Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Secrets [SV]

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Secrets [SV]

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
TildeW
Elev

Avatar


Hej! Detta är min andra fanfiction och hoppas den låter intressant!

Titel: Secrets
Rating: 10+ kanske (Har aldrig fattat det här med PG och sådant) kan förekomma några hemska händelser.
Färdigskriven: Nej
Handling: Tvillingarna Nicoline och Nalia Marin är 13 åriga flickor som bor utanför Hastings. Nicoline känner att något inte stämmer. Dom är olika jämfört med sina föräldrar. Om dom nu är deras föräldrar. Kvällen innan midsommar hör Nalia ljud från undervåningen och smyger sig till trappan för att tjuvlyssna. Det hon hör får henne att stelna. En röst hon aldrig hört säger "Ni har gjort ett bra jobb med att lura flickorna, nu är det bara att vänta tills dom börjar söka!". Nalia hjärta stannar. Vad var det egentligen med henne och hennes syster?

Låter det spännande? Läs gärna då!

(Några som kanske vill läsa?)
Rasmus potter
huffpuff
Molly Potter
ErisedStone
SingWithIce
Winny Geasley
Tille02
mandragora
Horrokruxen

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F78.media.tumblr.com%2Fd55b08d684f7e37ae59041bfd04a8a68%2Ftumblr_o3df0yYd1O1sioaoho1_1280.gif

15 jan, 2014 15:53

Borttagen

Avatar


Den låter Jättebra!!! *bevakar*

15 jan, 2014 16:15

Borttagen

Avatar


Tack för taggningen!
Det låter mycket intressant..
Jag bevakar och läser så får vi se

Men TildeW, varför har du blockerat mig?

15 jan, 2014 16:26

TildeW
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Tack för taggningen!
Det låter mycket intressant..
Jag bevakar och läser så får vi se

Men TildeW, varför har du blockerat mig?

Har jag inte, inte när jag tittar.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F78.media.tumblr.com%2Fd55b08d684f7e37ae59041bfd04a8a68%2Ftumblr_o3df0yYd1O1sioaoho1_1280.gif

15 jan, 2014 16:37

Borttagen

Avatar


Skrivet av TildeW:
Skrivet av Borttagen:
Tack för taggningen!
Det låter mycket intressant..
Jag bevakar och läser så får vi se

Men TildeW, varför har du blockerat mig?

Har jag inte, inte när jag tittar.


Nu har du inte det..

15 jan, 2014 16:38

Borttagen

Avatar


Jättebra (bevakar) =D Tack för tagningen iaf! Kanske en konstig fråga, men från vad är den en fanfiction av?

15 jan, 2014 17:04

Molly Potter
Elev

Avatar


Jag är 9, men jag tror jag kan läsa den! Brukar kunna klara av sånna saker! Asså jag får se några 15+filmer och nästan alla 11+ så okej!! *bevakar*

Dans är livet!!! <3

15 jan, 2014 20:51

Tille02
Elev

Avatar


Börja skriv! *Bevakar*

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi43.tinypic.com%2F2vab7eu.gif

16 jan, 2014 13:47

Borttagen

Avatar


Såklart jag läser

16 jan, 2014 16:40

TildeW
Elev

Avatar


Kapitel 1

Nicoline tar snabba steg hem från sin målarkurs. Nalia sitter väl hemma och tänker på George. George är grannpojken Nalia värkar vara förälskad i. Det var dagen före midsommar. En av dagarna dom tyckte om. Deras födelsedagar var också ganska roliga. Men det är samma sak varje år, presenter och tårta på födelsedagarna och dans kring midsommarstången. Hennes tankar avbryts när hon hör sitt namn bakom sig.
"Nicoline! Vart har du varit?" Säger Sam.
Sam var Nicoline's bästa vän. Efter hennes syster.
"Bara på min målarkurs!" Säger Nicoline och stannar upp.
"Jaha? Vad gjorde du då?" Säger Sam.
"Ja det heter ju målarkurs så jag målade ju" säger Nicoline.
Sam suckar.
"Jag vet! Men vad målade du på kursen?!" Säger Sam.
Nicoline tar upp en tavla, den ska föreställa en skog. Faktist en ganska bekant skog.
"Snygg!" Säger Sam. "Men jag måste rusa, lovade mamma att vara hemma för en timme sedan!"
Sam går och Nicoline forsätter hem. Vägen kvar är inte lång. Några hus längre bort bor hon. När hon öppnar dörren till huset och stänger igen den sakta är det tyst i huset. Inte förens hon går in i vardagsrummet kommer Nalia nerrusande från trappan.
"Nicoline! Nicoline, Nicoline!" Ropar Nalia och tar tag i Nicoline.
"J-ja?" Säger Nicoline.
Hon ser med stora ögon på Nalia som ser ganska rädd ut.
"Vad är det!?" Säger Nicoline.
"Nej, inget. Undrade bara om du var hemma!" Säger Nalia.
Nalia var en sådär att hon alltid ska överdriva.
Nicoline slår till henne lätt med en bok. Det brukade få henne att sluta.
"Vart är mamma och pappa då?" Säger Nicoline och sätter sig i soffan bredvid Nalia.
"Dom kommer hem sent!" Säger Nalia.
Nicoline öppnar boken hon slagit Nalia med och Nalia stoppar hörlurarna i öronen och sjunger tyst med till Graduation (Friends Forever). Nalia brukade hålla på så när hon lyssnar på musik. Nicoline får nog och går upp till deras rum och sätter sig vi fönstret och fortsätter läsa. Efter ett tag kommer Nalia upp.
"När kommer dom hem!?" Gnäller Nalia och Nicoline rycker på axlarna.
"Och sluta läsa när någon pratar med dig, det är ohyfsat!" Säger Nalia och rycker boken ifrån Nicoline's händer.
Nalia hör dörren öppnas och är påväg ner då hon hör en främmande röst prata med deras föräldrar. Sakta sätter sig Nalia ner och tjuvlyssnar.
"Ni har gjort ett bra jobb med att lura flickorna, nu är det bara att vänta tills dom börjar söka!" Säger rösten.
Nalia's hjärta stannar och hon springer tillbaka till hennes rum och rycker upp dörren. Nalia är knallröd i ansiktet. Hon ser skräckslagen ut.
"Jaha? Vad är det nu då?" Säger Nicoline som sitter och tittar ut genom fönstret.
"Det som händer är att mamma och pappa lurat oss, och jag är inte så säker på att dom är våra föräldrar!" Säger Nalia och sätter sig bredvid Nicoline.
"Varför inte då?" Säger Nicoline.
"För en röst sa "Ni har gjort ett bra jobb med att lura flickorna, nu är det bara att vänta tills dom börjar söka!"" Citerar Nalia.
"Ha! Tror du jag är så dum att gå på det där!?" Skrattar Nicoline och får en smäll av en av hennes matteböcker.
"Tro mig inte då!" Säger Nalia och skvätter vatten från ett glas på Nicoline.
Nicoline sätter händerna framför ansiktet bäred på att bli blöt. Med som vattnet plötsligt stannar i luften. Nalia tittar med öppen mun på vattnet.
"D-du kan kontrollera vatten!?" Utbrister Nalia.
"Var inte löjlig!" Säger Nicoline.
"Men vattnet stannade i luften" säger Nalia.
"Ja, du har rätt! Det finns något dom inte berättat för oss!" Säger Nicoline.
"Vilka?" Säger Nalia.
"Mamma och pappa! Om dom nu är våra föräldrar!" Säger Nicoline och reser på sig då hon välter omkull en kruka med en blomma i. Krukan far i golvet och jord ligger överallt och blomman ligger framför Nalia's fötter. Hon lyfter upp den vissna blomman och så fort hon rör det reser den sig som en ny blomstrad blomma.
"Kan det vara så att våran familj kan kontrollera elementen?" Säger Nicoline plötsligt.
"Jag vet inte" får Nalia fram.
Men båda är ganska säkra på att Yolanda och Rory inte ör deras föräldrar och deras riktiga föräldrar kan kontrollera luft och eld.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F78.media.tumblr.com%2Fd55b08d684f7e37ae59041bfd04a8a68%2Ftumblr_o3df0yYd1O1sioaoho1_1280.gif

18 jan, 2014 08:24

1 2

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Secrets [SV]

Du får inte svara på den här tråden.