någon som har uppleft samma sak eller har synpunkter om detta??.

19 jun, 2015 16:28

Detta inlägg ändrades senast 2015-06-19 kl. 20:45
Antal ändringar: 1

Ella01
Elev

Avatar


Håller med! ^^

✩✩✩

19 jun, 2015 16:30

Borttagen

Avatar


Skrivet av Ella01:
Håller med! ^^


Hur är du med vänlista på sociala medier som exempelvis mugglis och fb??

19 jun, 2015 16:33

Fairy Tale
Elev

Avatar

+1


Vad spelar det för roll om någon glömmer att läsa din profil och bara vill vara vän med dig? Det tar inte ens tre sekunder att klicka 'nej'. Visst, det är ju något som kanske är irriterande, men man måste ju samtidigt förstå att det finns folk som gärna vill duellera med dig, kanske ni är på samma level, och då inte läser din profil. Är det verkligen så farligt att någon ger dig en vänförfrågan eller vill duellera med dig? Det kanske är någon ny som inte förstår bättre?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_ma1q25sQX31qkx3d4o6_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fdata.whicdn.com%2Fimages%2F35592635%2Flarge.gif

19 jun, 2015 17:59

Vildvittra
Elev

Avatar

+1


Håller med föregående talare, det är inte så svårt att bara trycka nej även om det är oändligt irriterande. Jag håller med om att det är irriterande.

Dock var du på Minerva Snape i en annan tråd om passande rubrik, kan tycka det här med

"Flitwick är en mycket liten man, med en mycket lång stav."

19 jun, 2015 18:05

Borttagen

Avatar


Vildvittra vet men gjorde tråden lite snabbt då jag kände mig lite smått irriterat. Han inte komma på någon passande rubrik och tyvärr har man inte tillgång till att ändra rubriken vilket är synd.

Fairy Tale Om man är ny då förstår jag att man kanske gör lite röriga saker gjorde det själv när jag hade min första användare här på mugglis om jag så ska erkänna. Men tycker att man ändå ska läsa igenom profilen iallafall och respektera att om det står skicka en uggla före vänförfrågan så ska man göra så.

19 jun, 2015 18:41

smörbyttan
Elev

Avatar


Okej, ibland kan det vara jobbigt, men det är lite störigt att du skriver att alla borde bara vara vän med dem som de ugglar med.

Okej för vissa handlar det bara om att ha "hur många som helst" men för mig så frågar jag dem jag tycker verkar trevliga och svarar ja på alla som frågar mig (förut gjorde jag inte det men har ändrat mig) Jag tycker att Mugglis är en del till att skaffa vänner och om man inte släpper in dem så skaffar man nog inte lika stora möjligheter till det.

Sorry om jag låter arg men jag kan delvis förstå dig.

Dock blir jag väldigt irriterad på folk som skriver på sin profil att " Jag accepterar bara vänförfrågningar från folk som jag ugglat med och blablaba" Och så har de typ fyra, fem sidor med vänner. Okej de kanske ugglar med så många (typ trettio/40) Jag vet inte.


Jag håller med dig om att man ska läsa profilen åtminståne så att man inte bara frågar för att det ska stå på listan. diskuterar gärna!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2FhYJKBnGZnMA%2Fhqdefault.jpg https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia0.giphy.com%2Fmedia%2FHgKugPXoNUBR6%2F200.gif

19 jun, 2015 19:20

Borttagen

Avatar


smörbyttanJag hade en tidigare användare och på den så mådde jag lite dåligt av att ha så många vänner på min vänlista och jättemånga pratade knappt med mig utan ville bara ha mig på sin vänlista bara för att. Jag var då inne i en period då jag tänkte amen jag accepterar vänförfrågningar hit och dit.


Vad jag menar med att vara vän med de jag ugglar med är att jag vill att om man ska ha mig på sin vänlista så kan man gärna prata med mig lite och även jag försöker skicka ugglor till mina vänner men det händer att man inte får något svar.

19 jun, 2015 19:29

Borttagen

Avatar


Skrivet av Vildvittra:
Håller med föregående talare, det är inte så svårt att bara trycka nej även om det är oändligt irriterande. Jag håller med om att det är irriterande.

Dock var du på Minerva Snape i en annan tråd om passande rubrik, kan tycka det här med
ja

19 jun, 2015 20:14

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Vildvittra:
Håller med föregående talare, det är inte så svårt att bara trycka nej även om det är oändligt irriterande. Jag håller med om att det är irriterande.

Dock var du på Minerva Snape i en annan tråd om passande rubrik, kan tycka det här med
ja


Minerva Snape Hoppas du inte kände att jag var på dig men blev bara lite förvirrad som jag sa i din tråd. Och förvirrad kan ju alla bli.

19 jun, 2015 20:17

1 2 3

Bevaka tråden

Forum > Mugglarportalen > Hej

Du får inte svara på den här tråden.