Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Desa Regler

Forum > Mugglarportalen > Desa Regler

Bevaka tråden
Användare Inlägg
MattiasD
Elev

Avatar


Skrivet av jan:


Följ alltid svensk lag. Inlägg får inte innehålla uppmaningar till brott eller beskriva olagliga aktiviteter. Undvik material som kan anses vara stötande. Detta gäller för all typ av text du skriver in samt för länkar och bilder.




Första punkten finns ju redan med i reglerna.

"#

Håll en kamratlig ton och respektera varandras åsikter. Alla har rätt att tycka vad de vill.

*

...så länge det inte på något sätt bryter mot en lag, till exempel hets mot folkgrupp, förtal eller liknande."


Skrivet av jan:



För att forumet ska bli trivsamt och användbart för alla besökare skall du följa allmän netiquette (nät-etikett). Kort sagt innebär detta att man ska bete sig korrekt och vettigt även på Internet. Var vänlig och korrekt gentemot andra och gå aldrig till personangrepp.

Diskutera inte enskilda personer, varken namngivna eller beskrivna så att någon förstår vem du menar. Likaså skall inte företag som är starkt förknippande med en eller ett fåtal personer diskuteras, då detta ofta leder till reklam för, personagrepp på eller smutskastning av dessa.


Men Jan vill du banna dig själv? Oj nu bröt jag mot nästa regel att inte prata om någon. Det känns väldigt konstigt att inte få diskutera om någon. I den regeln får man inte skriva positivt om någon heller?




Skrivet av jan:


För att förenkla för de som söker svar på frågor skall frågan besvaras direkt i tråden, inte genom en länk till en annan plats. Länkar är dock tillåtna som en fördjupning efter ett uttömmande svar.




VARFÖR skulle man inte få skicka en länk? Jag ser inget fel på det.
Skrivet av jan:


Om du ser trådar eller inlägg på forumet som du anser bryter mot dessa regler eller på annat sätt är olämpliga skall du tipsa prefekter,Lärare eller Rektorn för forumet . Gör gärna detta även om du är osäker på om inlägget bryter mot reglerna.

Det har pratas om att göra en knapp så medlemmar kan rapportera om det är något galet.

5 apr, 2011 16:21

Oskan
Elev

Avatar


Sedan är det ju trevligt att skriva källa också på sådant som inte är ditt:

http://www.bukefalos.com/f/register.php?do=signup

"May the force be equal to mass times acceleration"

5 apr, 2011 16:57

Oskan
Elev

Avatar


Google är ingen sida utan en sökmotor

"May the force be equal to mass times acceleration"

5 apr, 2011 17:23

Simonlack
Elev

Avatar


Jag tycker faktisk att om man skriver ett fanfiction får man tänka på även om man sätter ranking får man vara försiktig med var man skriver

Lily and James one of the cutest couple of time!

5 apr, 2011 18:18

Bevaka tråden

Forum > Mugglarportalen > Desa Regler

Du får inte svara på den här tråden.