Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Djupa tankar - Berättelse :)

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Djupa tankar - Berättelse :)

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Alviis
Elev

Avatar


Kapitel 1. Minnen
Mitt krulliga, långa, eldröda hår studsade smått när jag gick längs trottoaren. I ögonvrån såg jag alla möjliga affärer. Kappahl, Lindex, Bokia, Gina Tricot, BikBok, Öresunds biblotek.. Motvinden fick mig att gå långsammare och musiken ifrån mina vita hörlurar dunkade i mina öron. Min stora gråa jacka prasslade lite när jag gick eftersom den räckte ner till under midjan. Jag frös om benen och ångrade att jag tagit på mig mina blåa tajta jeans så jag började gå snabbare. Äntligen var jag framme vid busshållplatsen och kunde ställa mig lite i lä. Med en suck klev jag in i busskuren. Till höger om mig stod någon och kollade på sin mobil. Händerna hade jag i fickorna samtidigt som jag gungade fram och tillbaka.
- Ursäkta, har vi mötts förut? sa plötsligt någon lågt. Jag såg mig omkring, men valde att strunta i det och höjde volymen på musiken istället.
- Hallå? hördes en röst återigen. En ganska raspig och manlig röst, men ändå för ljust för att vara över 23. Jag tog av mig hörlurarna och tittade på personen som stod bredvid mig. Det var en kille med ljusbrun hud, kastanje bruna ögon och ljusbrunt rufsigt hår.
- Heheh.. ehm, jag täntke efter noga och kollade djupt in i hans ögon, Nej? svarade jag tveksamt och kisade lite misstänksamt. Han rynkade pannan.
- Tiffany? Jag ryggade till och nack håren reste sig när han sa mitt namn, Från sommar kollot? 2012? För gymnasie elever i 1:an. Det är jag, Oliver! sa han och log. Plötsligt mindes jag. Oliver, min tillfälliga "bästis/pojkvän".
- Åh, hej, sa jag nervöst och gömde mig lite i min svarta, stickade cirkel scarf. Han tittade på mig och log.
- Hej! Eh, hur har du haft det då? frågade han och tittade ner i marken.
- Ehm, bra, andades jag och tittade på mina skor, Du då?
- Jo, bra.. Går på ett nytt gymnasium nu, så slipper den där skithålan i Skövde. Haha! Jag tittade upp igen samtidigt som han.
- Jaha, mumlade jag. Det blev knäpptyst. Länge. Man hörde vinden susa och tåg åka förbi några kilometer bort. Bilar svischade förbi och det började småregna. Små pölar bildades där stenplattor var sönderslagna eller bort tagna.
- Så, vad går du för på någon skola nu då? frågade jag för att bryta den pinsamma tystnaden.
- Jag studerar till att bli arkitekt, som förut, men jag går i "Arkitekten Öresunds Skolan" just nu. Du då? Går du fortfarande i yoga och stretch?
- Det är yoga och modern dans, rättade jag honom, och ja det gör jag fortfarande, la jag till och log lite. Oliver log tillbaka.
- På kollot, 2 år tidigare -
Oliver log stort. Jag log också. Mitt hår var uppsatt i en tofs och jag hade mascara på mig. Vi satt på bryggan och bara tittade på varandra. Nästan mitt i natten. Fullmånen lyste upp vattnet vi doppade tårna i och gav det en silvrig färg. Hans ögon glittrade som stjärnor och jag rodnade.
- Så, vadå är du typ min "flickvän" nu eller? sa han och gjorde små "air bunnys" när han sa flickvän. Jag bara log. Oliver lutade sig framåt och gav mig en puss på kinden. Hela jag blev varm i kroppen. Jag kände hettan på kinderna och jag visste att jag rodnade ännu mer.

***
Ett högt brummande tut avbröt mina tankar. Jag vaknade upp ifrån mina djupa minnen och såg den blåa bussen stå och vänta. Den gammla gubben till busschafför stirrade surt på mig.
- Åh, heheh.. Min buss, sa jag. Oliver skrattade till.
- Ja, min buss kommer inte förräns 20 minuter.. sa han och suckade. Det blev tyst igen och jag föll återigen in i djupa tankar från dagen på bron.
- Hallå? Kommer du eller? hörde jag en sur röst säga. När jag tittade upp igen såg jag att chaffören rest sig upp och ställt sig vid den lilla trappan. Jag nickade och gick långsamt mot bussen, men kollade fortfarande på Oliver.
- Vi ses väl imorgon då? sa jag. Oliver nickade och det drog lite i hans smala mun till ett snett leende och jag log tillbaka. Mina ljusbruna uggs blev lite blöta när jag utan mening trampade i en vatten pöl påväg mot bussen. Stressat skyndade jag mig på bussen, den hade uppenbarligen väntat tillräckligt mycket på mig. Jag satte mig tredje sätet till vänster och tittade ut genom fönstret. Oliver vinkade. Jag vinkade tillbaka. Mobilen vibrerade till i fickan och jag tog upp den.
"Hej sötnos, vgd?" också ett hjärta. Det var ifrån Albin. Min pojkvän.
"Inte mkt, sitter bara på bussen påväg till skolan, dd?" svarade jag med en puss smilie. Han svarade nästan på direkten.
"Har 20 min rast. Vi ses klockan 4!" Jag tittade ut genom fönstret och såg Oliver greja med sin mobil igen och log lite, men skakade av mig tanken på honom och svarade Albin istället.
"Visst. Puss&hej!"

Hoppas ni gillade det! Tagga gärna vänner ni tror skulle tycka om den. Skriv gärna kritik så jag kan bli bättre! ♥ Blir glad om ni skriver att det är bra, men blir ännu gladare om ni skriver det jag kan göra bättre!

Confidence isn't like your sunglasses on a sunny day. It's the sun that light up the morning and it's the stars that light up the night. So take care of your happiness 'cause that is the thing that lights up yourself. - Alva ^-^

4 dec, 2013 20:16

Mixy
Elev

Avatar


Riktigt bra! bevakar!

"Bokhandlare by day, misslyckad författare by night"

5 dec, 2013 17:39

Alviis
Elev

Avatar


Åh, tack så hemskt mkt! Verkligen? Bevakar du? TACK TACK TACK Mixy!

Confidence isn't like your sunglasses on a sunny day. It's the sun that light up the morning and it's the stars that light up the night. So take care of your happiness 'cause that is the thing that lights up yourself. - Alva ^-^

5 dec, 2013 18:02

Borttagen

Avatar


Ååååååh Alva, FÖRFATTAREN HAR ÅTERVÄNT MED ÄNNU EN BERÄTTELSE!!!
MEN ALVA!!!:O du har aldrig nämt denna berättelse för mig *zoomar in med ögonen på dig xD*

Som du vet, ÄLSKAR jag ditt sätt att skriva!!! Berättelsen är verkligen MYCKET bättre om DU läser den (du har en författar röst Alvis!! ), haha, men det går bra med att TÄNKA att du läser den!!♥

Åh, vill gärna läsa mer, eftersom jag vill se hur det utvecklar sig!!:3 En tanke? Att Oliver och "Tiffany" blir kära

Byw, äääääälskar dina miljöbeskrivningar!!! ♥ Men du snor mitt hår till min "gubbe" xD♥

GOODIE GOODIE♥

//Mollz :*♥

5 dec, 2013 18:11

Alviis
Elev

Avatar


Ja, jag vet. xD Snodde ditt hår från din karaktär, men det är bara för att tanken på det håret är så klart för mig eftersom det var DU som började med det!
Älskar DITT sätt att skriva och tänker DIN röst när jag läser igenom den eftersom du har en sån bra inlevelse och klockren uppläsnings röst! ♥

BTW ÄLSKAAAAAAAAAAAAR DINA MILJÖ OCH KÄNSLO BESKRIVNINGAR! DU är ju bättre på det än mig. ♥ Fick min insperation ifrån dig på det här med beskrivningar. ♥ Vill DU läsa mer? VERKLIGEN? ÅH TACK! Mer kommer när lite fler har kommenterat. Molly Evans the best författare EVER. #MiniJ.KRowling #MiniStephanieMeyer #ChristopherPaolinisSyrraMåsteDetJuVara! Mollz ♥

Confidence isn't like your sunglasses on a sunny day. It's the sun that light up the morning and it's the stars that light up the night. So take care of your happiness 'cause that is the thing that lights up yourself. - Alva ^-^

5 dec, 2013 18:18

Borttagen

Avatar


Menar du det??♥ Åh, haha, tack, jag känner mig smickrad! xD ♥
Åh Alva, jag fattar inte hur snäll du kan vara xD♥ ♥♥♥♥ JAG har gett dig ett nytt namn, som jag har gjort förut; Alva Paolini Rowling Meyer♥
Alva, du är BÄST!!♥ Jag rodnar när du säger "MiniRowling"!!♥
ALVA PAOLINI ROWLING MEYER IS THE BEST WRITER IN THE WORLD!♥

Jaaaa!!! LÄGG UPP NYTT KAPITEL!!! Snäääääällla??? *hundvalpsögon* annars tänker jag inte skriva mer på min skräckberättelse *tjurig, envis småunge xD*

5 dec, 2013 18:26

Alviis
Elev

Avatar


SNÄÄÄÄLLA DU MÅSTE SKRIVA MERA!

Ååååååh taaaaaaack så mkt! ♥ Molly Evans

Confidence isn't like your sunglasses on a sunny day. It's the sun that light up the morning and it's the stars that light up the night. So take care of your happiness 'cause that is the thing that lights up yourself. - Alva ^-^

5 dec, 2013 19:01

Borttagen

Avatar


Skrivet av Alviis:
SNÄÄÄÄLLA DU MÅSTE SKRIVA MERA!

Ååååååh taaaaaaack så mkt! ♥ Molly Evans


Jaja, jag skriver mer, BARA om du skriver ett till kapitel!!

6 dec, 2013 07:34

Alviis
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Alviis:
SNÄÄÄÄLLA DU MÅSTE SKRIVA MERA!

Ååååååh taaaaaaack så mkt! ♥ Molly Evans


Jaja, jag skriver mer, BARA om du skriver ett till kapitel!!


DEAL! ♥

Confidence isn't like your sunglasses on a sunny day. It's the sun that light up the morning and it's the stars that light up the night. So take care of your happiness 'cause that is the thing that lights up yourself. - Alva ^-^

6 dec, 2013 10:41

Borttagen

Avatar


Skrivet av Alviis:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Alviis:
SNÄÄÄÄLLA DU MÅSTE SKRIVA MERA!

Ååååååh taaaaaaack så mkt! ♥ Molly Evans


Jaja, jag skriver mer, BARA om du skriver ett till kapitel!!


DEAL! ♥


Jamen, skriv nu, när vi inte är i skolan, så gör jag också det!!

6 dec, 2013 10:59

1 2

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Djupa tankar - Berättelse :)

Du får inte svara på den här tråden.