Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Lite ny design

Forum > Nyheter > Lite ny design

1 2 3 ... 7 8 9
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Erfa
Rektor

Avatar

+2


Ja, som ni ser har vi äntligen lyckats byta ut den tråkiga textmenyn mot lite nästan gulliga ikoner! Jag tror det här var mitt tredje försök att göra ikoner, och nu blev det äntligen tillräckligt bra.

Om ni har förslag på hur de kan förbättras, skriv gärna här!

EDIT: Dessutom har jag lagt in så att man får en sorts forumranking baserat på hur många inlägg man har skrivit. Fram till 5 inlägg är man mugglare, då har man "fått brevet". Vid 10 inlägg "köper man trollstav". Sen fortsätter det på liknande sätt! Jag tänker inte berätta exakt vilka rankningar som finns och när man får dem, det får ni räkna ut själva.

16 apr, 2010 22:19

Detta inlägg ändrades senast 2010-04-17 kl. 22:14
Antal ändringar: 1

Li
Biträdande rektor

Avatar

+4


Mer rosa, mer prinsesskronor, ännu mer gulligt och gärna lite glittrande trollstavar när man för muspekaren över ikonerna!

without something there is no nothing

16 apr, 2010 22:20

MattiasD
Elev

Avatar


Kul, kommer bli svårt att vänja sig.

Btw snygga bilder!

16 apr, 2010 22:50

acciolove
Elev

Avatar

+1


blev väldigt snyggt, men som sagt kommer det ta ett tag att vänja sig!

one brought us together and started its own music movement

17 apr, 2010 09:17

parkinson123
Elev

Avatar

+2


skulle du kunna fixa så att muspekaren blir en trollstav, uggla eller något magiskt, när man loggar in på mugglarportalen?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fs11.favim.com%2Forig%2F160214%2Fandy-andy-biersack-andy-sixx-black-veil-brides-Favim.com-3994431.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fimages6.fanpop.com%2Fimage%2Fphotos%2F32600000%2FDraco-Malfoy-draco-malfoy-32632440-245-300.gif

17 apr, 2010 09:29

MattiasD
Elev

Avatar


Skrivet av parkinson123:
skulle du kunna fixa så att muspekaren blir en trollstav, uggla eller något magiskt, när man loggar in på mugglarportalen?
Haha

17 apr, 2010 12:44

Borttagen

Avatar


Jag tycker att sidan ska vara mer som Hogwarts, så att där finns typ Hogsmead, där man kan köpa en stav och kanske ett litet djur, det skulle vara NAJS!

typ 4-6 olika stavar, men kanske typ ugglor och katter ;D vet att det är skitsvårt att göra, men sidan kommer få fler HP fans, fett lätt då ! (Y)

JAg skulle ÄLSKA det (Y)

17 apr, 2010 13:00

Oskan
Elev

Avatar


"Sidan som gör i Hogwarts fotspår"

Vet dock inte om det är tillåtet, måste man be de (Hogwarts.nu's forna skapare) om tillåtelse att härma de lite eller är det bara att köra på?

Tycker dock att sidan har rätt bra stil som det är nu, detta är ju en forum sida, vilket man inte kunde säga om Hogwarts.nu riktigt.

Men man kan ju inte förneka att det hade varit häftigt. Man kunde ha en liten inventory lite längre ner på sin sida med ugglor, trollstavar, kvastar osv, med lite info till de, istället för att göra som Hogwarts.nu, där man kunde lägga de var man ville på pressen.

"May the force be equal to mass times acceleration"

17 apr, 2010 13:50

Borttagen

Avatar


Skrivet av Oskan:
"Sidan som gör i Hogwarts fotspår"

Vet dock inte om det är tillåtet, måste man be de (Hogwarts.nu's forna skapare) om tillåtelse att härma de lite eller är det bara att köra på?

Tycker dock att sidan har rätt bra stil som det är nu, detta är ju en forum sida, vilket man inte kunde säga om Hogwarts.nu riktigt.

Men man kan ju inte förneka att det hade varit häftigt. Man kunde ha en liten inventory lite längre ner på sin sida med ugglor, trollstavar, kvastar osv, med lite info till de, istället för att göra som Hogwarts.nu, där man kunde lägga de var man ville på pressen.


mm, det var smart faktiskt, jaa man kan nog inte härma så :{

Men asså man borde ha så ja, man kan kolla info o sånt, men är det inte svårt o skaffa info om saker.

Men kanske inte, jag har en bok hemma som är på Engelska som handlar om Djur som finns i trollkarlsvärlden " Magical beasts and where to find them" så det är inte helt fel (Y)

17 apr, 2010 13:53

Oskan
Elev

Avatar


Verkar som om de har haft ett liknande system innan med pengar och ägodelar, grävde lite i det. Troligtvis kommer de inte att sätta igång något liknande igen, de sa att de kändes som en dålig kopia av hoggy...

Btw, grattis till ditt 100:e inlägg

"May the force be equal to mass times acceleration"

17 apr, 2010 13:56

1 2 3 ... 7 8 9

Bevaka tråden

Forum > Nyheter > Lite ny design

Du får inte svara på den här tråden.