Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Innan Graceling-serien

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Innan Graceling-serien

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Wow...kan knappt fatta att jag skriver en ny fanfic -.-"

Anyway, kort om detta:
Titel: Innan Graceling-serien
Huvudroller: Nea och Saphir
Handling: Saph är Kungens favoritsärling. Han är stilig och användbar. Nea däremot är en bråkstake och lyckas till och med rymma från slottet. Kungen blir ursinnig och skickar (surprise...) Saph att hämta henne tillbaka till slottet. Men på vägen tillbaka till huvudstaden ramlar Saph och Nea ner i en klyfta mellan två berg. Vad händer med dem?

För er som inte vet något om böckerna:
Spoiler:
Tryck här för att visa!
Det finns sju kungadömen som är utforskade i landet, bortom Estill (i öster) och Lienid (i väster) vågar man inte ta sig. Dessa är: Nander, Monsea, Wester, Sunder, Middluns, Estill och Lienid.

Varje kungadömme har en styrande kung. Kungarna är: Drowden (nander), Leck(monsea), Birn (wester), Murgon (sunder), Randa (middluns), Thigpen (estill) och Ror (lienid).

Senare i fanficen kommer även landet Dells att framträda. Det är ett land på andra sidan bergspassen, öster om Estill. Dells kommer man få veta om mer lite senare (om någon ens läser menar jag...)

Innebörden av ordet särling:
En särling är en människa som vid ålder 1 och uppåt kan få olika färger på vardera öga. Särlingar får olika krafter som kan vara allt mellan att vissla jättehögt till att vara odödlig. Särlingar måste enligt skriven lag i de sju kungadömena arbeta och utföra tjänster för kungen i sitt rike. De får bland annat straffa lorder som inte betalar skatt, utföra palatsets sysslor och roa Adeln vid kungens fester som är i princip hela tiden.


Huvudkaraktärerna:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Nea:
Utseende: http://veylias.se/wp-content/uploads/2013/02/alexandra_daddario_1920_1200_aug122012.jpg
Ålder: Nyligen 18
Kraft och ögonfärger: 1 Grått och 1 brunt öga. Har snabbhetens kraft.
Bakgrund: Skulle bli överlämnad till kungen när hon var 5, men hon rymde hemifrån och levde i skogen tills hon var 15. Då tvingades hon till palatset och straffades hårt. Har länge planerat att rymma igen. Hennes föräldrar är döda.

Saph/ Saphir:
Utseende:http://www.deviantart.com/art/Alex-Pettyfer-58963956
Ålder: 17, näst intill 18
Kraft och ögonfärger: 1 Violett och 1 Marinblått öga. Hör och kan prata via tankar. Med både djur och människor.
Bakgrund: Lämnades till kung Murgon av Sunder vid åldern 2. Har tränats till en livsfarlig krigare sedan dess. Kommer inte ihåg sina föräldrar utan kallar Murgon för sin far.

Karaktärernas personligheter skrivs fram.


Taggar:
IdaLovegood
Vildvittra
lumos1
Jessica Tonks
Writteninthemoonlight
AlexZz
Zendaya
Idiot
Smoke Smoke
potterflicka
JustMe!
Lovisa Granger

Nån som vill läsa???

28 sep, 2013 15:41

IdaLovegood
Elev

Avatar


Har tyvärr inte tid! JAg ska precis börja skriva en egen och är inblandad i väldigt mycket saker här på mugglis! Hoppas det är ok!

On Wednesdays we wear pink.

28 sep, 2013 15:42

Borttagen

Avatar


Jag följer !

28 sep, 2013 15:43

Borttagen

Avatar


GÄRNA! ♥ ¨

Okej, jag är kanske lite elak. Men, men. ;,)

Sätt igång och börja skriva, innan jag sprutar Harrys "äckliga" sperma på dig. ;,) ♥

28 sep, 2013 15:44

Borttagen

Avatar


Omg jaj♥
Skriver första kapitlet just nu hehe^^

28 sep, 2013 15:45

lumos1
Elev

Avatar


I'm bevaking

;;https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2F2ba17011ef12d86b6a507c609d96290e%2Ftumblr_npupz0X9oP1u916uqo2_500.gif

28 sep, 2013 15:51

AlexZz
Elev

Avatar


Well, jag vet inte ens vad Graceling är, men whatevs. Vill läsa fler FFs ändå. XD Sure! *bevaka*

.https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2F54ffmJa.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FXP6PXDm.gif.

28 sep, 2013 15:57

Borttagen

Avatar


Saphirs perspektiv:

Saph gick lugnt mot Murgons kontor. Bredvid honom gick en av fars tjänare, blek som i ansiktet och med flackande blick.
Vad är det med honom?, tänkte Saph irriterat.
Saphir ville gärna läsa tjänarens tankar men motstod frestelsen då far alltid blev hemskt sur om han gjorde det.
Med en lätt knuff öppnade Saph den enorma trädörren och gick in i rummet utan att hålla upp dörren för tjänaren.

- Far? frågade Saph med ett likgiltigt ansiktsuttryck. Far - eller Murgon som han hette reste sig som hastigast och råkade välta stolen.

- HELVETE! svor far argt och sparkade till stolen innan han rusade fram till Saph,

- Hon har rymt, särlingsslynan har rymt! Jag vill ha tillbaka henne! vrålade far.

- Vem?

- Den där jävla Nea! Bråkstaken, du vet?

- Ja just det...är det inte hon som hade en mamma på horhuset här bredvid? hånflinade Saph. Far skrockade tort.

- Ja, innan jag dödade både horan och tjuven!

- Pfft, dumdristiga skitar. Jag åker väl då far! Jag behöver två soldater med mig, fixar du det så ska jag gå och packa.

- Väl gjort Saphir! Jag är så stolt över dig, en dag ska du ta tronen från min idiotiske, oduglige son och då ska värden få se på härskare!

Saph återvände till sitt rum och började packa. Så snart han var färdig sa han till en tjänare att göra redo Korra, ett mycket vackert sto som Saph fått på sin 14e födelsedag av far.

Väl vid stallet mötte han ett par soldater han inte kunde namnen på. De gav sig iväg och med hjälp av sin förmåga kunde Saphir spåra Nea.

- Fan! svor han surmulet och skyndade på Korra.

- Herre? frågade den manliga soldaten.
- Hon är inte långt bort. Endast kanske 3-4 mil härifrån, men hon är inne på Thigpens marker. Om vi också åker dit blir det inte så kul...

- Helvete!

- Ja, verkligen.

De fortsatte några mil, tills de nådde Nanders och Estills gräns. Saphir använde sig av sin tankeförmåga igen och skrattade lågt.
Nea var en riktig idiot som återvände innanför Nanders gränser igen. Saph satte iväg mot Neas håll och efter bara ett par timmar hittade de en djupt sovande Nea på marken.
~
Lite kort kapitel men....vad tycks??

28 sep, 2013 16:15

Borttagen

Avatar


Bevakar :3

28 sep, 2013 16:17

Zendaya
Elev

Avatar


Har inte läst så läser inte denna

28 sep, 2013 16:18

1 2

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Innan Graceling-serien

Du får inte svara på den här tråden.