Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

REVOLT

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > REVOLT

1 2 3 4 5
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+1


Detta är alltså som en slags fanfic om THG.
Det är dels ett mugglisgame och dels en egen berättelse, som utspelar sig i boken revolt. Eftersom att det är ett mugglisgame så kommer historian inte följa boken Revolt helt, utan bara till viss del.
Jag vill ha frivilliga eller ofrivilliga till årets mugglisgame, och jag vill ha vanliga folk i distrikten. Folk som vill störta huvudstaden. Jag vill också ha spioner från distrikt tretton.
Så om man vill vara med så kan man uggla/ lägga ut en mall i tråden till mig, så skriver jag upp er här under.

OBS!
Jag kommer börja skriva kapitlena när de fyra första platserna är tagna. Detta gör jag eftersom jag helt enkelt inte kommer ha lika mycket tid att skriva annars, men ni som inte blivit uppskrivna av mig vid det laget behöver inte oroa er!! Så skicka in er mall innan det är fullt!


Uggla eller skriv till mig här om ni undrar något.

Mall:
Namn:
Ålder:
Utseende:
Med i spelen/ spion/ bor i ett av distrikten:
Personlighet:
Distrikt:
Svagheter: (minst två)
Styrkor: (max tre)
+
Folk i distrikten:
Jobb:

Folk i spelen:
Vapen:
Frivillig?:



MED I SPELEN:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Distrikt 1:
• Tess Jonson - BarnOwl98


Distrikt 2:



Distrikt 3:

• Thomas Wood - Tom Felton

Distrikt 4:
• Santana Elvandor - TildeW


Distrikt 5:
• Kalira Ox - LaylaCatcher


Distrikt 6:
• Candace Cauldwell - LeonaGoodness


Distrikt 7:
• Sara Sultani - Zendaya


Distrikt 8:



Distrikt 9:



Distrikt 10:



Distrikt 11:

• Jacko Granger - Jacko

Distrikt 12:



------------------------------------
FOLK I DISTRIKTEN:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Distrikt 1:



Distrikt 2:



Distrikt 3:



Distrikt 4:



Distrikt 5:



Distrikt 6:



Distrikt 7:



Distrikt 8:



Distrikt 9:



Distrikt 10:



Distrikt 11:



Distrikt 12:



Distrikt 13:



-----------------------------------
SPIONER:
Spoiler:
Tryck här för att visa!• Nerie Ande'er - Katta

• Tashi Moran - Akrobaten







30 nov, 2013 18:44

Detta inlägg ändrades senast 2013-12-12 kl. 14:57
Antal ändringar: 18

Borttagen

Avatar


är med, skriver senare ikväll

30 nov, 2013 18:48

Borttagen

Avatar


Namn: Nerie Ande'er
Ålder: 6
Utseende: Långt svart hår. Är ofta smutsig och inte så ordentlig. Nästan svarta ögon. Ljus brun hy, ungefär som Rue.
Med i spelen/ spion/ bor i ett av distrikten: barn spion.
Personlighet: Snäll, ödmjuk, delar med sig, spionerar för huvudstaden. Har blivit bortrövad ifrån distrikt 13. Spionerar bara för att hon blir torterad till döds annars.
Svagheter: (minst två) Alltid snäll och vägrar ibland att göra saker för huvudstaden så hon har blivit torterad så att hon är väldigt svag.
Styrkor: (max tre) Är liten så att hon kan lätt smita undan hemska saker.


Hoppas det blir bra.

30 nov, 2013 20:40

Borttagen

Avatar


Katta - Låt mig påminna dig om att man skulle uggla mallen. Men jaja, det blir bra ändå, tack

30 nov, 2013 20:57

Jacko
Elev

Avatar


Namn: Jacko Granger
Ålder: 15
Utseende: Bruna ögon, brunt hår, magmuskler, stark i armarna.
Med i spelen/ spion/ bor i ett av distrikten: Med i spelen
Personlighet: Rolig, trevlig
Distrikt: 11 ♥
Svagheter: (minst två Blyg, springer långsamt
Styrkor: (max tre Simmar fort, listig
Vapen: Hjärnan

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Foi60.tinypic.com%2F2w57wy8.jpg

30 nov, 2013 21:40

Borttagen

Avatar


Låt (alltså snälla!) detta vara sista gången jag påminner om att man UGGLAR mallen till mig...
Förresten, tagga gärna folk ni tror vill vara med!
Testralis, Textras, Zendaya, Java, lumos1, ni kanske vill vara med??

30 nov, 2013 21:56

Zendaya
Elev

Avatar


Ofc jag är med
Alltså... kan man vara en person som redan finns?

30 nov, 2013 22:07

lumos1
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Låt (alltså snälla!) detta vara sista gången jag påminner om att man UGGLAR mallen till mig...
Förresten, tagga gärna folk ni tror vill vara med!
Testralis, Textras, Zendaya, Java, lumos1, ni kanske vill vara med??

Tyvärr inte, jag hinner inte riktigt vara med i några mugglisgames/läsa många fanfics just nu... :c

;;https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2F2ba17011ef12d86b6a507c609d96290e%2Ftumblr_npupz0X9oP1u916uqo2_500.gif

30 nov, 2013 22:07

Borttagen

Avatar


har du fått min mall?

30 nov, 2013 22:43

Borttagen

Avatar

+1


Distrikt 11:
- Jacko Granger! Skriker Neckra ut. Jacko börjar stumt gå mot podiet där Neckra står. Neckra har varit i distrikt 11 tre år nu, efter att Snow dödade Maloo. Vad Maloo gjorde för fel vet inte Jacko, han minns bara hur en fredsväktare helt plötsligt sköt honom och berättade att det var på Snows tillsägelse han gjort det. Fredsväktaren dog han med. Jacko undrar hur Neckra kan stå och le sådär enormt med sin breda, gröngula mun när hon står i distrikt 11.
Distrikt 11, som slet sönder hennes klänning året innan. Hur kan hon le när hon vet att hon förr eller senare kommer dödas av Snow? Det kommer kanske alltid förbli ett mysterium. Eller så är det bara så uppenbart att Jacko inte kan se det. Neckra är en så där person som man inte kan läsa, inte kan lita på. Jacko borde hata henne. Det gör han inte. Inte för att han tycker om henne egentligen, det är nog inte möjligt att gilla någon med lila hy. Det borde vara omöjligt. Det är så onaturligt.
Och det där sättet hon tar Jackos han när han kommer upp på podiet, gratulerar honom. Vad kan man gilla med det? Att hon gratulerar honom för att han äntligen kan gå en tidig död till mötes på en hemsk arena?
Ändå hatar Jaco inte Neckra. Han tycker bara synd om henne. Varför vet han inte, och han förstår att han är i stort sätt ensam om att inte hata Neckra när han ser ut över sitt folk. Sitt distrikt. De ser alla på Neckra med föraktfulla blickar.
- Nå, Jacko! Finns det något du vill säga innan du far för att köpa hem lite stolthet åt ditt distrikt? Kvittrar Necktra. Jacko ler sarkastiskt åt Neckra när kaoset bryter ut på nytt. Vi har för mycket stolthet för att tåla dig - så säger de där nedanför podiet. Stackars Neckra, någon slet av henne klänningen igen.
Jacko kommer sakna sitt distrikt. Utan att riktigt veta vad han gör lyfter Jacko tre fingrar mot munnen. Sedan håller han fram armen i luften, framför alla. Allt stannar upp för en sekund. Distrikt 11 ger Jacko sitt hopp när de på samma sätt som Jacko gjort, lyfter upp sina armar i luften. Innan stadshusets dörrar slår igen bakom Jackos rygg ser han hur distrikt 11 åter börjar kämpa. Kämpa mot det helvete de lever i. Kämpa mot Huvudstaden.
***

Kort början på allt, hoppas det inte var för dåligt :')

30 nov, 2013 22:47

1 2 3 4 5

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > REVOLT

Du får inte svara på den här tråden.