Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Darkness (SV)

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Darkness (SV)

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Ormtunga
Elev

Avatar

+1


Titel: Darkness
Rating: PG -PG13
Handling: Andrea, prinsessan i mörkerriket (Tenebrae), rikets regent och den mest kraftfulla varelsen i hela hennes rike och dotterrikena, lever ett flott liv i slottet i huvudstaden Noctem.
Det närmar sig veckan då de två rikena Tenebrae och Lucidus byter två stycken invånare mellan varandra för att behålla deras vänskap. Lucidus styrs av Andreas syster, prinsessan av ljus, Viola.
Andrea skickar sin bästa vän, Keith, till Lucidus medan hon själv får hennes systers trogne rådgivares dotter Christine.
Samtidigt som Andrea tvingas ta hand om den rädde sjuttonåriga Christine och skydda henne från hennes eget hovs invånare, har ett uppror startat i dotterrikena.
Regenten i Mortem, riket av död, har blivit maktgirig och vill ha Andreas tron och makten över Tenebrae och de tre dotterrikena för sig själv. Med stöd från hans två systrar, Lucille och Genevieve, regenterna i de andra två dotterrikena, Umbrae riket av skuggor och Luna månriket, gör de sitt bästa för att ta över alltihop.

Om Ormtunga: Jag är en tjej som tycker om att skriva väldigt mycket men som lätt ger upp på berättelser ifall jag får fantasitorka. Jag ska verkligen försöka att ta tid till att skriva klart denna och kommer lägga upp första kapitlet snart! Snälla läs!

Mina vänner:

xXHalfbloodPrincessXx
arianasnape
Deathless
Mrs Malfoy
Sannaaa
EllenMai
Marsku
Soda
Dramione
Seaker
Theabeanr1
iAmLordVoldemort
Cailine
Cykel
SnakeBitten
Li
blueberrydreams
black2
Hotissue
Dracossister
TacosPanda
Dante
miliksom
HeyHiHello!
Lexie
Ginny4ever
Ariel
Knizzlare
LupinMarauder
PotterHunger
Bombarda
sanna1324567
Evil Bellatrix
MissWentz
Meglio
Erfa
Eriskay
dillen99
Park Bom
Ida S
Eilonwy
Corriiz
stellapotter
Victoire Weasly
johhana
Ayelin
LaylaCatcher
HP sås
Mellan
superman
Mandy Diamond
Marcus Flint
parkinson123
SQUEEEE
Ally Regins
Maharajah
Somnium
Felton
JuliaE
hyperion
Pixie
mine
Elzyii
Fenrir
DarkAngel
FeatherLeather
Dracos Tvillingsyster
InspiredPsycho
Tonx
Ripadal
Lily Brown
Alicia
96hpevanescence
Angelina
Pumpkin99
amanda1104
AzrabellaB
Little Miss Ravenclaw
Ariana Potter
Isabelle Granger
Twix
mitchan
jagvetinteriktigt
Goldcrest
Latmask
SingWithIce
:WP:
Plorran
Fenixx
hermoniegranger
Hermione. Granger

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia1.tenor.com%2Fimages%2F36db2b885bbc0f7ec6f4521a028dcf56%2Ftenor.gif%3Fitemid%3D5177460 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fdata.whicdn.com%2Fimages%2F291617428%2Foriginal.gif

28 okt, 2014 21:25

Royal Death
Elev

Avatar


Det låter jättebra! Bevakar. Ormtunga


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F67.media.tumblr.com%2Fc23ad10f33f2b0714865057ae1c1ebcd%2Ftumblr_np4qqzLu6R1uu6mvmo1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FBUJFnqslG6gJa%2Fgiphy.gif

28 okt, 2014 23:34

Ormtunga
Elev

Avatar


Kapitel 1.

En rivalitet hade alltid existerat mellan mig och min syster. Det började när vi var små, vem som lärde sig att göra nya saker först. När vi blev äldre hände det ofta att vi bråkade med varandra över en kille, eller mammas och pappas uppmärksamhet.
Stället vi växte upp på var kallad neutralt land. Eller som vissa kallade det, landet utan namn. Det var det enda kungariket då både ljusa och mörka krafter arbetade tillsammans, det enda stället där två personer med olika krafter kunde vara tillsammans. Mina föräldrar som styrde riket var sådana. Mamma var mörk precis som jag, men pappa var ljus, precis som Viola.
De älskade varandra, men det visade sig att det inte var tillräckligt! Några år efter att jag och Viola växte upp och flyttat hemifrån för att härska över respektive riken (Tenebrae och Lucidum), startade ett inbördeskrig i landet utan namn. Det varade i tre år och nu är allt som finns kvar aska, sjukdomar och en nästan helt utdöd och skadad befolkning. Jag antar att ni på ett ungefär kan gissa er till vad som hände med mina föräldrar. Riket är dött, och ingen har lämnat eller rest till riket efter det.

Denna dag inleder det femte året av en frodande vänskap mellan rikena Tenebrae och Lucidum. Efter kriget och våra föräldrars död, bestämde jag och min kära syster att våra riken inte skulle kriga, men våra invånare skulle heller inte kunna resa fritt mellan länderna. Vårat avtal innehåller en massa små förhandlingar som att t.ex. ingen magi i respektive land ska andvändas för att skada det andra landet. För att uppehålla denna, och många andra lagar ska de två länderna, två veckor varje år, sända en utvald av deras invånare att resa till det andra landet och se till så att landet uppehåller de lagar som de båda systrarna gått med på.
Det är därför jag är här just nu. I ett rum med enorma fönster och ljusa väggar. I ett land där solen skiner dygnet runt och något sådant som regn inte existerar.
Min syster har i alla fall varit vänlig nog att dra för gardinerna. Anledningen till varför vi träffas i hennes rike och inte i mitt är för att Tenebrae anses vara för "farligt" för den lilla prinsessan.
Detta betyder alltså att varje år, i ca 30 minuter, måste jag sitta i en stol, i det ljusaste rummet i hela hennes rike och lida för att hon är för patetisk för att åka till mitt rike då och då.
I vilket fall som helst så sitter jag nu här med min bästa vän Keith vid min sida. Han erbjöd sig att åka hit. Så väldigt ridderligt av honom!
”Kom ihåg nu att du inte kan vara ohyfsad, komma med opassande skämt eller bete dig på något sätt som kommer att få min syster att klaga på mig i en halv evighet” morrar jag åt honom.
Som ni säkert förstår är jag lite sur över att han erbjöd sig till att göra det här. Det hade varit roligt ifall han hade kunnat stanna i Tenebrae, särskilt nu när jag behöver hans skämt och hjälpande hand mer en någonsin. En ljus i mörkerhovet skulle vara väldigt ansträngande och ifall jag kände min syster rätt så skulle hon skicka en extra jobbig en.
Han flinar lite åt mig och ger mig den där minen som han alltid gör när han tror att han vet vad jag tänker. Jag blänger tillbaka.
Om jag ska vara ärlig har jag absolut ingen aning om varför han vill göra detta. Riket av ljus är det absolut värsta som finns för en mörkervarelse. Det finns nästan inga skuggor man kan gömma sig i och solen som ständigt är uppe försvagar oss ganska rejält. Särskilt om man inte har så mycket magi, och det har inte Keith. Han har mycket muskler och är jätte duktig på att slåss och kämpa, men han har väldigt lite magi och det är det som behövs om en mörkelvarelse vill överleva i riket av ljus. Han började redan se svagare ut.
”Jag kommer att klara mig” säger han när han ser mina oroliga blickar.
Jag kollar misstänksamt på honom och får gardinerna att täcka över fönsterna ännu mer. I samma stund kliver Viola in med två följeslagare. En gammal och otroligt ful man och en ung rädd tjej.
”Det här är Davis, min rådgivare och hans dotter Christine. Hon är den ljusvarelse som kommer att följa med dig till Tenebrae.” förklarar hon innan hon ens har satt sig ner.
Som alltid går hon rakt på sak, inga vänliga hej och vad trevligt att du kunde komma här inte.
”Får jag ingen kram syster?” frågar jag ironiskt.
”Ja, juste, det glömde jag ju nästan” svarar hon och går fram till mig och ger mig en tafatt kram.
Den är hemsk. Föreställ er att ni har en burk av plåt som det brinner en brasa i. Denna burk skulle ju naturligtvis vara otroligt varm, nu föreställ er att ni kramar den och ni har inga kläder eller så emellan, det är bara denna otroligt varma plåt burk mot er bara hud. Låt oss bara säga att det bränner ganska mycket.
Hon verkar ha haft samma obehags känsla som jag för hon drar sig snabbt undan med en äcklad och lite skakad min.
”Ok, så två veckor från nu, möts vi vid mitt kontor som vanligt och eh, försök att inte skada henne ok!” säger hon snabbt medan hon samlar ihop några papper som legat utspridda över bordet.
Jag reser mig upp, klappar Keith på axeln i ett, jag lider med dig, avseende. Jag tar Christine i armen (plågsamt) och börjar stega ut, jag hör hur Davis och Viola börjar prata med Keith om hur han får uppföra sig och inte.
Jag himlar med ögonen. Jag menar herre gud, vad tror dem att han kommer att göra egentligen? Fast innerst inne hoppas jag nästan på att han kommer att ställa till det ordentligt för Viola, det skulle bara vara rätt åt henne.

Jag ler mot Christine och tänker på mitt hem. Det funkar som vanligt, ena sekunden står vi i hallen som leder bort från min kära systers kontor i andra står vi utanför huvudstaden Noctem i Tenebrae.
”Välkommen till nattstaden. Den enda staden i hela riket faktiskt där det finns stjärnor, så njut medan du kan för snart ska vi besöka de andra städerna och dotterrikena.” flinar jag.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia1.tenor.com%2Fimages%2F36db2b885bbc0f7ec6f4521a028dcf56%2Ftenor.gif%3Fitemid%3D5177460 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fdata.whicdn.com%2Fimages%2F291617428%2Foriginal.gif

1 nov, 2014 12:03

Royal Death
Elev

Avatar


Jätte bra! Fortsätt. ♥♥♥♥♥♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F67.media.tumblr.com%2Fc23ad10f33f2b0714865057ae1c1ebcd%2Ftumblr_np4qqzLu6R1uu6mvmo1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FBUJFnqslG6gJa%2Fgiphy.gif

1 nov, 2014 12:13

Borttagen

Avatar


jättebra!!! fortsätt NU

5 nov, 2014 22:04

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Darkness (SV)

Du får inte svara på den här tråden.