Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Can't Fight This Feeling (Glee ff)

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Can't Fight This Feeling (Glee ff)

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
TildeW
Elev

Avatar


Titel: Can't Fight This Feeling
Färdigskriven: Nej
Handling: Kelly Nalia Dyér börjar för första gången på McKinley High. Där söker hon till Nya Takter och kommer häpnadsväckande med i kören. Rachel Barbra Berry är inte skolans stjärna längre som hon själv påstår. Kelly går igenom många svåra tider av svek, glädje, kärlek och vänskap. Men svårast är det när hon inser att hon skapat speciella känslor för Quarterbacken Finn Hudson...
Övrigt: Vore bäst om ni vet vad Glee är


huffpuff ville ju att jag skulle lägga upp den här på mugglis! Du får gärna tagga någon annan!

Kapitel 1
Mitt namn är Kelly Nalia Dyér. Jag gick på McKinley High School. Jag började där för sju år sedan. Det var där jag träffade Finn Hudson. Quarterback i fotbollslaget. Och jag ska berätta om hur jag träffade honom.


Jag öppnar dörrarna till min nya skola. McKinley High School. Så fort dörrarna stängs bakom mig kommer det fram en grupp med killar fram till mig.

"Vem är du?" säger killen längst fram.

Han har en vältränad kropp, stor och lång.

"Kelly Dyér" säger jag lågt.

Han börjar skratta och dom andra ansluts till skrattandet. Alla förutom en. Han är lite mindre, vältränad med men kanske inte lika mycket.

"Skärp dig Noah!" säger han och slår till killen på bröstet.

"Hur vågar du använda mitt förnamn?!" säger killen som blivigt slagen och jag var säker på att han hete Noah. "Jag heter Puck!".

"Puck då. Skärp dig Puck!" säger killen.

Noah, eller Puck som han ville bli kallad vänder sig mot mig igen. Han tar ett steg längre närmare mig och ger mig en hotande blick. Jag känner hur räddslan riner över mig. Efter en kort stund börjar han skratta igen.

"Lite feg är du nog!" säger Puck.

Jag tar mig förbi honom och går till mitt skåp. Jag lägger sakta in sakerna i skåpet. Någon harklar sig bakom mig och jag vänder mig om. Killen som sakt till Puck står framför mig.

"Ehm..Du..Jag är ledsen över vad som hände förut! Jag hoppas du förstår det!" säger han.

"Jag fattar!" säger jag.

"Oj..Förlåt att jag inte presenterat mig! Mitt namn är Finn Hudson!" säger han och sträcker fram ena handen.

"Kelly Dy.." börjar jag och skakar handen.

"Kelly Dyér! Jag vet!" säger Finn.

"Jaha" mumlar jag.

"Vill du ha en rundtur på skolan..Eller du kanske redan har fått en!" säger Finn.

"Nej! Jag skulle gjärna vilja få en rundtur!" säger jag och ler.

"Kom då!...Eller jag menar bra..Eller..Ehm..Esh, glöm det!" säger Finn och skrattar.

Han tar mig i handen och visar mig skolan.

"Det här är en anslagstavla...Men jag är säker på att du redan vet vad det är!" skrattar Finn.

"Ja. Jag vet vad det är!" säger jag och ler.

Det är då jag lägger märket på en speciell lapp. Nya Takter. Jag letar snabbt reda på en penna och skriver mitt namn.

"Ska du anmälla dig till Nya Takter?" säger Finn.

"Ja!" säger jag.

"Det kommer säkert inte bli något stort!" säger han och fnyser.

"Vänta ska du se!" säger jag och klockan ringer.

Jag är tvungen att lämna Finn och gå till min lektion. Jag gör ett dåligt intryck genom att komma försent. Jag öppnar dörren samtidigt som jag tittar ner. Läraren värkar ignorera mig när jag sätter mig ner och packar upp mina böcker.

"Du är ny va?" säger en röst bredvid mig och jag vrider sakta huvudet.

"Ja.. Kelly Dyér" säger jag tyst.

"Jag är Rachel Barbra Berry! Skolan stjärna!" säger Rachel och rätar på sig och ler.

"Skolan stjärna?" säger jag.

"Ja! Sökte nyss till Nya Takter! Jag såg att du också gjorde det! Men ta det inte personligt om du inte kommer in! Det är ju uppenbart att du inte har någon talang då!" säger Rachel och ler.

"Diva" mumlar jag tyst och vänder huvudet ner mot boken igen.

''Sa du något?" Säger Rachel.

"Nej!" Säger jag tyst när läraren möter min blick.

"Okej!" Säger Rachel.

Under hela lektionen får jag stå ut med att Rachel ska berätta om hur begåvad hon är och hur obegåvade alla andra är.

"Vad ska du sjunga?" Säger Rachel.

"Varför vill du veta?" Säger jag.

''För jag vill veta vad du har för musik smak!" Säger Rachel.

"Jag gillar ju Kelly Clarkson, Adele och Christina Aguilera" säger jag.

''Lilla gumman du kommer inte komma någonstans med det!" Säger Rachel.

"Som att du kommer komma någonstans med dina fruktansvärda tråkiga ballader!" Säger jag och tar mina böcker samtidigt som jag klampar ut genom dörren när lektionen är slut.

Jag tittar på klockan. Lunch. Jag går lite vilse innan jag hittar till matsalen. Jag ser Finn sitta vid ett bord och börjar gå mot honom då jag ser att han den där Puck sitter där.

"Där är hon igen!" Säger Puck och flinar.

Jag möter inte Puck's blick. Jag tittar åt dom andra hållen efter ett ledigt bord som det sitter trevliga personen vid. Jag känner hur någon tar tag i min axel. Jag vänder mig skräckslaget om och ser Finn. Jag pustar ut och han ler.

"Jag ser att du inte har någonstans att sitta, vill du sitta med oss?" Säger Finn.

"Finny D! Vad håller du på med?!" Säger Puck.

"Finny D?!" Säger jag och kan inte hålla mig för skratt.

"Vadå? Har inte du haft ett löjligt smeknamn?" Säger Finn.

"Nej!" Säger jag och får den där pipiga rösten.

"Varför lät du som en fågel?...Vänta du ljuger!" Säger Finn.

"Okej! När jag var lite..Eller nu också då men spela roll! Jag älskade kriminella deckare så alla kallade mig Killy!" Säger jag.

"Killy?!" Säger Finn.

"Ja! Eftersom det var kriminella deckare alltså "Kill" och eftersom jag heter Kelly så la dom till ett Y och fick Killy!" Säger jag.

Finn bara ler och tar med mig till hans bord.

"Vad gjorde ni där borta då?" Säger Puck och höjer på ena ögonbrynet.

"Jag trodde det var uppenbart att vi prata!" Säger Finn. "Det här är Wingman förresten!".

"Wingman? Finny D?" Säger jag.

"Vadå? Du kallades ju Killy!" Säger Finn och putar till mig med armbågen.

"Ja! Det är jag det! Den kriminella fanet!" Säger jag.

"Hej! Vad pratar ni om?" Säger Puck som värkar helt borta.

"Smeknamn!" Säger jag.

"Kan vi prata om något annat istället? Typ som har du blivit slushad?" Säger Puck.

"Slushad?" Säger jag.

"När man får en slush i ansiktet!" Säger Puck.

"Nej! Det har jag inte!" Säger jag.

"Nu har du det!" Säger Puck och slänger sin slush i mitt ansikte.

Jag hinner ta ett djupt andetag innan slushen nuddar min hud. Jag känner hur det sakta ringer ner för min hals och in under tröjan.

"Jag ska hämta en handduk!" Säger Finn och skyndar iväg.

"Vänj dig , Kelly...Eller jag menar Killy!" Säger Puck och reser sig.

Jag känner det svider i ögonen, inte bara av slushen utan av tårarna som vill tränga sig ut genom dom stängda ögonlocken. Jag känner efter en stund hur någon börjar torka bort slushen från mitt ansikte.

"Jag är ledsen! Han är inte såhär i vanliga fall!" Säger Finn.

"Det tror jag ju på!" Säger jag sarkastiskt.

"Du behöver inte oroa dig! Jag kommer få honom att sluta!" Säger Finn och lämnar över handduken till mig.

"Hur då?" Snyftar jag.

"Jag kommer på ett sätt!" Säger Finn.

"Tack!" Säger jag.

Finn tänker ge mig en kram men jag hejdar honom.

"Vi kramas efter jag har torkat!" Säger jag.

Finn nickar. Han värkar som en trevlig kille. Finn alltså! Inte Puck.

"Är du min vän?" Säger jag.

"Ja! Om du vill det!" Säger Finn.

"Bra!" Säger jag.

"Jag måste gå till omklädningsrummet! Jag ska på fotbollsträning!" Säger Finn och reser sig upp.

"Kan jag få följa med?" Säger jag.

"In i omklädningsrummet?" Säger Finn och ser ut som ett vandrande frågetecken.

"Nej! Till träningen?" Säger jag.

"Tror inte våran coach tillåter tjejer i laget! Men du kan alltid prova att bli en cheerio!" Säger Finn.

"Jag menar om jag kan titta på!" Säger jag.

"Jaha! Ja självklart!" Säger Finn och ler.

Jag ler tillbaka och reser mig upp. Vi går tillsammans till omklädningsrummet där Finn går in och jag fortsätter mot läktaren. Jag sätter mig ner med handduken i handen och fortsätter att torka av mig.

"Ha! Vi har en nörd här!" Säger en röst bredvid mig och jag vänder mig mot hållet där rösten kom ifrån.

Det var en blond tjej med uppsatt hår som sagt det. Bakom henne stod ett helt gäng med andra flickor som såg precis likadana ut. Bara att deras utseende såg olika ut.

"Hur vet du det?" Säger en annan tjej.

"Ser du inte att hon är slushad, Brittany!" Säger den första tjejen. "Jag är Quinn Fabray! Det här är Brittany och Santana och resten av cheerios!".

"Så det är ni som är cheerios?" Säger jag.

"Ja!" Säger Quinn. "Ska du titta på fotbollslagets träning? Min pojkvän är med där!".

"Vem är din pojkvän då?" Säger jag.

"Finn Hudson!" Säger Quinn.

"Finn Hudson?! Du menar Finny D?!" Säger jag.

"Finny D? Är det de du kallar honom?" Säger Santana.

"Det är det Puck kallar honom! Eller Wingman som Finn kallar honom!" Säger jag.

"Vad har du för smeknamn då?" Säger Brittany.

"Killy" mumlar jag.

Alla börjar skratta åt mig och laget går upp på planen.

"Du ska bara veta att du ska hålla dig borta från Finn!" Säger Quinn och går där ifrån.

"Vad gjorde du för att förtjäna Finn?" Säger jag för mig själv när dom gått och satt sig en bit bort.

Jag ser att Finn tittar upp mot läktaren och vinkar. Jag ser att Quinn vinkar tillbaka innan hon saktar ner vinkningen och tittar på mig. Det är först då jag inser att Finn vinkar till mig och jag vinkar tillbaka. I ögonvrån ser jag Santana viska något till Quinn och jag ser att Quinn blir arg.

"Du din!" Säger hon högt och reser sig. "Hur vågar du flörta med Finn!".

"Jag flörtar inte!" Säger jag.

"Så varför säger Santana att hon såg er tillsammans på lunchen och att han höll dig i handen?!" Säger Quinn.

"Han satt med mig på lunchen för jag hade ingen att vara med och han visade mig runt på skolan!" Säger jag.

"Säkert! Du är intresserad av honom! Men du ska veta att han alltid kommer vara min! Dumma jänta!" Säger Quinn och vänder på klacken.

Hon stampar iväg och cheerios går efter.

"Drama Queen!" Säger jag och fortsätter kolla på träningen.

Det tar inte mer en tjugo minuter innan Rachel kommer till mig.

"Kelly! Provsjungningen är nu!" Säger hon och tar i min hand. "Ew, din hand är kladdig!".

"Jag vet! Jag blev.." Börjar jag.

"Slushad?" Säger Rachel.

Jag nickar.

"Jag vet hur det känns! Jag har extrakläder om du vill låna!" Säger Rachel.

"Tack!" Säger jag.

"Men först ska vi sjunga!" Säger hon och skuttar iväg.

"Förlåt Finn! Jag måste gå!" Ropar jag och ser att Finn nickar när han hört mig.

"Känner du Finn "Quaterback" Hudson?" Säger Rachel.

"Nja, vi är bara vänner" säger jag.

"Bara vänner...Det är exakt vad ni är!" Säger Rachel och himlar med ögonen.

"Varför tror alla att vi flörtar med varandra?" Säger jag.

"Vet inte! Har han visat dig runt på skolan?" Säger Rachel.

"Ja" säger jag.

"Bet dig sitta vid honom?" Säger Rachel.

"Ja" säger jag igen.

"Hämtar handduk åt dig när di blev slushad?" Säger Rachel.

"Ja!" Säger jag för tredje gången.

"Ohh, han flörtar!" Säger Rachel.

"Sluta! Det gör han inte alls!" Säger jag.

Rachel blir tyst och tar med mig till aulan. Vi sätter oss ner och jag väntar på att han ska Mr Schuester ska ropa upp mitt namn.

"Rachel Berry!" Säger han och Rachel ler.

"Du behöver inte önska mig lycka till!" Säger hon och ler.

Hon ställer sig på scenen och ler brett.

"Vad ska du sjunga?" Säger Mr Schuester.

"On My Own!" Säger Rachel och börjar sjunga.

Hennes röst är fantastisk. Kanske inte så fantastisk som hon påpekade då.

"Bra Rachel! Och nu vill jag ha upp..." Börjar Mr Schuester.

"Kelly Dyér!" Säger Rachel och vinkar upp mig.

Jag ställer mig upp och Rachel går ner från scenen.

"Kelly, vad ska du blända mig med!" Säger Mr Schuester.

"Jag var inte bäred på att provsjunga idag men...Jag ska sjunga.." Säger jag.

"Du vet inte!" Säger Mr Schuester.

"Jag vet inte.." Säger jag.

"Det gör inget Kelly! Du kan hitta andra klubbar att söka till!" Ropar Rachel och börjar sakta gå.

Alla andra gör samma sak. Till och med Mr Schuester.

"All I Ever Wanted!" Säger jag.

Alla vänder sig mot mig igen.

"Det här bli intressant!" Säger Mercedes.

"Varsågod!" Säger Mr Schuester.

Jag börjar sjunga och när jag är färdig står alla med öppna munnar. Mercedes börjar applådera.

"Bra gjort vita flicka!" Ropar hon och dom andra börjar också applådera.

"Det värkar som ni alla är med i Nya Takter!" Säger Mr Schuester.

Jag ler för mig själv och går ner från scenen. Mr Schuester räcker fram handen.

"Du vill nog inte skaka den! Den är kladdig!" Säger jag.

"Just det! Kom nu Kelly!" Säger Rachel.

"Nej! Rachel jag klarar mig själv!" Säger jag och går.

Jag letar reda på Finn och ser honom stå och prata med Puck. Jag tar mig mod och går fram till dom.

"Kelly! Hur gick det?!" Säger Finn som märkt att jag kommit.

"Jag visste inte ens att jag skulle sjunga! Så det gick inte så bra!" Säger jag.

"Synd!" Säger Puck som inte brydde sig.

"Tills jag började sjunga!" Säger jag.

"Du kom med?!" Säger Finn och jag nickar.

Finn ger mig en lång kram och kramen avbryts av Quinn.

"Finn! Varför kramar du henne?" Säger Quinn argt.

"Ni har träffats?" Säger Finn.

"Ja! Fick ingen bra start!" Säger jag.

"Jag hör det!" Säger Finn och ler.

"Så..Varför kramar du henne?" Säger Quinn igen.

"För hon kom med i Nya Takter!" Säger Finn.

"Grattis jänta!" Säger Quinn och tar tag i Finn.

"Kom nu!" Säger hon och dom går.

Jag blir lämnad ensam kvar och jag mot skolbussen som ska ta mig hem. Jag sätter mig ensam längst bak och håller på med min mobil. Bussen stannar och jag går av på samma hållplats som Kurt Hummel gör.

"Hejdå!" Säger Kurt och ler.

"Hejdå!" Säger jag och gör hem.

Jag springer upp för trapporna. Jag känner lukten av bränt. Miss Wolder har säkert försökt göra omelett igen. Jag låser upp dörren och mamma är hemma. Jag tar brandsläckaren och mamma eller Lynn som jag föredrar att kalla henne kommer ut i hallen.

"Vart ska du med den?" Säger hon.

"Miss Wolder!" Säger jag och ler.

Vi brukar vara tvungna att släcka eld hos henne minst tre gånger i veckan. Om det inte är fyra. Jag kommer tillbaka in i våran lägenhet som luktar doft ljus. I vardagsrummet sitter Lynn och hennes pojkvän.

"Hej, Kelly!" Säger han.

"Hej, Mr Light!" Säger jag.

"Snälla! Kalla mig David!" Säger David.

"Okej! Hej, David! Nöjd nu?" Säger jag.

"Ja!" Skrattar David.

"Vad har du gjort idag?" Säger Lynn.

"Inte så mycket!" Säger jag.

"Träffat någon vän?" Säger David.

"Ja! Han heter Finn. Men han kallas Finny D!" Säger jag och ler.

"Det värkar inte bara vara du som hittat din kärlek!" Säger David till Lynn.

"Jag är inte kär i honom! Alla ska påstå att han flörtar med mig!" Säger jag.

"Vad gjorde han då?" Säger Lynn.

"Han visade mig runt på skolan, bad mig sitta vid hans bord på lunchen för jag hade ingen annan stans att sitta och hämtade en handduk till mig för att jag blev slushad!" Säger jag.

"Slushad?" Säger Lynn.

"Du vill inte veta!" Säger jag och går in på mitt rum.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F78.media.tumblr.com%2Fd55b08d684f7e37ae59041bfd04a8a68%2Ftumblr_o3df0yYd1O1sioaoho1_1280.gif

6 feb, 2014 20:57

Borttagen

Avatar


*bevakar*

6 feb, 2014 22:38

Borttagen

Avatar


Flytta ihop texten, kolla igenom stavning en gång till och mindre utropstecken. Annars - good.

6 feb, 2014 22:45

lily, luna
Elev

Avatar


Superawsome!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.picasion.com%2Fgl%2F76%2F2TY7.gif 

7 feb, 2014 06:43

Borttagen

Avatar


Bra! ^-^
Fast tänk lite mer på:

*Stavningen
*Mindre utropstecken
*Beskriva miljön bättre/mer
*Motivera karaktärerna
*Skriva ihop raderna

Det är mycket att tänka på när man skriver en fanfiction, novell, saga eller en berättelse.

Använd ditt ordförråd fullt ut, då blir detta en toppen fanfiction! Du har talang, så ge aldrig upp!

7 feb, 2014 11:30

huffpuff
Elev

Avatar


Den första Glee- fanfiction jag läst ♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2F99%2F41%2Fdb%2F9941dbb339c7ea05d1aa661301159c6a.gif

7 feb, 2014 13:08

Amaanda
Elev

Avatar


Jag skulle JÄTTEGÄRNA läst ( och tack så jättemycket för taggningen huffpuff )
Men jag kan inte ;*(
Jag har såg galet mycket att göra på mugglis att jag blir helt yr i huvudet. Läsa ff's, titta igenom intressanta trådar och rollspela (svara på vårt rollspel till exempel )
Så jag är väldigt ledsen när jag säger att jag inte har tid för ännu en sak. </3

Hoppas du får superdupermycket respons på den här berättelsen i alla fall. Det är du värd tusen gånger om, din lilla begåvning.
Kram! ♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi59.tinypic.com%2Fqzocwp.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi61.tinypic.com%2F6fc9p1.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi57.tinypic.com%2Fin8x8p.gif

7 feb, 2014 21:31

huffpuff
Elev

Avatar


Om ni vill fortsätta läsa kan ni gå in här: http://www.wattpad.com/37619111-can%27t-fight-this-feeling-kapitel-1-pilot

TildeW har lagt ut 7 delar hittills

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2F99%2F41%2Fdb%2F9941dbb339c7ea05d1aa661301159c6a.gif

15 mar, 2014 20:07

Borttagen

Avatar


Skrivet av huffpuff:
Om ni vill fortsätta läsa kan ni gå in här: http://www.wattpad.com/37619111-can%27t-fight-this-feeling-kapitel-1-pilot

TildeW har lagt ut 7 delar hittills

Wow, tack ^^

15 mar, 2014 20:11

huffpuff
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av huffpuff:
Om ni vill fortsätta läsa kan ni gå in här: http://www.wattpad.com/37619111-can%27t-fight-this-feeling-kapitel-1-pilot

TildeW har lagt ut 7 delar hittills

Wow, tack ^^

Haha, jag tror att hon har glömt att lägga ut de andra delarna här på mugglis...

Happy reading!

ps. Jag har ett prs med TildeW, och det handlar om Kelly och Finn, fast i typ säsong 3-tiden

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2F99%2F41%2Fdb%2F9941dbb339c7ea05d1aa661301159c6a.gif

15 mar, 2014 20:13

1 2

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Can't Fight This Feeling (Glee ff)

Du får inte svara på den här tråden.