Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Got a Secret, Can you keep it? PG-13 (PLL fanfic)

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Got a Secret, Can you keep it? PG-13 (PLL fanfic)

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Frivolt
Elev

Avatar


Nu ska jag göra något som jag sällan gör, jag tänkte jag skulle försöka mig på att skriva en berättelse Hur lång den blir beror på hur många som vill läsa och hur bra folk tycker att den är
Jag varnar redan nu för eventuella stavfel, syftningsfel, tidsfel och fel i allmänt när det gäller textmässigt. Jag har en tendens att blanda ihop saker och så, men hoppas att ni ska gilla det ändå

Det kommer att förekomma svärord, död, blod, mord, skälvskadebeenden och sex.


Det är en Pretty Little Liars fanfic, och jag har hittat på väldigt mycket. Eftersom att serien ändras hela tiden så kommer det bli lättast så, dock kommer mycket som är med i serien också att vara med men jag har gjort min egna lilla sidoberättelse så om fakta är fel - ja då är det avsiktligt och så ska det va

VARNING - SPOILERS KOMMER ATT FÖREKOMMA SÅ HAR DU INTE SETT JA FRAMFÖRALLT SÄSONG 1-3 TILL ATT BÖRJA MED SÅ LÄS INTE OM DU INTE SETT DE SÄSONGERNA. SÄSONG FYRA OCH SENARE FEM KOMMER ATT KOMMA IN I BERÄTTELSEN SENARE SÅ NI VET


OCH HAR MAN INTE SETT SERIEN OCH INTE TÄNKT SE DEN HELLER SÅ ÄR DET HELT OKEJ, MAN KOMMER ÄNDÅ ATT FÖRSTÅ VAD SOM HÄNDER HOPPAS JAG

SÅåå, dags att börja då! Först en presentation om handligen:

Berättelsen handlar om Molly som går i tjejernas klass (Alison, Emily, Aria, Hanna och Spencer). Berättelsen börjar nån/några månader INNAN Alison försvinner och sedan om året då hon är försvunnin INNAN hon hittas död
Spoiler:
Tryck här för att visa!"död"
.
Molly är inte alls den populära tjejen, hon har två nära vänner som är hennes enda vänner i skolan. Molly har, som många andra, utsatts för Alis mobbning men inte lika mycket som många andra. Hon har dock en liten crush på Ali, men det är det ingen som vet om förutom Molly själv då.
Berättelsen kommer att handla om Molly som en dag råkar höra om A, och efter det börjar hon sitt egna sökande efter vem det är - hon kommer själv utsättas för A och hon kommer närmare och närmare svaret - hon kommer dessutom närmare många svar innan tjejerna gör det.


SÅÅ, hoppas ni ska gilla det hihiii ^^

Prolog:

Hon brukade inte gå på fester. Mest för att hon aldrig blev bjuden (hon var inte riktigt den mest populära tjejen i skolan och höll sig mest för sig själv eller med sina två i stort sett enda vänner), men sen hade hon inte något intresse i det heller. Fulla människor som skrek och levde om, som gjorde dumma saker och som sedan hittades på en toalett där de låg och spydde - nä det var inte hennes grej. Men nu hade hon blivit inbjuden av den där tjejen hon länge hade haft en liten crush på, och hennes vänner hade varit så otroligt taggade på att för en gångs skull få gå på en riktig fest, en sån där cool fest med alla coola männisor som de sa. De hade inte pratat om något annat den senaste veckan då de fått inbjudan så hon hade tillslut gett sig och gått med på att följa med. Nu ångrade hon sig starkt. Det var inte ens kul, hennes crush stod och pratade med en massa andra av hennes vänner och sprang fram och tillbaka mellan olika gäng, för den tjejen kände alla. Hon var den populära tjejen i skolan och ALLA ville vara hennes vän, och alla killar ville vara tillsammans med henne. Själv visste Molly att hon aldrig skulle ha någon chans iallafall, så hon försökte mest undvika Alison.
När de kommit närmare huset och de festande människorna ville Molly bara springa därifrån. Det var inte ens kul redan, och det hade inte ens börjat. Hennes vänner var borta sedan länge. Hon antog att de hade sprungit raka vägen till bordet där bålen stod. Gratis Alkohol var något som de flesta gillade. Molly var själv nykterist, än så länge iallafall. Hon hade inget intresse i alkohol, hon hade smakat en gång för nått år sedan och nästan spytt för att det var så äckligt. sen ville hon inte ens veta av det alls.
Hon började gå bort till ett bord med plaststolar som stod mitt på trädgården. Det var burkar överallt och vid ena änden av bordet satt det ett par och hånglade för fullt. Molly satte sig på andra sidan av bordet med ryggen mot. Hon såg upp mot huset och såg hur de verkade ha så kul. Hon ville bara gå därifrån, gå hem och lägga sig och sova i sin sköna säng.
Plötsligt ser Alison åt hennes håll. Hon vet inte om hon ska titta bort eller om hon ska fortsätta, men hon hinner inte tänka så mycket innan Ali är på väg mot henne. Molly försöker tänka lugnande tankar och försöker att inte så livrädd ut, men hon vet inte om det fungerar. Ali verkar dock inte märka något, iallafall är det inget hon nämner, när hon går fram till Molly och frågar om hon vill hänga med upp till huset, hon såg ju så ensam ut där hon satt för sig själv. Molly vill helst svara nej, inte för Alis skulle utan för festens, men eftersom att hon mer än allt vill vara med Ali så säger hon tillslut ja, och följer med Ali upp mot huset. De sätter sig vid några stolar som står mitt på vardagsrumsgolvet.
- Hur är det? har du kul? Alisons leende är verkligen det finaste leendet Molly sett.
- Jo, det är bra Jo jag har roligt. Säger Molly och försöker le så bra hon kan så det ska se riktigt ut. Jag är bara inte en festmänniska.
- Nä, jag vet det. Men jag tänkte jag skulle bjuda dig ändå. Jag ville att du skulle vara här.
Molly vet inte om hon hörde rätt eller om hon bara drömde, men hon ville inte fråga. Var det en dröm fick det vara det.
- Åh, jaha ja tack. Sa Molly nervöst. Hon visste inte riktigt vad hon skulle säga.
Alison log mot henne.
- Vill du ha lite bål? Jag kan hämta åt dig, jag ska ändå hämta åt mig själv.
- Ja tack gärna.
När Alison gått iväg så vill Molly bara springa därifrån ännu mer. Varför sa hon ja? Hon dricker ju inte alkohol.
Plötsligt kommer ALison tillbaka och ger henne en mugg. Samtidigt kommer hela hennes tjejgäng och några killar och sätter sig vid samma bord. De börjar prata högt och skratta. De försöker få med Molly men Molly är inte så speciellt road. Efter en stund är Molly bortglömd och ingen märker ens att hon sitter vid samma bord. Hon känner hur paniken börjar komma in i hennes kropp. Hon borde gå NU innan det är för sent. Innan hon skämmer ut sig totalt. Hon ser inte hennes vänner någonstans, men skit samma. Hon måste dra nu. Hon känner hur paniken börjar forsla över henne mer och mer. Hon reser sig, försöker få kontakt med Ali för att säga hejdå men Ali är för upptagen med att prata med den där Hanna så hon går utan att ens säga något till någon.
Hon går ut genom dörren och halvspringer hem. Som tur är bor hon väldigt nära, så hon behöver inte gå långt. När hon kommer innanför dörren säger hon ett snabbt hej till sin mamma och springer sedan upp på sitt rum, där hon slänger sig ner på sängen och äntligen kan hon andas ut. Aldrig mer fest, aldrig! Och Alison kan dra åt helvette, och hon kan ta med sig sina vänner. Hon hatade dom just nu!! Efter fem minuter har hon somnat, med kläderna på och allt.

22 aug, 2014 14:10

Borttagen

Avatar


vad menar du

22 aug, 2014 15:42

Frivolt
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
vad menar du


hu?

22 aug, 2014 15:43

Borttagen

Avatar


jag pratar svenska

22 aug, 2014 15:44

Frivolt
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
jag pratar svenska


vad menar du med vad?

22 aug, 2014 15:46

Kola
Elev

Avatar


Jag gillar verkligen Alison i prologen, hon verkar ganska så snäll. Det skiljer sig lite mot själva boken, men jag gillar det! Bevakar♥

that's all I got to say

22 aug, 2014 19:44

Frivolt
Elev

Avatar


Skrivet av Kola:
Jag gillar verkligen Alison i prologen, hon verkar ganska så snäll. Det skiljer sig lite mot själva boken, men jag gillar det! Bevakar♥


Hahha jaa, men skenet kan bedra Eller ja, vi får väl se hur det blir
Tack :'D ♥

22 aug, 2014 19:45

Kola
Elev

Avatar


Skrivet av Frivolt:
Skrivet av Kola:
Jag gillar verkligen Alison i prologen, hon verkar ganska så snäll. Det skiljer sig lite mot själva boken, men jag gillar det! Bevakar♥


Hahha jaa, men skenet kan bedra Eller ja, vi får väl se hur det blir
Tack :'D ♥

Japp, det har man ju märkt i serien ett antal gånger haha

that's all I got to say

22 aug, 2014 19:46

Majen00
Elev

Avatar


Fortsätter gärna läsa ♥ *bevakar nu* (älskar också serien sjukt mycket ♥)

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fthumbs.gfycat.com%2FVerifiableUntriedIguanodon-size_restricted.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia1.tenor.com%2Fimages%2Fb42a011ac91cc0ca7d5cc9cc5ce486bb%2Ftenor.gif%3Fitemid%3D13260619

21 okt, 2014 21:14

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Got a Secret, Can you keep it? PG-13 (PLL fanfic)

Du får inte svara på den här tråden.