Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

En lång sekund är längre än en kort timme

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > En lång sekund är längre än en kort timme

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+1


Vi träffades där. Ett tag, ett kort tag, stod vi där. Sen åkte vi. Eller dem åkte. Jag minns inte längre, men jag saknar det.

Emma ska på en långhelgs semester i Tyskland med sin familj. Eller med sin pappa, styvmamma och plastsyrra Sofia. Hellre hade hon sett sitt favoritband som för en gångs skull var i Sverige eller lanat med kompisarna.
Men på resan genom Tyskland möter hon en vän, en kompis för livet.


En blandning av min musiksmak, drömmar, egna res-minnen och skrivlust.

Ska börja skriva senare, uppdateringar minst två i veckan och massor utav kramar till alla som läser!

21 apr, 2014 22:22

Borttagen

Avatar


Jag läser jättegärna!

22 apr, 2014 17:35

HP_Maja
Elev

Avatar


Jag läser!

The marauder's map

22 apr, 2014 18:59

Borttagen

Avatar


Kapitel 1:
Frukost, Lördag 07.24- 07.49


"Emma upp med dig!" Jag suckar och lyfter upp huvudet en decimeter för att se min klocka. Sju och trettio. Gud vilken bra start på helgen med helvetet.
"Emma kom igen, kom hit och ät!"
Jag antar att det inte finns någon utväg då. Jag sätter mig upp i sängen och skakar av mig min sömn. Funkar inte. Istället ställer jag mig upp och sträcker mig efter en munkjacka innan jag glider ner i mina tofflor och går ner.
Pappa, Sofia och satan sitter vid bordet och äter frukost. Satan kallas också Veronica, men satan passar bättre.
"Sovit gott?" frågar pappa utan att se upp. Jag sätter mig bara ner med en duns och tar en macka och smöret. Sofia fnissar åt mig och jag drar upp min mobil och mina hörlurar, det är nämligen det ända sättet att bli av med dem. Innan jag hinner dra på dem blandar sig satan in.
"Ska du verkligen ha på dem nu? Kan du inte lyssna sen, i bilen?" pappa nickar mot mig och jag stoppar ner allt i munkjackan igen. Fan ta er.
"Är du klar för att åka snart?" pappa ser ÄNTLiGEN upp på mig och väntar på ett svar. Jag nickar och reser mig.
"Bara lite småsaker kvar så är jag klar"
"En kvart kvar då"
Jippie, taggad på att tillbringa den längsta långhelgen med helt fel personer.

25 apr, 2014 21:57

HP_Maja
Elev

Avatar


Jättebra!
Så spänd över att få läsa något från dig

The marauder's map

25 apr, 2014 22:02

Borttagen

Avatar


Det där är bara en liten början :3
Jag har bestämt mig för att köra med en låtlista till, mest för att visa lite inspirationen så till varje kapitel kommer det en lista på kanske… 3 låtar?

27 apr, 2014 22:26

AzrabellaB
Elev

Avatar


Ahh så bra! Du är ju grym ju

min profilbild är phil lester för han är very cute, ok

28 apr, 2014 11:11

Borttagen

Avatar


Jättebra! Tycker verkligen om sättet du skriver på!

29 apr, 2014 17:35

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > En lång sekund är längre än en kort timme

Du får inte svara på den här tråden.