Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Blackmail

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Blackmail

1 2 3 4
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+4



Författare: Luna_rav
Tid: År 2019.
Rating: PG-En del ut av innehållet kan vara olämpligt för barn.
Titel: Blackmail
Färdigskriven: Nej
Språk: Svenska
Handling: En flicka vid namn Alice blir blackmailad (utbressad, tvingad). Om inte hon gör som personen säger kommer Agnes största hemlighet att avslöjas. Och vem ska hon berätta det för om personen gör så att alla börjar tvivla på henne och hon tillslut går ensam?

22 jun, 2014 10:14

Detta inlägg ändrades senast 2014-11-20 kl. 20:40
Antal ändringar: 2

Kola
Elev

Avatar


YAYAYAYA♥

that's all I got to say

27 jun, 2014 16:51

Cola
Elev

Avatar


Skriiivvvv!

27 jun, 2014 16:52

Borttagen

Avatar



Kapitel 1.

Alice tittade sig omkring på den stora övergivna gatan. Det ända som hördes var vinden som dånade och ryckte tag i hennes kläder när hon öppnade den svarta brevlådan. Som vanligt låg det ett beige färgat litet brev i och hon tog sakta upp den med hennes darrande händer.
Hon tog med brevet upp till huset och öppnade det försiktigt. Vinden försökte dra brevet ur hennes händer men hon var för rädd för att kunna släppa det, hon måste veta vad som står. Hon stängde dörren till huset och lutade sig mot den medan hon läste igenom brevet.
'Min unga vackra lilla Alice lär sig aldrig. Tårar rinner ner för hennes kinder, för rädd för att tala om sanningen. För rädd för att kunna ta ett nytt andetag.
Nu ska vi se vad hon får i press av bitchen den här gången, vi kan börja med att kolla om hon vågar råna den lilla puben vi två var på en gång. Kommer hon ihåg den? Snart kommer hon bli tagen på bar gärning. Love Ya //Unknown.
'


27 jun, 2014 20:19

Detta inlägg ändrades senast 2014-11-20 kl. 20:57
Antal ändringar: 1

Fairy Tale
Elev

Avatar


Bevakar! Asbra!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_ma1q25sQX31qkx3d4o6_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fdata.whicdn.com%2Fimages%2F35592635%2Flarge.gif

27 jun, 2014 20:24

Kola
Elev

Avatar


Jättebra!♥ Min lilla författare

that's all I got to say

27 jun, 2014 21:11

Borttagen

Avatar

+1



Kapitel 2

Alice gled ner på golvet och stirrade stumt på det gamla brevet. Hennes händer darrade medan hon rev sönder det och slängde det i sopptunnan i köket. Hon hörde fönstret slå mot fönsterbrädan och gick ut i hallen igen.
Det var en sen lördagskväll och hon visste väl vad hon måste göra. Alice drog på sig sina skor och dök ner i den dånande vinden utanför. Med sin jacka hårt omkring sig började hon gå mot den gamla puben som låg längre in i staden. Hon hörde höga skratt, förut var hennes ett ut av de. Hon gick in på puben och tryckte sig mot dörren så att den skulle stängas. Hon kände den väl bekanta doften av öl och sprit.
Alice gick sakta mot kassan och mannen som ägde puben log åt henne.
"En mindre tack" mumlade hon och drog fingret över bordet. Han nickade och vände sig om för att fixa det hon beställt. Alice böjde sig fram och krafsade med händerna för att hitta de hon sökte efter. Hon fick tag på kassan innan mannen vände sig om och skyndade sig ut ur puben och drog huvan över ansiktet. Hon hörde att skratten tystnade och skyndade sig fort bort från puben med kassan under jackan.
Det här var inte det värsta hon hade gjort under personens makt, men helst ut av allt ville hon bara slita sig själv i tusentals bitar och bränna de små bitarna i en stor brasa.


28 jun, 2014 12:22

Detta inlägg ändrades senast 2014-11-20 kl. 20:57
Antal ändringar: 3

Kola
Elev

Avatar


****BRA

that's all I got to say

28 jun, 2014 12:59

Borttagen

Avatar


luna_rav - började först bara läsa för dina signaturbilder Men det här var faktiskt bra^^ Bevakar ♥

28 jun, 2014 13:20

Fairy Tale
Elev

Avatar


Super!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_ma1q25sQX31qkx3d4o6_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fdata.whicdn.com%2Fimages%2F35592635%2Flarge.gif

28 jun, 2014 13:25

1 2 3 4

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Blackmail

Du får inte svara på den här tråden.