Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Blickar från ingenstans

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Blickar från ingenstans

1 2 3
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Hermione c:
Elev

Avatar


Hej!
Tänkte skriva en ff, tråkig inget harry potter, som mina andra Jag har skrivit på häfte under sommaren då jag bara satt i solen och njöt. Därifrån ska jag nu skriva.
Den är inte så läskig Vet inte riktigt med det här med skala, men inte händer det mycket riktigt hemskt i den
färdigskriven: Nej, nej , nej

Den handlar om en flicka, som mist sin pappa, ensam plus mamma som bara stressar och är arg på henne. De reser ut till ingenstans till moster. Där börjar Alice hör underliga ljud från ett mystiskt hus? Vad händer nu?

Låter den bra?Kommentera, lägger upp kapitel då någon kommenterat

Några som kanske skulle vilja läsa den?
Ginny 8 /Isabelle Granger /Matilda Lestrange /Parva Fortemque
Molly Evans
Polyjuice
BarnOwl98
Fred and George
Alma123!!

hoppas ni vill läsa den

läs gärna min FF:http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=33037, http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=34986&page=1

12 nov, 2013 13:29

Detta inlägg ändrades senast 2013-11-12 kl. 14:12
Antal ändringar: 6

Isabelle Granger
Elev

Avatar


Läser!!!! SKRIV NUUUUU!!!

12 nov, 2013 14:07

Hermione c:
Elev

Avatar


Okej, skriver, har blocket framför mig

Kapitel 1
Alice tittar ut genom fönstret. Regn igen tänker hon och suckar. Hon kryper tillbaks i sängen och hör regnat trumma melodiskt mot rutan.
- Varför måste allting bli så dumt, tänker hon högt.
Alice mamma bestämde att att de skulle åka ut till deras moster och bo däri en månad. Hon bor ute på landet och har en bondgård. .
Alice hade protesterat mycket mendet hjälpte inte. mamma sa att hon var trött på stan. Hon ville bort från bilar, ljud och buller. Alice visste också att mamma ville bort från allt som har med pappa, som hade lämnat dem för över ett år sen. mamma har ännu inte släppt det. Hon var ännu kär i honom. han hade blivit kär i en annan kvinna. Då mamma hade hört om det så skilde hon säg direkt. Han hade ju varit otrogen mot henne, hon gjorde det ända som var rätt.
Alice gillar sin pappa men hon kan hälsa på honom varje vecka.Så det är ingen fara. Mamma har inte så mycket imot pappas nya fru egentligen men hon vill bara bort från allt som har med pappa att göra. För hon älskade honom så mycket.


vad tycks , nytt kommer imorgon kort jag vet, men måste fara, läxor väntar

läs gärna min FF:http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=33037, http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=34986&page=1

12 nov, 2013 14:23

Isabelle Granger
Elev

Avatar


Awww... Mer!

12 nov, 2013 14:24

Borttagen

Avatar


Jättebra Mer

12 nov, 2013 14:47

Borttagen

Avatar


Gärna mer

12 nov, 2013 14:53

Alma123!!
Elev

Avatar


bra

"Man måste väl inte ha en belöning att se fram emot för att kämpa? Att ha kämpat kan väl vara belöning nog!" -Sagt under HP-eventet Riddikulus 2013. Enda gången jag backar är när jag tar sats!

12 nov, 2013 14:59

Borttagen

Avatar


bra skrivet bevakar fortsätt

12 nov, 2013 18:56

Loilias
Elev

Avatar


lool

Duellera gärna med mig.

13 nov, 2013 12:06

Hermione c:
Elev

Avatar


Kapitel 2
Alice ligger på sängen och funderar på hur hon skall hålla kontakten med pappa. han sade bara lättsinnigt att jag skulle skriva några brev när jag frågade. jag tycker att han har börjat bry sig mindre om mig nu, för de ska få barn. jag är ganska ofta arg på pappa nuförtiden. han bryr sig inte så mycket om mig när jag är där och ibland tror jag han inte tycker om att jag ofta är där. jag anar att han ibland tycker att jag stör.
- Alice, Alice! ropar mamma och så springer hon uppför trapporna till mitt vindsrum.
- Alice du måste klä på dig och sen komma ner och äta frukost, vi ska ju fara iväg snart, säger hon när hon har kommit in i rummet.
- Jaja, svarar jag och suckar.
- Nu, befaller mamma. Vi måste ju hinna komma iväg tidigt, det är lång väg, fortätter hon.
- Jag kommer om tio minuter, säger jag, trött på mammas befallningar.
- okej, s'äger mamma och går ner.
- Dumma mamma, tänker jag. Alltid ska hon ha så bråttom och låta så arg. Jag sätter på mig en helt vanlig topp och jeans. jag kammar håret och sätter upp det i en hästsvans. Sen sminkar jag mig, bara lite mascara och ögonskugga och sånt.
- Mamma tycker inte om då jag har smink, fast vem bryr sig? tänker jag trotsigt och min blick stannar på min lilla gulliga klocka. Oj, de där tio minuterna har visst gått. Jag börjar gå nerför trapporna till köket.

Var det bra, mer?

läs gärna min FF:http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=33037, http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=34986&page=1

17 nov, 2013 19:49

1 2 3

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Blickar från ingenstans

Du får inte svara på den här tråden.