Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Det 50:e hungerspelen

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Det 50:e hungerspelen

1 2 3 ... 5 6 7
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Fenixx
Elev

Avatar

+1


Titel: De 50:e hungerspelen
Rating: Vet inte, men eftersom det är hungerspel kommer det bli en del våld såklart.
Handling: Sextonåriga Haymitch Abernathy lever ett vanligt liv i Sömmen i distrikt 12. Han är populär, har flickvän och hans familj är inte så fattig om man jämför med de andra i distrikt 12. Men på slåtterdagen till de 50:e hungerspelen förändras allt.

Kapitel 1:

"Haymitch,vakna." Han slog upp ögonen och tittade sömndrucket på sin mor.

"Jag ska gå upp. Snart."

"Det säger du alltid och då slutar det alltid med att du kommer försent. Kom upp nu." Haymitch suckade men gjorde som hon sa.

Hans tvååriga lillebror Kevin satt vid köksbordet och lekte med en blomma. Haymitch log sorgset när han såg honom. Han avundades Kevin som inte visste något om hungerspelen. Som inte visste att det var slåtter imorgon. Som inte visste att på grund av kvartsekelskuvningen skulle dubbelt så många barn dras vid slåttern. Haymitch klappade honom på huvudet och tog sedan en skiva bröd som han åt medan han hjälpte sin mor att hänga upp tvätt.

Prick klockan 8 hörde Haymitch hur det knackade på dörren. Han sprang genast och öppnade. Där stod Elisa.

"Hej." sa hon och log.

"Hej." svarade han, också han med ett leende på läpparna.

"Ska vi gå då eller?"

"Mm, jag är snart klar." Han tog på sig sina slitna kängor,sa hejdå till Kevin och sin mor, och tog henne i handen. De började gå mot skolan. De gick under tystnad hela vägen. Haymitch var säker på att Elisas tystnad berodde på slåttern imorgon. Hennes far hade dött i hungerspelen när hennes mor var gravid med henne. Alla säger att hennes mor inte är sig lik efter det, vilket ju är rätt förståeligt. Precis innan de ska gå in i den slitna skolbyggnaden stannar Elisa honom.

"Du." Hon ser honom djupt i ögonen.

"Ja."

"Det är ju slåtter imorgon."

"Mm" Haymitch vet inte vad han ska säga så han trycker bara hennes hand.

"Min mor brukar alltid få hemska mardrömmar då. Hon skriker och så. Jag brukar alltid få sitta uppe hela natten och trösta henne." En tår faller från hennes kind.
"Jag tror inte jag klarar det ensam i år. Inte nu med kvartsekelskuvningen. Och hon har haft mardrömmar då och då hela månaden."

"Så du vill att jag är med dig?"

"Ja. Vill du det?"

"Ja. Det är klart jag vill. Jag skulle göra vad som helst för dig, älskling." Han kramar henne och de går in i skolan.


Fortsättning följer! Kommentera gärna!


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fcdn.ebaumsworld.com%2FmediaFiles%2Fpicture%2F883100%2F82553812.jpg

4 apr, 2013 17:28

viktor
Elev

Avatar


Jättebra!! Vill gjärna ha en fortsättning * bevakar* ( Ska bli kul att följa Haymitch, jättekul, fortsätt!!)

4 apr, 2013 20:58

Fenixx
Elev

Avatar


Tack! Fortsättningen kommer snart!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fcdn.ebaumsworld.com%2FmediaFiles%2Fpicture%2F883100%2F82553812.jpg

4 apr, 2013 21:02

viktor
Elev

Avatar


Härligt

4 apr, 2013 21:05

Minihäst
Elev

Avatar


Jag kommer att bevaka. Du skriver väldigt bra och det är en bra story hehe

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2Fe3%2F53%2F6a%2Fe3536a3c440ebff55416eb7612af6842.gif

4 apr, 2013 21:11

"Parvati Patil"
Elev

Avatar


Jätte bra!!! Väl skrivet och jag längtar till nästa kapitel!!!!! *Bevakar tråden* ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

I’m a bit dark and twisted.

4 apr, 2013 21:17

Melissa Malfoy
Elev

Avatar


Superbra!!! Äntligen får man följa Haymitch lite mer. *Bevakar*

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_m102na6LA11rnoomgo2_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F37.media.tumblr.com%2F68eac6bac2bdf867be35c5c47a1838ac%2Ftumblr_mzz6cfLpLU1rzik3go1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FiqBJQwjPszHOM%2Fgiphy.gif

7 apr, 2013 10:34

Fenixx
Elev

Avatar

+1


Tack för alla fina kommentarer!

Kapitel 2:

Haymitch kollade på schemat som var uppsatt på väggen brevid klassrummet. Historia första lektionen. Han suckade. Historia innebar bara att läraren läste långa texter om hur tacksamt folket skulle vara för regeringens "omhändertagande", "hjälp" och "godhet". Han funderade på att skolka men ångrade sig när såg mors besvikna ansikte framför sig.

Deras lärare, Johnson, en smal man i 40-årsåldern som verkar vara ständigt nervös öppnade dörren till klassrummet och klassen gick in och satte sig på sina platser.

"Jahapp..öööhh.." Johnson började pilla på sin mustasch."Idag ska jag läsa högt för er ur den här boken." Han höll upp en sliten bok med Panems vapensköld på mot en mörkblå bakgrund. Klassen suckade. De hade redan läst den boken tre gånger. Att leverera nya skolböcker till distrikt 12 verkade inte ha högsta prioritet i huvudstaden. Johnson satte sig ner bakom katedern och började läsa.

"Vi i regeringen hade i många år hjälpt distrikten. Med allt från mat till skydd från vilda djur. Men folken i distrikten var inte tacksamma..."
Haymitch kunde inte koncentrera sig. Det enda han kunde tänka på var Elisa som satt i klassrummet brevid och fick höra samma historia om hungerspelens början. Han tyckte synd om henne. Hungerspelen hade förstört hela hennes liv och nu tvingades hon lyssna på en berättelse som sa att de var bra. En plötslig ilska grep honom och han började hacka med pennan i bänken. Först hårt och orytmiskt men sedan lite lugnare och mer metodiskt. Han väntade sig irriterade blickar och att Johnson skulle säga till honom men ingen verkade bry sig. Ingen verkade ens märka vad han gjorde. Alla var för upptagna med att tänka på morgondagens slåtter. När lektionen var slut var det ett stort hål i hans bänk.

Det kändes skönt att komma ut i den friska luften efter den långa lektionen. Elisas lektion hade inte slutat än så han satte sig under ett stort träd och väntade på henne. Nästan genast satte sig hans vänner Jack och Neeseth brevid honom. Jack verkade nedstämd men Neeseth var på sitt vanliga glada humör.

"Har ni lust att hitta på nåt efter skolan?" frågade Neeseth. Jack verkade inte ens ha hört honom, han var så uppe i sina egna tankar.

"Jag kan inte. Ska vara med Elisa." svarade Haymitch.

"Du är ju alltid med henne nuförtiden." sa Neeseth besviket. "Tycker du inte det är för tidigt att binda sig?" la han till med ett flin.

Haymitch var verkligen inte på humör för Neeseths skämt om Elisa. De var inte ens roliga.

"Det säger du bara för att Maysilee Donner nobbade dig."

"Äh.." men han har blicken fäst på Maysilee som står vid entrén tillsammans med sin väninna.

"Men kan du va senare ikväll då? Vi kan gå ut i skogen eller nåt?" frågar Neeseth.

"Alltså, jag ska vara med Elisa hela kvällen. Och natten. Så tyvärr."

"Chans till ligg, najs!"

"Va sa du??" Ilskan som Haymitch känt hela dagen blir starkare och starkare för varje sekund.

"Jag sa: "Chans till ligg, najs!"

"HÅLL KÄFTEN DIN JÄVEL!" skrek Haymitch, tog tag i Neeseth,knuffade in honom i trädet och höll fast honom. Hans grepp mot Neseeths handleder var hårt.

"MEN VAD FAN GÖR DU??" skriker Neeseth. Hans röst går upp i falsett i slutet av meningen och Jack som verkar börjat märka vad som händer skrattar, men Haymitch är för arg för att skratta.

"Tror du på allvar att jag ska sova över med Elisa för att få sex? Är du helt jävla sjuk i huvudet? Om du inte visste det så är det slåtter imorgon. Slåtter, vet du vad det betyder? Det betyder hungerspel. Det betyder död. Och du vet vad som hänt Elisas far. Och hennes mor. Så passa dig jävligt noga för vad du säger!" väser Haymitch.

"HÖR DU VAD JAG SÄGER??" tillägger han skrikande.

"Ja..jag.." Haymitch säger inget, han bara knuffar bort Neesteth. Om det beror på att Haymitch är stark, att Neeseth är svag eller att han inte beredd, men Neeseth trillar iallafall ner på marken.

"Vad händer här?" hör Haymitch plötsligt någon bakom honom säga. Han vänder sig om och ser Margaret Smith, skolans rektor stå där. Hennes ansikte är rött av ilska.

"Kvarsittning för dig Haymitch. Två timmar. Vad tror du du höll på med?"

Haymitch svarar inte, han bara ger henne fingret och går sedan in i skolan.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fcdn.ebaumsworld.com%2FmediaFiles%2Fpicture%2F883100%2F82553812.jpg

7 apr, 2013 12:39

"Parvati Patil"
Elev

Avatar


Jätte bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Spoiler:
Tryck här för att visa!

I’m a bit dark and twisted.

7 apr, 2013 13:05

Detta inlägg ändrades senast 2013-04- 7 kl. 14:37
Antal ändringar: 2

Fenixx
Elev

Avatar


Tack!!! Många smileysar haha

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fcdn.ebaumsworld.com%2FmediaFiles%2Fpicture%2F883100%2F82553812.jpg

7 apr, 2013 13:06

1 2 3 ... 5 6 7

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Det 50:e hungerspelen

Du får inte svara på den här tråden.