Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Säkerhetsfel

Forum > Mugglarportalen > Säkerhetsfel

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

Detta inlägg gav 5 poäng till !

Hej! När jag försöker logga in på mugglis via mobilen så får jag upp ett meddelande om att det är något fel med säkerhetscertifikatet och att man absolut inte ska fortsätta, särskilt inte om samma varning aldrig visats tidigare. Är det något farligt som jag borde vara oroligt för? Är mugglis dåligt för min telefon eller vad kan det bero på? Varningarna började visas alldeles nyligen och har aldrig kommit upp förut.

Tacksam för svar!

7 feb, 2015 21:34

Vildvittra
Elev

Avatar


De började igår för mig i både dator och på mobilen. Men enbart en gång på datorn och alla gånger på mobilen. Vet ej vad det beror på.

"Flitwick är en mycket liten man, med en mycket lång stav."

7 feb, 2015 21:37

Borttagen

Avatar


Erfa, vet du om det är någon allvarlig "bugg"?

7 feb, 2015 21:38

Borttagen

Avatar


Det händer för mig också!

7 feb, 2015 21:44

potterflicka
Elev

Avatar


Upptäckte detta fel igår :-O

Dessutom är det ett rött streck över '' https '' i webbadressen.

7 feb, 2015 21:51

Jessica Tonks
Elev

Avatar


Hände mig med, blev väldigt förvirrad och skulle gärna vilja veta med vad detta beror på.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.picasion.com%2Fgl%2F71%2F1SJS.gif

7 feb, 2015 21:51

Borttagen

Avatar


Någon som vet? Tror nog att Erfa har mest koll, vi får väl helt enkelt vänta tills han är inne!

EDIT: Eller Li kanske har någon aning?

7 feb, 2015 22:10

Erfa
Rektor

Avatar


Hej!

Det verkar som att jag hade lyckats göra ett litet fel när jag konfigurerade SSL-certifikatet. Jag tror att det är fixat nu. Det var inte alla webbläsare som klagade, speciellt mobilversionen av Chrome verkade lite sur.

Mugglis har haft möjlighet till krypterad anslutning tidigare, men för några dagar sedan omdirigeras nu alla till den, i samband med att jag bytte ut certifikatet.

Så även om det såg ut som att det har blivit någon säkerhetsbugg borde det alltså snarare vara mer säkert att använda Mugglis nu.

7 feb, 2015 22:54

Borttagen

Avatar


Skrivet av Erfa:
Hej!

Det verkar som att jag hade lyckats göra ett litet fel när jag konfigurerade SSL-certifikatet. Jag tror att det är fixat nu. Det var inte alla webbläsare som klagade, speciellt mobilversionen av Chrome verkade lite sur.

Mugglis har haft möjlighet till krypterad anslutning tidigare, men för några dagar sedan omdirigeras nu alla till den, i samband med att jag bytte ut certifikatet.

Så även om det såg ut som att det har blivit någon säkerhetsbugg borde det alltså snarare vara mer säkert att använda Mugglis nu.


Okej, tack!

7 feb, 2015 22:56

Borttagen

Avatar


Hände mig på mobilen men inte på datorn
Det är ett lås över m:et vid adressen till sidan.

8 feb, 2015 13:11

1 2

Bevaka tråden

Forum > Mugglarportalen > Säkerhetsfel

Du får inte svara på den här tråden.