Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

De lärda eller De osjälviska, vad ska man välja?

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > De lärda eller De osjälviska, vad ska man välja?

1 2 3
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Hej! Jag håller på att läsa Divergent och vill skriva en fanfic baserad på den.
Titel: De lärda eller de osjälviska-vad ska man välja?
Författare: Jag!
Färdigskriven: Nix!
Rating: PG/ PG-13. Klarar du Divergent klarar du det här.
Handling: Sada bor i De ärliga, men känner att det är den falang hon passar sämst i. Hon rekommenderas av lämplighetstestet välja De lärda, men De osjälviska är strax bakom. Hon undrar vad hon ska välja.
Lägger ut första kapitlet ikväll eller imorgon (efter en kommentar)

6 aug, 2014 18:23

Borttagen

Avatar


Bevakar

6 aug, 2014 18:26

Borttagen

Avatar


Kapitel 1- De ärliga.
Jag suckade djupt när mamma skällde på mig för att jag ljugit och sagt att jag fått högsta betyg på provet i naturvetenskap, fast hon hade råkat få tag i resultaten och sett att jag bara fått ’’Okej’’ i provet.
Hon babblade om hur viktigt det var att inte ljuga och blablabla.
’’Får jag gå upp och läsa min bok nu?’’ sa jag irriterat när hon var klar.
’’Du låter som en av De lärda, men du väljer väl inte dem va? sa hon.
’’Vi får se’’, sa jag kyligt och gick upp till mitt rum.
Min bok var den bästa jag någonsin läst. Det var ’’Den trettonde månaden’’ av Cave Zaran. Min faster. Jag träffade henne aldrig, för hon hade valt De lärda istället för De ärliga.
Mamma och pappa föraktade De lärda för att de ljög ganska ofta, och av mamma och pappa att döma så var att ljuga lika illa som ett mordförsök.
Jag var mitt inne i boken när mamma kom och sa att maten var klar.
’’Mamma, jag är inte hungrig!’’ sa jag. Det var varken sanning eller lögn, eftersom lite hungrig var jag, men bara lite.
Tillslut gav hon upp försöken att få mig att komma och äta.
Jag läste ett tag och somnade sen.

6 aug, 2014 18:43

Borttagen

Avatar


Skitbra

6 aug, 2014 18:46

fandomheart
Elev

Avatar


Awesome! Jag älskar ju Divergent så jag bevakar helt klart

Läs min ff: http://www.mugglarportalen.se/forum.php?topic=40737&page=1#p2835154 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.picgifs.com%2Fmovies-and-series%2Fmovies%2Fthe-hunger-games%2Fpicgifs-the-hunger-games-0224894.gif

6 aug, 2014 19:01

Borttagen

Avatar


Tack fandomheart och Alexandra Hagström! Nytt kapitel imorgon om allt går enligt planerna.

6 aug, 2014 19:04

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Tack fandomheart och Alexandra Hagström! Nytt kapitel imorgon om allt går enligt planerna.

Jippie längtar så

6 aug, 2014 19:04

fandomheart
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Tack fandomheart och Alexandra Hagström! Nytt kapitel imorgon om allt går enligt planerna.

Åh vad kul!!
fangirlar över allt som har med divergent och göra ♥ längtar till nästa del jätte mycket!!

Läs min ff: http://www.mugglarportalen.se/forum.php?topic=40737&page=1#p2835154 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.picgifs.com%2Fmovies-and-series%2Fmovies%2Fthe-hunger-games%2Fpicgifs-the-hunger-games-0224894.gif

6 aug, 2014 19:08

Borttagen

Avatar


Kapitel 2- Lämplighetstestet.
’’Sada, vakna!’’
’’Vadfanärdetsomhänder?’’ frågade jag.
’’Skolan! Du har försovit dig, du börjar snart!’’
’’Oj’’, sa jag och slog upp ögonen. ’’Det är nog bäst att jag klär på mig snabbt då… och äter frukost snabbt också då.’’
Jag klädde på mig snabbt och slängde i mig en macka innan jag sprang till skolan.
Idag är det dags för lämplighetstesterna! Det enda jag visste var att jag inte skulle få De tappra först, för jag hade alltid varit ganska feg. Inte De ärliga heller, trots att jag vuxit upp där. Och jag tänkte bli en falangbrytare, för jag visste att jag inte hörde hemma här. Som det gamla citatet säger: falang före blod.
När jag var framme så märktes det att alla var lite spända. Lektionerna var begränsade till första halvan av skoldagen, så att andra halvan kunde ägnas åt testerna.
Lektionerna innan lunch gick väldigt fort. Jag var sist av alla, och när jag blev uppropad så gick jag in direkt.
Testaren var från De osjälviska.
När simuleringen började så skulle jag välja mellan en ost och en kniv.
Jag valde osten.
Men sen kom jag inte ihåg något mer, kanske för att jag var utomordentligt trött.
’’Det är slut nu’’, hördes testarens röst.
’’Bra’’, sa jag ’’Jag kommer inte ihåg någonting förutom osten och kniven. Mitt resultat?’’
’’Jo, vi kan utesluta De tappra, och De ärliga. De fridfulla är inte helt uteslutet, men rekommenderas inte att du väljer. Jag skulle rekommendera De lärda, eller De osjälviska.’’
’’Men viket rekommenderar du starkast?’’ undrade jag.
’’De lärda. Men eftersom det är en väldigt liten skillnad så behöver du bara tänka på din vilja’’, sa hon.

Sorry för att 1) det kom senare än väntat 2) jag kommer inte riktigt ihåg de andra alternativen i simuleringen.

8 aug, 2014 08:32

Borttagen

Avatar


Skitbra

8 aug, 2014 09:52

1 2 3

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > De lärda eller De osjälviska, vad ska man välja?

Du får inte svara på den här tråden.