Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Exudoriver (Dokusåpa)

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Exudoriver (Dokusåpa)

1 2 3 ... 10 11 12
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+1


Tjenare!


Några här på mugglis har kanske hört om mina två små berättelser David och Ella Potter (Marodörernas tid) och Find It For Me (SV).
Den första är faktiskt färdigskriven och den andra har jag nu tagit ett uppehåll från. Ja har inte slutat med den. Men uppehållet tog jag hursomhelst för att kunna skriva det här. Först tänkte jag göra ett mugglisgame. Men det kändes lite väl… ordinärt för min smak. Så jag hämtade inspiration från ett PC-spel som jag och mina kompisar brukar spela. De flesta har säkert hört om det. League of Legends, även kallat LoL? Men nu ska jag sluta prata om hur jag kom på iden och berätta vad den går ut på!

Titel: Exudorivor
PG: Om man klarar av Harry Potter klarar man av denna. Varnar om det inte är lämpat för folk under tio.
Handling: I kontinenten Exudorivor ligger två länder. Ett av länderna heter Exudo och ett heter Rivor. De båda länderna krigar jämt och ständigt men nu har ett allvarligt krig brutit ut. Båda sidorna har lika mycket mark var men nu vill både Exudo och Rivor ha hela kontinenten för sig själva.

Här kommer ni in. Jo, jag behöver hjälp med att göra soldater till de båda länderna. De som inte orkar göra en karaktär kan självklart bara läsa och förhoppningsvis tycka om lite av vad jag skriver, men för de som vill bidra finns det en mall här nedan:

Spoiler:
Tryck här för att visa!Namn (för och efter) :
Ålder:
Strykor (max tre) :
Svagheter (minst två) :
Utseende:
Familj/bakgrund:
Personlighet:
Vapen:
Övrigt:
Land (Exudo eller Rivor) :


Jag kommer vänta tills jag samlat ihop sex (orkade inte vänta längre) karaktärer från varje land. Här är en spoiler med karaktärerna i.

Spoiler:
Tryck här för att visa!
Majaluna:
Namn: Exila Otiliana
Ålder: 19 år
Styrkor: Smidighet, snabbhet, kvicktänkthet.
Svagheter: Närstrid, simning.
Utseende: http://i60.tinypic.com/6od9ir.jpg
Familj och bakgrund: Exila föddes i en fattig familj och mamman dog vid födelsen av henne och hennes tvillingsyster Isha. De två tvillingarna är varandras raka motsatser men kommer ändå bra överens. Båda har ganska asiatiskt utseende men Exila har (som bilden ovan visar) kort, svart hår och bruna ögon medan systern har ljusare, långt hår och blå ögon. Jag tänker mig Isha ungefär såhär:
Spoiler:
http://cdn.hdw9.com/wp-content/uploads/2013/08/004.jpg

Deras personligheter är också motsatser. Exilas personlighet beskrivs nedan, medan Isha oftare är nervös och bortstötande. Men tvillingarna älskar ändå varandra över allt annat.
Personlighet: Snäll och glad, men lite utstött. Har ett fåtal nära vänner men hon älskar dem väldigt mycket.
Vapen: Pilbåge, kastknivar eller andra liknande vapen.
Övrigt: Hon och Isha är båda döpta efter mamman som dog, Isha efter mammans tilltalsnamn och Exila efter mellannamnet. Exila har länge varit avundsjuk på Isha, både för att hon fick mammans förnamn och för att Isha (enligt Exila) är ett finare namn än Exila.
Land: Exudo (hennes namn låter lite som landet kom jag på nu )

nowisa
Namn (för och efter) : Feline Noxskull
Ålder: 22 år
Strykor (max tre) : Modig,stark
Svagheter (minst två) : Springer inte så snabbt, seg
Utseende: Långt brunt hår, gröna ögon, ganska lång. Klär i vitt.
Familj/bakgrund: Haft en jobbig barndom men vill bevisa för alla att hon är stark nog. Hennes föräldrar övergav henne och hennes släkt trodde inte på henne, allt var lögner.
Personlighet: Modig,bokmal,atletisk, god
Vapen: Pilbåge
Övrigt: Gillar även majs (haha)?
Land (Exudo eller Rivor) : Exudo

§ Hedwig §
Namn (för och efter) :Luhta Tengwa

Ålder: 21 år

Styrkor (max tre) : "Sak-ritningar", Kartritning, göra planer (t.ex. anfallsplaner)

Svagheter (minst två) : Ganska svag, rädd för vatten.

Utseende: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQKEk8FsIU1EH7pRwm4f50dC_HlgFSbsBw16VQ77kybVyLDP_gI

Familj/bakgrund: Växte upp hos hans föräldrar i ungefär 5 år. Sedan dog de i en mystisk olycka (hade med vatten att göra, Lutha fick aldrig klart för sig hur hans föräldrar dog), och han har flyttat mellan olika fosterfamiljer.

Personlighet: Pratar bara om det behövs, Tänker mycket.

Vapen: Ehm... Det får du bestämma, men han jobbar lite mer...ja, läs nedan.

Övrigt: Alltså, Luhta är liksom en person som gör planer, ritar kartor och håller ordning på massa saker, och eventuellt konstruerar maskiner m.m

Land (Exudo eller Rivor) : Rivor

HP_Maja
Namn (för och efter) : Elizabeth (Ellie) Wonder
Ålder: 20
Strykor (max tre) : Bra på att spåra, kvicktänkt, bra ledare.
Svagheter (minst två) : Höjdrädd, översittare.
Utseende: Ganska mörk hy, lång och smal, bruna ögon, svart rakt hår till midjan, alltid hästsvans.
Familj/bakgrund: Mamma Katy, pappa Jonas, storebror (21) Daniel, lillasyster (12) Diana.
Gått skola, proffsutbildning för kriget. Alltid populär och omtyckt.
Hennes familj är rik och hon har det bra, men trots det har alltid hennes högsta dröm varit att kriga som en undersåte.
Personlighet: Självsäker, bossig, ego (ganska mycket av en bitch).
Vapen: Svärd
Övrigt: Hennes eget svärd är smidet speciellt för henne. Det är välbalanserat, och förtrollat, så hon kan inte bli av med det. Det svärdet har hon alltid med sig. (Okej? Annars kan jag ändra)
Land (Exudo eller Rivor) : Rivor

agneStina
Namn (för och efter) :Tess Turner
Ålder: 17
Strykor (max tre) : Bra på att överleva I naturen. Stark och snabb.
Svagheter (minst två) :Inte så bra på att skaffa vänner, dåligt tålamod
Utseende:Midjelångt mörkbrunt, nästan svart hår. Smal, mellanlång. Stora brungröna ögon, långa ögonfransar. Väldigt blek, typ vit hy.
Familj/bakgrund: Mamma, pappa och storebror.
Personlighet:hon blir ofta arg, men hon är också väldigt trevlig och snäll. Om den hon är det mot förtjänar det.
Vapen: Kniv
Övrigt:
Land (Exudo eller Rivor) : Rivor

Saga Lovegood
Namn (för och efter) : Cazzandra Gray
Ålder: 17
Strykor (max tre) : Modig och bra på att gömma sig, snabb.
Svagheter (minst två) : Litar inte på någon,
Utseende: Midjelångt ganska smutsigt, brunt hår. Medellång, benig och klädd i smutsiga kläder.
Familj/bakgrund: Skildes från sin familj när hon bara var 7 år och tvingades bosätta sig på gatan som en tiggare. Hon stötte ofta på skumma typer och lärde sig snart att tillit bara gör livet svårt, det fanns bara en person hon kunde lita på: sig själv.
Personlighet: livet på gatan har gjort henne... Vild...och hon skulle kunna beskrivas lite som ett övergivet husdjur: bitsk, ouppfostrad är misstänksam och frånstötande mot alla människor, till och med de hon borde lita på. Verkar vid första anblicken ganska känslokall, trots att hon absolut inte är det.
Vapen: En liten dolk, som hon faktiskt är riktigt bra på att använda.
Övrigt:...
Land (Exudo eller Rivor) : Rivor

Katniss Potter
Namn (för och efter) : Vanella Opurion
Ålder: 16 år(eller är man för ung då? plorran? annars tar jag 17 år)
Strykor (max tre) :modig, jättesmart, smidig
Svagheter (minst två) : mörkrädd, svag, inte så många vill vara vän med henne
Utseende: vitblont lockigt hår med nougatbruna slingor(naturligt), gnistrande, klara gröna ögon, fräknar, spinkig
Familj/bakgrund:
Personlighet: fantasifull, ganska tyst av sig, läser nästan alltid
Vapen: pilbåge och sin hjärna
Övrigt: Vanella bor på barnhem och har gjort det sedan hon var tre. hon bodde i en fattig familj och vart bortlämnad för att hon inte fick någon mat. ingen på barnhemmet gillar henne och kallar henne för "missfoster"
Land (Exudo eller Rivor) : Exudo

Privet Drive
Namn (för och efter) : David Brown
Ålder: 23
Strykor (max tre) : duktig kartläsare (ink. kompass), smidig, snabb
Svagheter (minst två) : svag (styrkemässigt), dålig på/rädd för att säga sin åsikt när det inte handlar om kartläsning
Utseende: bruna ögon. Kort, brunt hår som ofta är en aning rufsigt. Ej muskulös.
Familj/bakgrund: Växte upp i en av de rikaste familjerna. Ville dock inte utbilda sig till läkare som sin far, så blev utesluten ur familjen. Ses av allmänheten som kriminell och "värre än de fattiga" ¨på grund av det. Har en bror, pappa och en mamma. Brodern gör allt för att vara sin pappa till lags.
Personlighet: Rädd för att säga sin åsikt när det inte handlar om kartläsning. Detta gäller dock inte familjen eller nära vänner (har dock inga nära vänner) där han är frispråkig.
Vapen: Kniv
Övrigt: -
Land (Exudo eller Rivor) : Rivor

Bokslukaren03
Namn (för och efter) : Arthur Cuththeod
Ålder: 87
Strykor (max tre) : Vis erfaren magiker
Svagheter (minst två) : Långsam irriterad kan knappt samarbeta
Utseende: Långt skägg och brun kappa.
Familj/bakgrund: Hans föräldrar dog i krig när han fortfarande var ung. Han sprang ut i skogen och bodde med en björn i ett övergivet bibliotek. I flera år läste han hela dagarna. Men efter ett tag kom en gigantisk skogsbrand. I branden dog björnen och han flydde till staden.
Personlighet: Eremit och extremt vis.
Vapen: Magi (Hela mindre skador och göra svagare skydd) och pilbåge.
Övrigt: -
Land (Exudo eller Rivor) : Exudo

Alexandra Hagström
Namn: Aria White
Ålder: 18
Styrkor: Snabbhet, starkhet och smidighet.
Svagheter: Simning och kvicktänkthet.
Utseende: Långt blått hår ( Riktiga hårfärgen är blont), gröna ögon, stora röda fylliga läppar, är väldigt smal och runt 1,65 lång.
Familj/bakgrund: Bor med sin mamma Lizzie i ett förfallet hus. Hennes pappa och lillasyster dog i en brand när Aria var 5. Hon har fått skador som påminner henne om branden typ att hon inte får simma och sånt.
Personlighet: Ensam varg, blyg, snäll och söt.
Vapen: Pilbåge och yxa.
Övrigt: Inget.
Land (Exudo eller Rivor) : Rivor



Här kommer lite taggningar:

Majaluna
HP_Maja
Privet Drive
PPP
Ella01
Lama
Fairy Tale
Saga Lovegood

Hoppas att så många som möjligt fyller i mallar...

Vi hörs!


PS. Majaluna min bäste MAH FRIENDO!!! DU har hjälpt mig väldigt mycket med ideer tilld en här och förtjänar ett stort TACK!!! ♥

8 jun, 2014 16:23

Detta inlägg ändrades senast 2014-06-25 kl. 10:33
Antal ändringar: 24

Borttagen

Avatar


Ska man skicka mallen i uggla? ^w^

8 jun, 2014 16:26

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Ska man skicka mallen i uggla? ^w^


Man kan skriva den i tråden!

8 jun, 2014 16:27

Privet Drive
Elev

Avatar


Ska självklart göra mallen!
Tänk att få ha med en egen karaktär i något en av mina favoritförfattare skrivit

Vill du berätta lite om Rivor och Exudo (man ska ju välja land till karaktären) eller ska det bli en överraskning?

8 jun, 2014 16:27

Borttagen

Avatar


Skrivet av Privet Drive:
Ska självklart göra mallen!
Tänk att få ha med en egen karaktär i något en av mina favoritförfattare skrivit

Vill du berätta lite om Rivor och Exudo (man ska ju välja land till karaktären) eller ska det bli en överraskning?


Det är inte jättemycket skillnad mellan länderna...

TACK!!! Du gör mig så glad ♥

8 jun, 2014 16:29

PPP
Elev

Avatar


Kanske gör mallen sen, vi får se, men jag sa förstås läsa!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fimages.8tracks.com%2Fcover%2Fi%2F010%2F369%2F125%2Ftumblr_oix897phV11vga72no1_540-5639.jpg%3Frect%3D0%2C13%2C540%2C540%26amp%3Bq%3D98%26amp%3Bfm%3Djpg%26amp%3Bfit%3Dmax%26amp%3Bw%3D320%26amp%3Bh%3D320 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fs-media-cache-ak0.pinimg.com%2F564x%2Fe3%2F28%2Fb2%2Fe328b2d4862564de4c4ebfd47c8372c3.jpg

8 jun, 2014 16:38

Borttagen

Avatar


Jag tror inte att jag vill göra en mall, men jag läser gärna ^^

8 jun, 2014 16:40

Borttagen

Avatar


Okej, Lama synd...

EDIT: Kul att du läser ändå! § Hedwig § Mall? *puppyeyes*

8 jun, 2014 16:41

§ Hedwig §
Elev

Avatar


Hmm.. kanske, du vet att jag inte är så aktiv på mugglis. Men jag tror det. Kanske.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fimg41.glitterfy.com%2F14163%2Fglitterfy-flpbk4030437704741.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fimg41.glitterfy.com%2F14163%2Fglitterfy4025231T952B81.gif

8 jun, 2014 16:56

Borttagen

Avatar


Skrivet av § Hedwig §:
Hmm.. kanske, du vet att jag inte är så aktiv på mugglis. Men jag tror det. Kanske.


Du behöver ju inte skriva nåt... förutom en mall...

8 jun, 2014 16:57

1 2 3 ... 10 11 12

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Exudoriver (Dokusåpa)

Du får inte svara på den här tråden.