Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Smutsskallarnas beskyddare

Forum > Fanfiction > Smutsskallarnas beskyddare

1 2 3 ... 32 33 34
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Choixpeau
Elev

Avatar

+1


Det här är en fanfiction som jag tänkte börja på, har inte skrivit fanfictions innan, men det ska nog gå bra.

Namn: Smutsskallarnas beskyddare
Språk: Svenska
Antal kapitel hittils: 32
Färdigskriven: Ja
Rating: PG10
Tidsperiod:Harrys barn går sista åren på Hogwarts/har slutat.
Handling: Katya Malfoy är ett av tre barn i en renblodsgalen familj. Storebror Scorpius har precis fått en fin anställning på ministeriet och de väntade sig samma resultat från den yngre systern Katya. Men Katya blir sorterad till Hufflepuff och blir dessutom bästis med en mugglarfödd Ravenclaware, så hon har det allt annat än bra i familjen Malfoys hus sommarlovet innan hon ska börja den tredje årskursen.

Trevlig läsning, skulle vara jätteroligt med feedback!

Kapitel 1
Jag sitter på översta trappsteget och tänker. Det gör jag ofta när jag är hemma. Det finns inte så mycket annat att göra om man inte vill delta i sin familjs ivriga disskusioner om smutsiga halvblodsvarelser och mugglarfödda som inte borde få äga trollstavar. Nästan varje dag så tar jag upp min lunch till mitt rum och käkar där. Jag står helt inte ut med dem ..
Det låter kanske konstigt, men min yngre syster Gemma som ska börja sitt andra år på Hogwarts efter sommarlovet, uppskattas mycket mer av mina föräldrar än jag. Det händer ibland i "renblodiga" familjer.
Det som hände var att jag först blev sorterad till elevhemmet Hufflepuff, vilket räknas som en otrolig skam för en medlem av "den ärofyllda familjen Malfoy". Sen råkade jag också bli bästis med en trollkarl från Ravenclaw, Anthony Carter. Mugglarfödd. Större blodsförrädare kan man nästan inte vara.
Något hackar mig på handen. Det är min uggla Picco. Jag stryker hans kolsvarta päls.
- Du vet att det kan vara din sista gång som du klappar den där ugglan, hotar min äldre bror Scorpius. Han älskar att utnyttja min situation. Jag har redan blivit av med min Nimbus 2700 och jag ville defenitivt inte bli av med Piccaboo också.
- Jag är medveten, svarar jag kort och försöker komma på ett elakt svar, men inser att det skulle kosta mig dyrt. Mina föräldrar ville inte att någon skulle reta deras lille Scorpius.
- Har det hänt något intressant på ministeriet, frågar jag istället.
- Det ska inte du bry dig om! ryter Scorpius och skyndar bort till allrummet.
Jag fnissar svagt. Scorpius har varit outhärdlig sedan han fick sin anställning på Avdelningen för magiska transporter. Det kändes som en lite lättare tillvaro om han riskerade att bli av med jobbet.
Jag hör min syster Gemmas glada utrop från rummet där nere, så jag skyndar ner. Kanske har posten kommit, eller så har kanske mamma Astoria lyckats tappa honungsburken i golvet så att innehållet skvätte över hela rummet. Man kan ju alltid hoppas. Jag tänker förtjust på Scorpius ansikte fullt med honung när jag kliver över tröskeln. Mina föräldrar ryggar tillbaka lite vid synen av mig. Som om jag skulle smitta dem med smutsskallevirus eller något. Och det är ju faktiskt exakt vad de tror.
-Posten har kommit, Katya! säger min syster Gemma förtjust. Hon håller upp en viltfärgad uggla så att jag kan ta av brevet själv. Jag ser att det är märkt med det blodröda sigillet. Hogwartsbrevet! Jag öppnar det ivrigt.
Hogwarts skola för häxkonster och trolldom, rektor: Minerva McGonagall
Kära miss Malfoy,
Observera att nästa termin kommer att starta den första september. Hogwartsexpressen kommer att lämna Kings Cross station från platform nio och trekvart klockan elva.Tredjeårselever är tillåtna att besöka trollkarlsbyn Hogsmead på vissa helger. Förälders tillåtelse krävs dock.
En boklista för nästa termin är bifogad.

Er tillgivna, Filius Flitwick- Biträdande rektor
Jag plockar upp inköpslistan. Den är inte särskilt lång i år.
Standardboken för förtrollningar grad 3, Miranda Goshawk
Intermediär förvandling, Emeric Switch
Monsterboken om monster
Det väsentliga försvaret mot svartkonster, Arsenius Jigger


- Ska vi åka till Diagongränden då? frågar jag.
-Självklart inte, du tror väl inte att vi tänker visa en sån som du bland folk, heller? spottar mamma Astoria ur sig. Jag suckar.
-Vi åker med vår värdiga dotter och handlar, ge mig din inköpslista så kan Scorpius stanna hemma och ta hand om dig.
Jaha. Så blev det med den resan. Jag joggar upp för trappan och slänger mig på sängen och tittar upp i de två familjeemblemen; Black och Malfoy och den Slytheringröna färg som täckte taket. Jag vantrivs.

aaaaaa

18 mar, 2015 07:07

Detta inlägg ändrades senast 2015-09- 4 kl. 17:53
Antal ändringar: 20

Borttagen

Avatar

+1


Bra! Känn dig bevakad!

19 mar, 2015 20:59

Choixpeau
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Bra! Känn dig bevakad!

Haha, kul att någon gillar det jag skriver!
Btw, här kommer nästa kapitel. Hoppas ni gillar det, trevlig lässtund! Och feedback är alltid välkommen.

Kapitel 2
- Katya! ropar någon från nedervåningen. Tåget går om en timme!
Det tar ett litet skutt i magen. Äntligen så skulle jag tillbaka till Hogwarts! Till mina vänner i Hufflepuff, till de som inte brydde sig om vilken blodstatus man hade.
Jag drar på mig mugglarkläder; tajta jeans och en blå T-shirt med en tunn kofta till. Vi får inte bli igenkända på stationen.
Jag skyndar mig att packa ner de sista trolldomsböckerna och trolldrycksingredienserna.
- Usch! Jag grimaserar när jag spräcker en burk med grodögon på mattan. Det känns dessutom så irriterande att be Scorpius att trolla bort äcklet, då jag inte får använda magi utanför skolan. I och för sig så kan jag ju strunta i att torka upp det och lämna jobbet till mina föräldrar, men jag tvivlar på att de kommer att gå in i mitt rum om de inte måste. Jag bestämmer mig för det sistnämnda och skyndar ut i hallen för frukost.
- Varför skulle du ta så lång tid på dig? skäller Astoria när jag kliver in i köket och börjar bre en scone, trots att hon är mycket medveten om att hennes äldre son Scorpius fortfarande står framför spegeln och försöker trolla fram den stiligast möjliga frisyren. Jag suckar. Det är ingen idé att påpeka orättvisan.
Jag sitter och gnager på min brödbit vid bordet i väntan på att de andra familjemedlemmarna ska göra sig redo. Usch, vad jag känner mig trött. Jag tillbringade många långtråkiga timmar i sovrummet igår ...'
Till slut har Scorpius kammat klart sig, Astoria försäkrat sig om att Gemmas alla saker ligger i hennes koffert och pappa Draco meddelat de senaste nyheterna om blodsförräderi på ministeriet. Vi är klara att gå. Pappa låser de alla låsen till ytterdörren och vi gör oss redo för att bli ivägtransfererade till Kings Cross tågstation av pappa. Det är en sval sommardag, lite molnig, men inte så farligt. Jag tar tag i min fars utsträckta arm och känner hur han spänner sig vid känseln av min hud och det känns som om jag sugs in i en slang. Det drar som en krok i naveln och jag börjar må illa.
Till slut så kommer vi fram utanför dörrarna till en stor mugglarbyggnad. Jag ser hur Astoria, min kära mamma försöker behärska sig själv för att inte spotta på de förbipasserande mugglarna. Mugglare. Vilka konstiga människor. Jag har defenitivt inget emot dem, men det känns lite konstigt att se människor som är helt omedvetna om magins makt. Men min bästis från Ravenclaw, Anthony är mugglarfödd, så jag tänker inte klaga.
- Skynda er ungar, tåget går om två minuter, säger Scorpius. Jag hackar nästan tänder av hans fräckhet att kalla oss ungar, han är faktiskt bara fem år äldre än mig. Men jag ökar lydigt takten.
Gemma och jag står brevid väggen till spärren och lutar oss diskret åt sidan. När några semesterglada mugglare med mycket bagage går förbi, så blundar jag och faller genom väggen. Jag hör ett tjut från ett ånglok på andra sidan. Äntligen!

aaaaaa

20 mar, 2015 15:18

smutsskallensmamma
Elev

Avatar

+1


Skitbra!

20 mar, 2015 22:04

Choixpeau
Elev

Avatar


Skrivet av smutsskallensmamma:
Skitbra!

Haha, tack, men det känns lite elakt att ens egen mamma kallar en för "smutsskalle", bara för att jag har skrivit en fanfiction som heter "Smutsskallarnas beskyddare". Men som du säger, jag får väl ta en dusch. Kul att du gillar den, i alla fall!

Här kommer i alla fall nästa kapitel, varje kommentar värmer hjärtat! Och jag tar även emot kritik, det behöver jag ju för att bli bättre. Som sagt, här kommer nästa kapitel, hoppas att det uppskattas.

Kapitel 3
Jag ser det glänsande Hogwartståget framför mig och en stor flock med familjer, i färd med att säga farväl åt sina barn och det kittlar som små pixies i magen. Jag får syn på Anthony i folkmassan. Han lyser upp vid synen av mig och öppnar munnen för att säga något. Jag ger honom en irriterad blick och gör tecken åt honom att hålla truten. Jag vill inte ge mina föräldrar chans att göra det ännu mer surt för mig, i det ögonblick innan jag åker iväg.
Anthony ser ut att förstå, så han kliver in genom dörrarna till vagn tre och jag och Gemma följer efter. Jag får inte direkt behålla Gemma länge, hon slänger sig direkt in i en kupé med alla sina Slytherinvänner. Hon är ganska populär.
- Förlåt, säger Anthony när vi har hittat en tom kupé. Han ser lite ledsen ut, under allt det där svarta hårburret.
- Ingen fara, Anthon, svarar jag och ler. Aj! Något bet mig i armen och det gjorde verkligen förskräckligt ont. Jag söker med blicken efter vem som gjorde det, och finner genast den skyldige.
- Fy, Cheddie! ropar Anthony. Kom tillbaka nu!
Anthonys råtta Cheddar kryper oskyldigt uppför hans stol. Anthony låser in honom i buren. Vi betraktar den lilla råttan som är fast besluten att gnaga av metallgallren. Han arbetar flitigt, det måste jag erkänna.
Vi blir avbrutna av ett glatt "Någonting från vagnen, ungar?" och skyndar oss att leta fram några knutingar. Min mage kurrar, och det skulle sitta fint med lite gottis.
- Bertie Botts bönor, en lakritsstav och tre paket chokladgrodor, tack, beställer jag.
- Och två pumpapastejer också! viskar Anthon bakom min rygg. Jag suckar, kan han inte beställa själv?
- Och två pumpapastejer, meddelar jag till tanten och slänger en blick mot Anthon. Han flinar glatt. På dethär sättet slipper han betala, men jag tycker att han åtminstone borde ha råd med lite godis. Men som han säger, många knutingar blir till slut en hel galleon.
- Jo, jag ... börjar han när vi stängt in oss i kupén igen. Jag lyckades liksom glömma trollkarlspengar ... Hans leende försvinner och han visar upp något som ser misstänkt mycket ut som mugglarpengar. Den klanten!
- Du kan skicka en uggla till dina föräldrar när du kommer fram, påminner jag. Anthony verkar inte ha vant sig vid trollkarlsvärlden än.
- Jo, just det. Anthon andas ut. Förresten, ska vi inte ta på oss våra Hogwartskläder snart?

aaaaaa

21 mar, 2015 09:20

Borttagen

Avatar


Bra!

21 mar, 2015 10:10

Barry Tråtter
Elev

Avatar

+1


Skrivet av Borttagen:
Bra! Känn dig bevakad!

känn dig ännu mer bevakad Choixpeau!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fs6.favim.com%2Forig%2F151028%2Fmovie-thomas-thomas-sangster-dylan-obrien-Favim.com-3493532.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F-C8b1By0GZ_c%2FUM_5PES8QRI%2FAAAAAAAAAR8%2FxvQ5IpETseI%2Fs1600%2Fthe_shire.gif

21 mar, 2015 10:13

1q2q3q
Elev

Avatar

+1


JÄTTEBRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
/syrran

21 mar, 2015 10:54

Barry Tråtter
Elev

Avatar

+2


När kommer nästa kapitel?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fs6.favim.com%2Forig%2F151028%2Fmovie-thomas-thomas-sangster-dylan-obrien-Favim.com-3493532.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F-C8b1By0GZ_c%2FUM_5PES8QRI%2FAAAAAAAAAR8%2FxvQ5IpETseI%2Fs1600%2Fthe_shire.gif

21 mar, 2015 12:17

Choixpeau
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Bra!
Skrivet av Barry Tråtter:
Skrivet av Borttagen:
Bra! Känn dig bevakad!

känn dig ännu mer bevakad Choixpeau!
Skrivet av 1q2q3q:
JÄTTEBRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
/syrran
Skrivet av Barry Tråtter:
När kommer nästa kapitel?

Tack för alla jättefina kommentarer! ♥ Så roligt att ni gillar det jag skriver, det är ju första gången som jag skriver fanfiction. Barry Tråtter nästa kapitel kommer imorgon, men om ni är extra snälla så kanske jag slänger ut ett ikväll Åter igen, tack alla fina ♥

aaaaaa

21 mar, 2015 12:20

1 2 3 ... 32 33 34

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Smutsskallarnas beskyddare

Du får inte svara på den här tråden.