Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Slytherinprinsarna och De Vises Sten

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Slytherinprinsarna och De Vises Sten

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Titel: Slytherinprinsarna och De Vises Sten
Rating: K, kan bli nånstans mellan K+ och T men är inte säker ännu.
Språk: Svenska
Handling: Draco och Daemon börjar sitt första år på Hogwarts. Där lär dom sig olika trollkonster, formler, hamnar i quidditchlaget får fiender m.m

1 apr, 2014 21:53

Hedwig96
Elev

Avatar


Låter bra
*Bevakar

1 apr, 2014 22:06

Borttagen

Avatar


Kap 1: Malfoyprinsarna

Draco och Daemon Malfoy var Lucius och Narcissa Malfoy's tvillingsöner.
Draco och Daemon må vara tvillingar men d kunde lika gärna vara enäggstvillingar.
De var lika långa, hade samma gråa ögon, lika bleka hy och samma lika blonda hår, det enda som skiljde dom åt var Draco's var stylat bakåt medans Daemon hade sitt i en kort mohawk uppe på huvudet men hade det inte nere i nacken.
Deras bäste vän var Blaise Zabini.
När de tre vännerna fyller 16 år ska de bli dödsätare precis som sina föräldrar.

Draco och Daemon vaknade tidigt av att Dobby hoppade på Draco's säng.
"Vad är det Dobby?" frågade Daemon.
"Mr och Mrs Malfoy vill att ni kommer ner till frukosten i östra vingen." pep Dobby.
"Okej. Vi ska bara göra iordning oss först." sade Draco.
Dobby nickade och knäppte med fingrarna och försvann.
Efter att ha duschat och klätt på sig gick Draco och Daemon ner till frukosten i Östra vingen.
"God morgon pojkar." sade Lucius.
"God morgon mamma och pappa." sade Draco och Daemon i en mun.
"Är vi uppe tidigt idag för att ska våra saker?" frågade Daemon exalterat.
"Det stämmer så ät upp snabbt pojkar så att vi kommer iväg." sade Lucius leende.
Efter de ätit upp åkte Daemon och Draco och deras föräldrar iväg till Diagongränden med flampulvernätverket.

1 apr, 2014 22:36

Hedwig96
Elev

Avatar


Bra
Varför tog du bort din användare?

1 apr, 2014 23:33

Borttagen

Avatar


Det här hör hemma i fanfictionforumet, här postar man fanfictions som inte har med HP att göra! Kan någon prefekt flytta?

4 apr, 2014 16:55

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Slytherinprinsarna och De Vises Sten

Du får inte svara på den här tråden.