Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Vargblod

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Vargblod

1 2 3 4
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Ella01
Elev

Avatar

+1


Jag & Husmusen har bestämt oss för att skriva en ff tillsammans.
Den heter Vargblod. Mer info hittar ni lite längre ner där det även finns en prolog.


Info:

Titel: Vargblod
Språk: Svenska
Genre: Fantasy
Kapitel: 0
Rating: PG


Prolog:

Ur mörkret kom en blond man bakom henne, hans skinn var vit och hans ögon röda, han lade armen om hennes hals “Våga inte komma närmare” sa mannen. Jag betraktade honom på avstånd och han log, då såg jag det huggtänderna. Det förklarade den vita hyn och dom röda ögonen. Jag fylldes av panik, jag försökte hålla lugnet men kunde inte behärska mig, jag bytte skepnad till varg och morrade åt honom.

“Lilla dumma pojke! Skrattade han fram, Du är så otroligt DUM! Det hjälper inte, om du går närmare biter jag henne! Och då blir hon som jag! Kall, iskall.” viskade han fram. Jag kände hur hjärtat började dunka hårdare inom mig. “Släpp henne! Jag sa SLÄPP HENNE!” Caitlyn skrek till, han satte tänderna i henne , han sög blod från henne, förgiftade henne. Jag hoppade men stod kvar på samma plats, jag satt fast. Hon skrek det var hjärtskärande. “

Hoppas att ni tyckte om det ni läste! Det kommer komma ut kapitel ungefär 1 gång i veckan.

När vi har fått en kommentar lägger vi ut ett kapitel!

Taggar: HP_Maja

✩✩✩

20 maj, 2014 20:23

Husmusen
Elev

Avatar

+2


Haha! Kunde inte vänta på en kommentar så jag lägger ut ett kapitel iaf hoppas ni gillat!

Kapitel 1

- Ethan -

Det är jag som är Ethan, jag bor i en stad som heter Forks den ligger i Amerika. Antal innevånare 2365. Jag är 1,75 meter lång ,är 15 år, har kort mörkbrunt hår och bruna ögon. Jag går i den centrala skolansom ligger i Forks. Jag har bott här enda sen jag var liten med min familj, men när jag var elva brann vårt hus ner, alla dog utom jag. Dom som var i min familj var min mamma, pappa och min lillasyster Amanda. Jag har kommit över det. Nu bor jag i ett modernt hus mitt i skogen med fem av mina kompisar. Vi skulle kunna vara som alla andra om det inte var för att vi kunde ändra skepnad, till jättelika vargar.

Det var tisdag den förste September, vi skulle börja åttan idag. Jag hade redan gått upp och gjort mig iordning innan klockan var sju. Jag satte mig i en av fönstrena och läste en bok. När klockan slog halv åtta tog sprängdes rummet av ljud som kom från mina kompisar. “Eye! Ethan läser du Romeo och Julia!” “Gulligt brorsan!” Jag log mot dem “ Kanske jag gör” svarade jag lite överlägset.

När klockan var tio i åtta gick jag till skolan och min lärare började prata när alla hade satt sig ner. “ Idag ska alla få era scheman och ni ska titta på dem och se när eran första lektion börjar” Våran lärare Mr Whiteman log mot oss och fortsatte “ Imorgon kommer en ny elev som har flyttat ända från England” Jag brydde mig inte ett dugg, varje år fick vi nya elever till klassen, men dom flyttade till andra skolor innan dom gick ut terminen. “ Hon heter Caitlyn och hon ska stanna här” Säkert.

Dagen trögade sig fram, men jag kunde inte komma ihåg vad hon hette, Cat, Cate , cara, caty? Tanken kunde inte släppa mig.


- Caitlyn -

Jag heter Caitlyn och är fjorton år. Jag har guldbrunt korkskruvat hår och gröna ögon precis som min mamma. Jag och min familj har precis flyttat till ett radhus i en stad som heter Forks. Min familj består av, min lillebror, Sam och min pappa och ja, min mamma tillhörde också familjen men hon var omgift i Frankrike med en dum fransman. Vi har bott här i några veckor och jag började trivas rätt så bra nu. Det var tisdag och sommarlovet var slut. Skolan började egentligen idag, men inte för mig. Jag behövde vara hemma och hjälpa till att packa upp.

Jag kammade igenom mitt trasliga hår med en röd kam och satte upp det i en fläta. Jag suckade och började packa upp sakerna som låg i de bruna papperskartongerna. Ibland var livet bara såå tråkigt. “Pling” Ett surrande ljud hördes ifrån min väska. Jag tog upp min mobil och läste meddelandet på den. “Hej gumman! Är du på väg till skolan? För ni börjar väll idag?” Meddelandet var från mamma. Jag tryckte bort det utan att svara. “Caitlyn! Du skulle vara hemma från skolan för att hjälpa till in sitta och messa” Sa pappa som plötsligt stod i dörröppningen. “Ja, ja...” Sa jag och fortsatte plocka upp mina saker. Det mesta var böcker som jag ställde i bokhyllan men också lite prydnadsaker och några foton. Ett foto föreställde min bästa vän Emelie och jag när vi var tio. Jag sakande verkligen Emelie men jag visste inte om vi fortfarande var vänner. Tanken slog mig plötsligt hur ensam jag var. Tänk om jag inte skulle få några vänner alls.

Taggar, om ni inte vill förlåt

Ugglan Hedwig
Shaana
Ithrenniel
carriage
Tilly
jagvetinteriktigt
Plorran
Kattuggla
Pandizz
Ester Potter 04
IdaIdaIdaFrida
9 3/4
TildeW
MoaPotter03
Syrup
Frivolt
Cave Trouble
Fiuq
Romeosjulia
Alexandra Hagström
Wilma.
fashion7
SingWithIce

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F4.bp.blogspot.com%2F-4wUeSjjULYA%2FUnFVAIv1rNI%2FAAAAAAAAAdg%2Ffu-aaiF4Ezo%2Fs640%2Falways.gif

20 maj, 2014 20:41

Detta inlägg ändrades senast 2014-05-28 kl. 14:30
Antal ändringar: 13

Tilly
Elev

Avatar

+1


Jättebra!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.makeagif.com%2Fmedia%2F6-11-2016%2FMuyj3R.gif

20 maj, 2014 20:54

Borttagen

Avatar


Väldigt bra!

20 maj, 2014 20:56

Shaana
Elev

Avatar

+1


Jättebra!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F9d7de68fcfd4a18cd402998980f2636d%2Ftumblr_n2odhhS64p1r1hha4o1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2Ftumblr_m3u3oa9IVJ1r87j4so1_500.gif

20 maj, 2014 21:34

Ella01
Elev

Avatar

+1


Tack för alla kommentarer!

Taggar :

Ginny"
Pandizz
IdaIdaIdaFrida
Lele
Ginny 04
huffpuff
Kim Potter
jullan123

Det skulle vara väldigt kul om ni hade tid att läsa och kommentera!

- Förlåt om någon inte vill bli taggad -

✩✩✩

21 maj, 2014 19:11

jullan123
Elev

Avatar

+1


Såå Braa!!

21 maj, 2014 19:14

Lele
Elev

Avatar


Jag har en fråga, varför blev jag taggad?

Mama, kudos for saying that. For spilling. https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fthumbs.gfycat.com%2FRecentSoulfulDowitcher-small.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fic.pics.livejournal.com%2Fnutella_forever%2F49022583%2F14700%2F14700_original.gif

21 maj, 2014 19:14

Ella01
Elev

Avatar


Skrivet av Lele:
Jag har en fråga, varför blev jag taggad?



Såg att du var inlogga och då taggade jag lite ramdom personer

✩✩✩

21 maj, 2014 19:44

Borttagen

Avatar

+1


Jättebra kapitel längtar till nästa.

21 maj, 2014 21:45

1 2 3 4

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Vargblod

Du får inte svara på den här tråden.