Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

invisible

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > invisible

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
luna lovegood 21
Elev

Avatar


Denna berättelse är en ff till böckerna Förvandlad, jag är love och Pixis bok. Men jag tror det är möjligt att läsa fast man inte läst de böckerna.
Titel: Invisible ~ historian om Cadence.
Författare: Luna lovegood 21
Kapitel: Ingen. Aning.
Ratning: ja... Inte skräck, inte kyssar. G. Men varnar ändå.
Handling: Cadence har märkt att ibland tänker inte folk på henne. De ser rakt på henne, men de verkar inte titta på henne, utan på något bakom. När hon en dag försvinner i flera timmar, trots att hon var i klassrummet hela tiden, skickar hennes mamma iväg henne till Skogsbingelskolan. Men vad är det för skola igentligen?

9 okt, 2013 20:33

Borttagen

Avatar


Åh... Alltså Mårten Melin? Låter bra ♥
Jag tycker Mårten är bra, och just de böckerna är något alldeles extra, mer

9 okt, 2013 20:40

luna lovegood 21
Elev

Avatar


Barnowl98
Tack! Mitt korta kapitel, mamma vill att jag ska sova.

Varning till läsare. Innehåller ett svärord, men kan inte bara låta er hoppa över det; det är viktigt för storyn.

Kapitel 1.
Jag satt där, och försökte få dem att förstå att jag var där. Fullkomligt omöjligt. Trots att jag skrek att jag var här hörde de det inte. Jag skakade min fröken, Malin.
"Hjälp!" sa hon. "Vilket skakanfall!"
'Säkert' tänkte jag.
Ingen kunde se mig. Ingen kunde höra mig. Men jag stod där. Helt vanligt! Tre timmar senare, när det var totalt kaos över att jag börjat kasta pennor och sudd, kom jag tillbaka. Långsamt. Men för de gick det på en sekund.
"Cad!" sa Mira, min bästa vän. "Där är du ju!"
"Var har du varit?" Frågade Malin.
"Här!" sa jag. "Jag har ju hållit på och först gjort det jag skulle, och sen märkt att ingen såg mig när jag räckte upp handen, och tillsist kastat sudd! Är ni blinda eller?" Ingen ville svara.
"Nej men herre gud." sa Adrian. "Är du för fan osynlig eller?"
"Där sa du nåt..." Jag låssades som om jag inte brydde mig så mycket mer, men egentligen slog den tanken rot i mitt huvud.
"Fatta, jag är här! Just bakom er!" vrålade jag innan, men de hörde inte. Mina ord fanns inte.
Malin ringde mamma, som direkt kom och hämtade mig.
"Packa väskan. Du ska till ett internat."

9 okt, 2013 21:07

Borttagen

Avatar


Bra, lite snabbt kanske i början, men bra... spännande och älskar att du använde det namn som jag nog älskar mest av alla... ADRIAN ♥

9 okt, 2013 21:10

Borttagen

Avatar


Oj, coolt! Har läst böckerna för typ ett år sen, de är rätt bra. Läser!

10 okt, 2013 17:07

luna lovegood 21
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Bra, lite snabbt kanske i början, men bra... spännande och älskar att du använde det namn som jag nog älskar mest av alla... ADRIAN ♥

1. Ursäkta snabbheten. Jag orkar bara inte vänta tills hon kommer till skolan, ock kan styra sina krafter.
2. Det finns en kille i min klass som heter Adrian. Och min lärare heter Malin. Och min bästa vän heter Mira.

10 okt, 2013 18:50

Borttagen

Avatar


Kul ^.^jag älskar namnet Adrian eftersom det är en karaktär i Harry Potter som heter Adrian Pucey (min faviss)
Fortsätt gärna

10 okt, 2013 19:17

luna lovegood 21
Elev

Avatar


Kapitel 2.
Jag packade snabbt ner det jag verkligen behövde. Kläder skulle man tydligen få där.
Vi reste under tystnad. Jag hade tusen frågor, men jag kunde inte fråga dem. Jag är osynlig. Jag är ohörlig. Vilka möjligheter de skulle ha om jag kunde använda det! Jag njöt av tanken på att kunna ta Kevin i luvan och snurra runt honom, utan att någon förstår något. Att han skulle vara för tung ville inte mitt huvud förstå.

Men... Vad är det för skola? Varför kan jag inte bara gå på min vanliga skola? Var det en magisk skola som kunde lära mig att ta kontroll över mina krafter? Vad hade egentligen hänt? Jag bara längtade tills att jag skulle komma dit. Jag bestämde mig för att fråga min mamma.

"Mamma...?"
"Ja, Caden?"
"Vad är det för skola?
"Ett internat", sa Mamma kort.
"Varför måste jag börja där?"
"Du behöver hjälp."
"Med vad?"
"Med..." mamma tog en paus. "Krafter. Du är inte normal."
"Det är ett sinnessjukhus", sa jag. Vad skulle det annars vara?
"Nej då. Men det kan verka som det."
Jag var tyst.

Vi var först framme klockan ett på natten.
Det var tre skolhus. På ett var det galler för fönstren. Vi gick in i C- huset, det största. Där kom vi till rektorreceptionen, andra dörren till vänster.
___________________________________________________________________
Fråga: Vad heter rektorn?

10 okt, 2013 19:42

Nadja_Gryffindor
Elev

Avatar


Bra, jag bevakar

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F45.media.tumblr.com%2F84fe2bda6c34770c54970abf8f9caf0e%2Ftumblr_o2f65lp1aL1tau2g1o3_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FSAoMM4jLlScCs%2Fgiphy.gif Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.

12 okt, 2013 23:12

luna lovegood 21
Elev

Avatar


Nu gör jag så här: denna ff stängs ner. Jag har full idètorka, och har man det så tidigt skriver man helt enkelt inte vidare.

Avbevaka och Lås. Inte jag kommer inte skriva mer.

19 okt, 2013 22:20

1 2

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > invisible

Du får inte svara på den här tråden.