Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Novistränare, Divergent [sv]

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Novistränare, Divergent [sv]

1 2 3 ... 6 7 8
Bevaka tråden
Användare Inlägg
bullen289
Elev

Avatar


Titel:Novistränare
Författare:bullen289
Språk: Svenska
Färdigskriven:Nej
Antal kapitel skrivna: 2
Rating: PG 13
Beskrivning:Efter Eric var någon tvungen att ta över som novistränare. Den lotten föll på Tris som nu tillsammans med Tobias ska ta sig an årets noviser.
Berättelsen utspelar sig efter Insurgents slut, alla falanger är kvar och de funkar precis som i Divergent när Tris väljer sin.

Hoppas någon är intresserad

Kapitel:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Kapitel 1
Kapitel 2
Kapitel 3


Kapitel 1- Förberedelser

”Tobias, kom ihåg att jag är Six när noviserna kommer” säger jag och ser envist på honom. Han ger mig ett retsamt leende tillbaka och drar mig intill sig.
”Tris” säger han och kysser mig mjukt på läpparna ”om du vill vara läskiga-Six när noviserna kommer, så får du vara det” fortsätter han ”men för mig kommer du alltid att vara Tris” Jag skakar trött på huvudet och himlar lite med ögonen.
”Jag borde verkligen gå och äta nu innan noviserna kommer” säger jag och drar mig motvilligt ur hans omfamning. Han kysser mig en sista gång i pannan innan vi hand i hand lämnar hans lägenhet och går mot matsalen. Vi kommer in genom dörren och möts direkt av en övertaggad Christina. Av respekt mot henne släpper jag Tobias hand eftersom att jag vet att Christina fortfarande har svårt att komma över Will och jag vill inte att hon i onödan ska bli påmind om honom, särskilt inte nu när hon verkar vara på ett sådant strålande humör.
”Tänk, Tris”
”Six” rättar jag henne skämtsamt ”det är lika bra att vänja sig vid det på en gång” Christina avfärdar mig utan kommentar och fortsätter bara som vanligt,
”att snart är inte vi de yngsta medlemmarna här längre” babblar hon på och jag ler mot henne.
”De infödda blivande noviserna då” påpekar jag. Christina ser trotsigt på mig.
”men… de räknas inte” säger hon lite tyst och byter snabbt samtalsämne. Vi står nu i kön till maten och jag spanar nyfiket framåt för att ta reda på vad som serveras. Tydligen någon typ av hamburgare. Jag lägger snabbt upp maten på min tallrik och går sedan bort till det vanliga bordet där vi brukar sitta. Tobias sluter snabbt upp vid min sida. Vi slår oss ner intill varandra med Christina en bit bort på andra sidan.
”Är ni spända inför de nya noviserna?” frågar Christina för att bryta tystnaden. Vi om några borde vara nervösa eftersom att det är vi som ska ta hand om dem, träna dem, lära dem hur man uppför sig här. Jag rycker lite på axlarna.
”Nja, kommer bli spännande” svarar jag trots att hjärtat bankar hårt i bröstet och jag vet att Tobias märker det. Han ger mig en förundrad blick som om han förväntar sig att jag ska kunna förklara varför jag svarar som jag gör. Om sanningen ska fram så vet jag nog inte ens själv varför jag inte bara sa som det var att jag var lite orolig att det ska komma några som Peter, några som gör absolut allt för att vinna, folk utan spärrar. Jag är fullt medveten om att jag förmodligen är ett lätt byte för dem om någon skulle tycka att jag gjorde en felaktig bedömning. Det är väl lika bra att börja öva på den nya attityden redan nu innan noviserna är här antar jag. Jag struntar i blicken och låtsas som om jag inte märkt av den alls utan fortsätter prata med Christina.

12 sep, 2013 12:53

Detta inlägg ändrades senast 2013-10- 1 kl. 19:00
Antal ändringar: 4

Borttagen

Avatar


Asbra, bevakar

17 sep, 2013 22:47

JuliaE
Elev

Avatar


Oh herregud, bevakar, helt kär i Divergent! Tobias (Four) ehehe

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi49.tinypic.com%2Fdqrhw4.jpg https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi50.tinypic.com%2Fopy5go.jpg (C) Läs gärna min FF! En fjärdedels vilie [SV]

18 sep, 2013 14:38

Zendaya
Elev

Avatar


Grymt. Bara den lilla biten var bäst!! Mer. ♥ Bevakar.

18 sep, 2013 14:40

bullen289
Elev

Avatar


Tack för de fina kommentarerna! Här kommer lite till

Kapitel 2- Noviser
”Nu kommer de ju snart” skrattar jag och slingrar mig ur hans omfamning. Vad han svarar går inte att uppfatta eftersom att tåget fyllt med noviser kommer in mot avhoppningsplatsen och överröstar allt annat. Bara ett ögonblick senare hör jag ett antal röster från avsatsen ovan. Jag, Tobias och Christina som fått rollen att ta hand om de som hoppat nere vid nätet spanar nyfiket uppåt. Även om ingen av oss vill erkänna det så är vi, i alla fall jag, väldigt spända på de nya blivande medlemmarna. Tori är där upp tillsammans med noviserna och jag kan inte låta bli att undra hur många som redan nu har lämnat sina chanser att få en plats i falangen. Vi står tysta framme vid nätet och bara väntar på att den första hopparen ska komma. Det blir Tobias som bryter tystnaden.
”Tris” börjar han och kommer på sig själv snabbt. ”Six, tar du första novisen?” frågar han lugnt utan att se på mig. Jag nickar till svar även om jag misstänker att han inte kan se mig i vilket fall. Förhoppningsvis tolkar han det som en ja. Plötsligt hörs ett skrik. Någon har hoppat och av rösten att döma är det en kille. Han landar med en duns nätet och Tobias och Christina klappar leende i händer. Jag klättrar upp i nätet och hjälper honom upp på benen.
”Vad heter du?” frågar jag hårt så fort vi kommit ur nätet.
”Elias Greewood” svarar han med en darrande röst som uppenbarligen var ett misslyckat försök till att låta tuff.
”Falang?” frågar jag honom tonlöst och ser i ögonvrån hur Tobias ler roat åt mitt handlande.
”De ärliga” svarar han uppriktigt och ser oroligt på mig.
”Första hopparen: Elias Greewood från de Ärliga!” ropar jag högt och bestämt följt av en hel hord applåder från övriga falangmedlemmar. Jag kostar på mig ett litet leende till honom innan nästa hoppare kommer. Hon landar på rygg i nätet och skrattar högt, förmodligen av nervositet och chock efter fallet. Jag ser frågande på Christina och hon nickar åt mig att gå fram och hjälpa henne upp.
”Namn?” frågar jag kort och ser oberört på henne.
”Lydia Hawtorn” svarar hon lugnt och ser intresserat bort mot Christina och Tobias.
”Falang?” frågar jag lite smått irriterat för att få tillbaka hennes uppmärksamhet.
”De lärda” svarar hon kort och granskar mig uppifrån och ner. Jag ignorerar hennes blickar totalt.
”Andra hopparen: Lydia Hawtorn från de lärda!” ropar jag högt och får direkt respons i form av flera applåder.
Vid nästa hopp tar Christina över min uppgift att hjälpa till framme vid nätet och jag backar undan bort till Tobias som hittills hållit sig rätt mycket i bakgrunden.
”Så hur skötte jag mig?” frågar jag honom och ler utmanande.
”Helt okej antar jag” svarar han med en axelryckning och försöker se oberörd ut, han lyckas inte särskilt väl för efter bara ett par få sekunder så börjar ett leende sprida sig över hans ansikte och jag kör in armbågen lite i hans sida. Han skrattar lite och ser ner på mig och ger mig en kyss i pannan.
”Du skötte dig bra” svarar han leendes.
__________________________________________________

Hoppas att ni gillade det och berätta gärna vad jag kan göra bättre

20 sep, 2013 15:33

Borttagen

Avatar


Ååå, det är så himla bra! Superbra! Toppen! Bäst!
Bevakar, såklart! ♥

20 sep, 2013 19:13

JuliaE
Elev

Avatar


Mer såklart!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi49.tinypic.com%2Fdqrhw4.jpg https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi50.tinypic.com%2Fopy5go.jpg (C) Läs gärna min FF! En fjärdedels vilie [SV]

20 sep, 2013 19:20

cikki
Elev

Avatar


Bäst! ♥♥♥

20 sep, 2013 21:39

Selma...
Elev

Avatar


Bra! *bevakar*

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ftinyurl.com%2Fo2pg2cdhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ftinyurl.com%2Fnpl8nrv https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ftinyurl.com%2Fphnuq7u

22 sep, 2013 16:18

heddai
Elev

Avatar


SUPERBRA!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi45.tinypic.com%2F2q9jle9.gif

22 sep, 2013 17:57

1 2 3 ... 6 7 8

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Novistränare, Divergent [sv]

Du får inte svara på den här tråden.