Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

The Eye Of An Eagle (SV)

Forum > Kreativitet > The Eye Of An Eagle (SV)

1 2 3
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Winny Geasley
Elev

Avatar


Titel: The Eye Of An Eagle
Språk: Svenska
Typ av text: Novell
Författare: Winny Geasley
Raiting: PG-11
Genre: Spänning, äventyr
Handling: Cally Brown, 14 år, lever i en värld som är uppdelad i tre grupper, alla med olika magiska krafter. Den första gruppen kan se in i framtiden, den andra kan skicka förlamande blixtar genom fingrarna och den tredje kan ta över ett djurs kropp under en tid åt gången. Cally tillhör den tredje gruppen.
De här grupperna avskyr varandra, och varenda en av dem är övertygade om att deras magi är den bästa och den enda som borde få vara tillåten.



Så, tycker ni att jag ska fortsätta?

11 dec, 2013 16:29

Borttagen

Avatar


Skriv Winerva, skriv ♥

11 dec, 2013 19:16

Zendaya
Elev

Avatar


Börja skriva!

11 dec, 2013 19:20

LIA15
Elev

Avatar


Det låter intressant! Sätt igång att skriva!

11 dec, 2013 19:25

Borttagen

Avatar


Låter väldigt intressant!
Bevakar!

11 dec, 2013 19:48

Winny Geasley
Elev

Avatar


Kapitel 1


Jag går långsamt uppför gatorna på väg hem från skolan. På vägen möter jag flera personer från de två andra grupperna, Eas och Lumina. Ingen av oss möter varandras blickar medvetet, och om vi gör det så blänger vi bara på varandra. Här i Paris är det i alla fall inte lika spännt som i andra länder och städer. I England till exempel, brukar grupperna angripa varandra dagligen, och alla låter dem hållas.
Jag kommer fram till mitt hus. Eller mitt och mitt, det huset jag delar med fyra andra tonåringar vars föräldrar tillhör en annan grupp än Disputatio. Det finns inte så många människor här i Paris som bor som oss, eftersom anledningen till att man hamnar i en annan grupp än sina föräldrar antingen beror på att mamman har varit otrogen, eller på att man är något slags genetiskt underverk.
När jag kommer innanför tröskeln blir jag genast attackerad av en liten pojke med trassligt gyllenbrunt hår som inramar ett glatt, hjärtformat ansikte. Jag känner igen honom som Tim, en trettonårig pojke vars sovrum ligger strax bredvid mitt. Skrattande återgäldar jag hans omfamning.
Bakom Tim står Marcus, en sextonårig, svarthårig pojke, ungefär en ich åttio lång. Han ler ett snett leende mot mig som jag glatt återgäldar.
"Vet du var Lava och Maylinn är?" frågar Marcus.
Jag skakar på huvudet, men Tim svarar i mitt ställe.
"Maylinn sa till mig att hon hade längre skola idag, så hon kommer hem om ungefär en och en halv timme. Lava vet jag inte riktigt vad hon gör, men jag antar att hon-"
"Tim, sakta ner farten! Du vet vad som händer när du prat-"
Marcus avbryter sig själv när den lille överentausiastiska pojken försvinner. Jag suckar och börjar söka med blicken över rummet.
Eftersom Tim fortfarande är rätt ung har han fortfarande inte riktigt lärt sig att bemästra när och hur länge han skulle ta över en djurkropp. Jag har till min lättnad bara för någon vecka sedan lärt mig allt om självbehärskning och lite till. Det är viktigt att kunna sådant när man tillhör Disputatio.
Efter en stunds sökan hittar vi Tim. Han flyger runt i köket i kroppen av en fluga. Jag och Marcus lyckas stänga in honom i en rätt stor glasbur, som nätt och jämt skulle kunna rymma Tim i mänsklig form. I själva verket är det just för att fånga Tim i den som vi har glasburen i huset.
Efter ungefär en halvtimme öppnas ytterdörren och Lava och Maylinn kliver in. När de går bredvid varandra ser de båda ut att vara från två olika världar. Lava med sitt eldröda hår och mandelbruna hy ser ut att komma från en plats där eldar tänds och fyrverkerier förväntas att ses dagligen, och Maylinn är motsatsen. Hon har midjelångt, silverblont hår, ett blekt, spetsigt ansikte med ögon som glimmar som av tusentals vattendroppar inuti dem.
"Jag vet varför du kommer senare, Maylinn, men vart har du varit, Lava?" undrar jag samtidigt som jag brer på smör på en macka till mig själv.
"Var hos en vän, och när jag skulle tillbaka mötte jag Maylinn, så vi gick hit tillsammans", svara Lava och ler brett.
Ett kvävt rop hörs plötsligt från glasburen. Fyra par ögon vänds mot den och jag ser hur Tim bankar på glaset och ropar igen. Marcus skyndar sig dit och öppnar buren.
Jag ler. Vi fem är varandras totala motsatser, men vi gillar varandra.
Vi är en familj.




Jag vet att det blev lite kort men... Bra? Dåligt? Gärna konstruktiv kritik om ni har någon!

11 dec, 2013 21:29

hockey macke
Elev

Avatar


As grymt men jag hoppas det kommer in något om ghe eagle eye eller vad man säger!

food before poeple

11 dec, 2013 22:14

Winny Geasley
Elev

Avatar


Skrivet av hockey macke:
As grymt men jag hoppas det kommer in något om ghe eagle eye eller vad man säger!
Själva anledningen till titeln kommer antagligen förklaras i ungefär mitten av berättelsen .

11 dec, 2013 22:20

hockey macke
Elev

Avatar


Mem den va iaf as grym och du är den enda ff eller novell eller dramione eller vad det heter som jag bevakar

food before poeple

11 dec, 2013 22:28

Borttagen

Avatar


Aw bra c:

12 dec, 2013 07:10

1 2 3

Bevaka tråden

Forum > Kreativitet > The Eye Of An Eagle (SV)

Du får inte svara på den här tråden.