Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Förslag på nya regler!

Forum > Mugglarportalen > Förslag på nya regler!

1 2 3
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+1


Hej allesammans! Jag tycker att reglerna som MugglarPortalen har nuförtiden är alldeles för tråkiga och för stränga. Jag har kommit fram till att reglerna på denna sida bör ses över en aning. Av erfarenhet har jag lärt mig att bara kritik inte hjälper utan förslag till förbättring behövs för att kritiken ska leda någon vart. emmawatson1, ceczan04 och illusionofcool har slutit upp bakom mig i denna fråga. Nedan kommer jag publicera en lista regler jag har skapat som jag tycker bör fungera bättre. Detta bör ses av Erfa!


1. Man kan inte svara på alla brev som rektor på Mugglis, okej?

2. Även om elva par likadana skor kan tyckas lite för mycket behöver du inte påpeka det till Li

3. Eriskay loggar inte in så ofta. Men det kanske bara beror på att hon har andra saker, ta det lugnt och börja inte diskutera det i forumen, tack!

4. Ni behöver inte fråga hur Dantes hus ser ut, för det kan ju faktiskt vara städat även om profilen är lite i rörigaste laget!

5. Påpeka inte till Hotissue att man inte hinner med ett barn om har fått det prestigefyllda jobbet som lärare på Mugglarportalen!

6. Och ja Ida S gillar espresso, men uggla henne helst om andra saker, för det kan man lista ut!

7. Ja, ni läste rätt. Ally Regins profilbild ska vara sne. Det är ju faktiskt charmigt!

8. Minidjuret kan omöjligt vara 95 år, men det vet vi alla, så starta inte en tråd om det!

9. Du behöver inte uggla ikka och fråga varför hon har hängt upp sina cyklar på tork - även om de torkar lika bra ståendes på marken.

10. Fråga heller inte Regulus varför han har gjort något så fantasilöst som att döpa sig efter en av böckernas karaktärer.

11. Fråga inte Neeyum om hon är en idiot, det står på hennes profil att hon tycker att hon är en, gå in och läs vetja!

12. Vi vet alla att det var ett rejält tag sedan Snövinge loggade in. Men har du aldrig glömt bort ett lösenord?

13. Du behöver inte fråga DeathDownAlex var staden HogyPogy ligger, den finns inte, så det är inte svårare än så!

14. Vidare behöver du inte fråga leumas vän varför han döper sig efter sin kompis även om det verkar roligare att komma på ett eget namn.

15. Och Oskan tycker att vän innebär någon man känner, inte någon helt random person, så lägg inte ner tid på att skicka vänförfrågningar till honom, för han kommer ändå dissa er!

16. Påpeka inte att Hufflepuff borde ligga tvåa i elevhemstävlingen eftersom de har näst mest medlemmar, för det vet de om själva. De behöver inte bli påminda om det, de har tillräckligt jobbigt med detta faktum ändå.

17. Påpeka heller inte att Li har stor fördel i tävlingen om flest forumbetyg eftersom hon är biträdande rektor.

18. Klaudios Ptolemaios har funnits på riktigt, men det betyder ju inte att han inte kan ha varit en trollkarl, så lägg inte er tid på att tycka det.

19. Du behöver inte påpeka att spelet borde heta Hänga Voldemort eller Hänga Bellatrix, för det brukar ju alltid bli roligare när huvudkaraktären dör!

20. Och ja, man kan bara spela frågesport tre gånger om dagen, men annars skulle det elevhem med flest medlemmar som sitter hemma av olika anledningar och som har tid vinna!

21. Du behöver heller inte fråga varför drakhandlaren är så feg och gömmer sig hela tiden. Det är ju det som är det roliga!

22. För allas trevlighet, låt bli att klaga på att man inte kan skapa trådar i nyhets-forumet, för jag tror inte att du har skapat ett eget spel eller något annat som är värt en nyhet! I så fall, varsågod, och visa det för vår rektor!

23. Det stämmer att foruminläggen på quidditchplanen inte räknas till det totala. Men “468” är inte riktigt vad man kan kalla ett innehållsrikt foruminlägg!

24. Du behöver inte säga till Li att det är fantasilöst att döpa sig till sitt riktiga namn.

25. Och likväl behöver du inte påpeka till vår käre rektor att det är fantasilöst att döpa sig till sina initialer.


Det var vad jag tycker! Bra/dåligt? Bidra gärna med egna förslag, alla välkomnas.


EDIT: Jag har sett till att bara driva med medlemmar ur staff (det är det här som kallas satir). Hoppas ni inte tar för illa upp . Skulle det ändå vara så, säg till mig så tar jag självklart bort den "regeln" från listan.

10 feb, 2015 22:02

Detta inlägg ändrades senast 2015-02-24 kl. 22:31
Antal ändringar: 4

Frivolt
Elev

Avatar


20. Och ja, man kan bara spela frågesport tre gånger om dagen, men annars skulle det elevhem med flest medlemmar som sitter hemma och latar sig vinna!

Tänkte bara påpeka att alla som sitter hemma är inte hemma för att de är lata utan det kan faktiskt ligga något annat bakom, som psykisk ohälsa till exempel. Jag är en av dem, jag kan varken jobba eller plugga pga psykisk ohälsa!

Så tänkte bara säga det Så du kanske kan ändra och inte dra alla över en kam?

Annars va det rätt roliga saker Hoppas folk lyssnar


PS: 15. Och Oskan tycker att vän innebär någon man känner, inte någon helt random person, så lägg inte ner tid på att skicka vänförfrågningar till honom, för han kommer ändå dissa er!

Det tycker jag inte bara gäller Oskan, det gäller väl alla som skriver att de vill känna personen innan de lägger till den på sin kompislista?

11 feb, 2015 14:25

Borttagen

Avatar


Jag reagerade lite på nr 15: Jag dissar inte folk för att jag tackar nej till förfrågan men jag vill lära känna folk innan jag tackar ja till förfrågan. för många på min lista pratar inte så mycket med mig.

11 feb, 2015 14:29

Borttagen

Avatar


Schyssta regler! Ska hålla mig vid dem, även om jag inte öns visste om hälften av dem innan...

11 feb, 2015 19:01

Hängslebyxor
Elev

Avatar


Jag tycker inte att det behöver vara regler, mer som påminnelser, det blir väldigt personligt annars

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F49.media.tumblr.com%2Ftumblr_mc57l0oQSC1qclilyo7_250.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FyA8xHl.jpghttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2F28f9caaebe51d7b37470d9e535df446d%2Ftumblr_mr27ixYb9Q1rrpj0jo1_500.gif

21 feb, 2015 17:00

Borttagen

Avatar


Skrivet av Hängslebyxor:
Jag tycker inte att det behöver vara regler, mer som påminnelser, det blir väldigt personligt annars


Nej, det är ju bara ett skämt

21 feb, 2015 17:12

Borttagen

Avatar


Du kan skriva att jag har slutit upp mig mot "reglerna".haha Roger Davies

21 feb, 2015 17:26

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Du kan skriva att jag har slutit upp mig mot "reglerna".haha Roger Davies

Skulle jag skriva att du hade slutit upp bakom mig?

21 feb, 2015 17:28

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Du kan skriva att jag har slutit upp mig mot "reglerna".haha Roger Davies

Skulle jag skriva att du hade slutit upp bakom mig?

Ja det blev lite konstigt för.min mobil krånglar.

21 feb, 2015 17:29

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Du kan skriva att jag har slutit upp mig mot "reglerna".haha Roger Davies

Skulle jag skriva att du hade slutit upp bakom mig?

Ja det blev lite konstigt för.min mobil krånglar.

Done

21 feb, 2015 17:34

1 2 3

Bevaka tråden

Forum > Mugglarportalen > Förslag på nya regler!

Du får inte svara på den här tråden.