Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

har inget namn

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > har inget namn

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Min dystopi Pinez14
Hej! Jag heter Frida-Mari och nu ska jag berätta om min vardag. Jag bor i en stor lyxvilla med mina kompisar Alexandra, Sara-Li, Lo och Ida-Felicia. Vi bor utanför stockholm.
Måndag 12 maj
Jag vaknade tidigt på morgonen av väckarklockan på mobilen. Klockan var sex på morgonen och jag hade frukostansvaret den dagen. Jag gick ner i köket och tog fram en brödlimpa, ett mjölkpaket, flingor, pålägg, ett paket fil, kokade ägg och kokade kaffe och te. Sedan gick jag till första sovrummet där Hennéa låg. Jag väckte henne och hon skuttade upp ur sängen och sa”God morgon mamma!” och jag sa ”god morgon min älskade dotter.” Hennéa gick till köket för att vänta på dem andra. Sedan gick jag till Sara-Lis dotter Emmelinas rum hon vaknade bara när jag öppnade dörren och kom dansande fram till mig och sa ”god morgon fru Frida-Mari. Hon sprang till köket och satte sig bredvid Hennéa. Efter det gick jag till Los Dotter Laura-Lo som grymtade i sömnen och ville inte alls gå upp men tillslut fick jag upp hene genom att kittla henne på magen så hon vaknade med ett skratt. Hon klädde på sig och gick till de andra flickorna vid frukostbordet medans jag gick och väckte Ida-Felicias dotter Ida-Cailin. sedan väckte jag Alexandras dotter allizia. efter det väckte jag alla mammorna som vaknade snabbt. alla satt och pratade och skrattade. dem hade en rolig dag Jag hade en bra dag på jobbet där vi fixade nya barntalsynteser på svenska. dem andra hemma hade en bra dag på jobbet eller skolan.
på kvällen när vi skulle gå och lägga oss hörde vi ett högt skrik i högtalarna. det var en man som skrek "ni har bara en månad kvar att bo i det här huset! ni får fortfarande bo tillsammans men i en etta i stan". då sa jag "hur ska vi få platts i en etta?" "om man har 2 jobb blir man av med det ena. De nya lagarna säger att man bara får ha ett jobb." "Va! sa Lo". Ni får inte heller ha kvar era husdjur! det har blivit husdjursförbud i landet. alla husdjur måste avlivas inom en månad! Nej! skrek alla i kör våran katt linny hon måste dö! mannen fortsatte "det här gör vi för det är så mycket tjuvar i landet och alla länder ska ha det lika mycket värda. här med blir sverige en diktatur.
folk som kanske vill läsa
HpMajaZendayaFashion7mandragora

25 maj, 2014 11:00

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > har inget namn

Du får inte svara på den här tråden.