Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Öppna ögonen, då förändras världen

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Öppna ögonen, då förändras världen

1 2 3 4
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+1


Hej! Jag tänkte skriva en till ff! Jag har skrivit prologen (den blev väldigt lång...) och hoppas att någon vill läsa den! Sååå... Ja. Det var allt! Och så vet jag inte riktigt vad den ska heta än... Kan ni skriva i tråden om ni kommer på ett nytt namn eller om ni gillar det jag har eller nån av dom andra nedan. Skulle hjälpa lite!!

Titel: Öppna ögonen, då förändras världen. Men jag kan inte riktigt bestämma mig, så det kan bli ändrat. Några andra alternativ jag hade/har är: När du tittar med andra ögon eller Öppna ögonen, och se.
Ge mig förslag, jag behöver det!!!!
Författare: Hermione 1234
Rating: PG +12. Vet inte riktigt. . . Förekommer fula ord och kanske lite blod.
Kapitel klara: 1
Färdig: Nox.
Handling: Det handlar om en flicka som heter Andromeda. Hon och hennes syster Cassiopeia är adopterade och dom är ganska udda. En dag får dom reda på något. . .
Andromeda: Har blont långt hår. Grön-lysande ögon, och har oftast jeanstajts och en t-shirt. (Och en svart jacka ovanpå) Om hon inte har det brukar hon ha ett linne (rosa) och en "skjorta" som är lila rutig. Hennes smeknamn är Andromi, Romi eller Andri. Andromeda är fantasitskt bra på att sjunga. Och hon hatar smeknamnet Andri.
Cassiopeia: Har becksvart lockigt hår och blåa, glittrande ögon. Hon har också (oftast) jeanstajts fast hon byter tröja nästan varje dag, så det ändras. Hennes smeknamn är Cassi eller Cassio. Cassiopeia gillar att dansa och lyssna på/till när Andromeda sjunger.
Bra att veta: Dom heter Galaxia i efternamn. Dom är väldigt udda. Dom fick behålla efternamnet för att (vad dom vet) deras föräldrar ville/sa det, och adoptivföräldrarna respekterade det. Så dom heter inte adoptivföräldrarnas efternamn, utan sitt "eget".


Prolog:
"Vi finns inte, men vi är här. Vi kan inte förintas och inte födas. Vi kan inte åldras eller ändra utseende. Vi kan göra vad vi vill, men måste stanna här. Vi är din största fruktan, och din största lycka. Vem är vi?"

-------------

Jag slängde mig på sängen och tog upp mobilen. Två obesvarade samtal - från Alex, och två medelanden.
Tja! Jag tänkte bara säga att Jossan inte kan komma med på bion för att hon skulle till sin mormor typ. Hennes mobil är borta så jag förmedlar det Syns!

Hej. Du ville något förut. . .?
Eeee. . . Det där med bion lät bra. Du kan väll ringa när du ser det här?
//Alex


Jag ringde Alex.

Duuuut. Duuuut.
"Sprak"
"Hallå?"
-Hej! Det är Andromeda. Jag såg ditt mess.
"Ja. Justdet. Asså. . ."
-Kunde du komma?
"Ja! Såklart. Vad var det för film?"
-Nån med utomjordingar typ.
"Ha, ha. Ja. Okej. Jag kommer såklart."
-Kul! Ska jag skriva busstiderna i ett mess?
"Visst."
Jag hörde hans mamma ropa något i bakgrunden.
"Ja mamma! Vänta! Jag pratar i telefon!"
Det sprakade till.
"Eee. . . Jag måste lägga på nu. Men skicka det där messet." Sa han och lät lite orolig.
-Aa. Jag ska. Svarade jag och undrade varför han lät så orolig.
"Hej då! Puss."
-Syns!
-Dot- Han la på.

Jag suckade och ställde mig upp. Jag tittade mot mitt skrivbord, min röda stol och den gröna mattan.
Någon ryckte i dörrhandtaget. Dörren öppnades.
-Hej. Vad gör du? Frågade Cassi.
-Inget. Svarade jag.
-Jag har inget å göra. Får jag vara med dig? Sa hon med en fjantig lite gullig röst.
-Jag gör inget! Det är inget kul här inne! Svarade jag surt.
-Men. . . Hennes ögon fylldes av tårar och hon sa:
-Men jag vill vara med dig. . .
-Kom då! Sa jag och kramade om henne för att förhindra en gråtatack. Hon hoppade ut från min famn och började skutta upp och ner på golvet.
-Vad ska vi göra? Vad ska vi göra?! Vad? Vad? Vad?!
-Tyst! Hon stannade. Vi ska göra. . . Något.
-Vaad?!
Det hördes en dov ringsignal i bakgrunden. Mamma svarade.
-Jag vet inte vad vi ska göra. . .
-Du har telefon ! Skrek mamma till Cassi.
Cassi vände sig om och sprang ner till telefonen. Jag låste min dörr och slog på datorn. Jag gick in på min och min bästis blogg. Hon hade skrivit något så jag gick därifrån. Jag hade inget speciellt att göra, så jag kollade min mail. Det var bara reklam. Jag kollade i en mapp med spel. Slender Jag tryckte på det och spelade. Det var ganska läskigt, men jag hann inte spela mer efter att jag hade hittat första lappen. För mamma ropade.
-Andromeda! Kom nu!!
Jag kollade på klockan. Klockan var sex. Hon måste ha ropat förut. Jag hörde nog inte när jag hade hörlurar. Skit!
-Jag kommer!! Skrek jag tillbaka lite för surt.
-Skynda dig!!
Jag skyndade mig att låsa upp dörren och springa ner.

Jag dråsade ner på stolen och suckade.
-Vad är det nu då? Vill du inte ha någon mat eller?! Om du bara ska vara otrevlig så kan du gå! Sa mamma argt.
-Jag har inte gjort något! Svarade jag surt. Fast det inte var meningen.
-Skärp dig Andromeda! Nu får det vara nog!
-Jävla skit mamma. Viskade jag surt.
Middagen var ganska tyst, för min del iallafall. Pappa pratade på och mamma också. Cassi var väll som vanligt. Sen försökte hon säga något till mig men jag lyssnade inte.
När jag hade ätit upp så gick jag bara upp på rummet, smällde igen dörren och låste. Jag gick in på mobilen och tänkte först trycka på kik, men ändrade mig och gick till meddelanden. Jag messade Alex.
"Vgd?"
Jag väntade ett tag sen slängde kag mobilen på sängen och började vanka av och an i rummet.
-Biiiip-
Jag tog upp mobilen.
Jag gör inget. Pappa kommer hem ikväll. Du?
"Tänker. Kul?"
Vad kul?
"Din pappa."
Eee. . . Ja.
"Okej."

Jag hade tråkigt i tio minuter, sen bestämde jag mig för att gå till Alex. Jag gick bara ut och innan jag stängde dörren och sprang mot hans hus, så skrek jag:
-Jag har mobilen! För att ingen skulle stoppa mig.

När jag kom fram till deras lägenhet så gick jag långsamt upp för trapporna. När jag kollade ut genom ett fönster så såg jag att Alexs mamma åkte iväg. Tre steg från Alexs dörr så hörde jag arga fotsteg nerifrån. Jag blev rädd och tassade snabbt och tyst upp till översta våningen. En dörr öppnades. Det lät som en på Alexs våning. Tänk om det var hans pappa? Vad dumt att jag blev rädd. Jag smög ändå fram till Alexs dörr och lyssnade.
-Vars faan är ru Alex?!
Han svarade inte.
-Svara för faan din idiot!!
-Ja. Hörde jag svagt.
Jag hörde att någon drog i ett dörrhandtag.
-Va fan! Öppna Alex!!
-N-nej.
-Va!!? Öppna för faan!! Jag hoppade till.
-Öppna!!
Jag gissar att han låste upp dörren. Det lät som om någon drog ut honom ur rummet. För Alexs fotsteg var snubblande.
-Va gör ru då?!!
-Jag. . . Svarade Alex och han lät riktigt rädd. Varför hade han inte sagt något? Var hans pappa elak? Jag visste inget om han faktiskt. Alex undvek altid det samtalsämnet. Nu visste jag varför.
Jag hade helt kopplat bort allt annat och nu lät det farligt inifrån. Jag öppnade dörren och tittade in. Då såg jag Alexs pappa. Pappan, Alfred? Vad hette han? Slog till Alex!
-Vad tror du? Va?! Vem tror du att du är va?!!
-Jag. . . Kved han.
Han slog mer och mer. Mer. Ett knytnävsslag i ansiktet. Nej! Jag var fastfrusen i golvet. Jag ville gå fram göra något. Men jag kunde inte.
Han slog ett till knytnävsslag i Alexs ansikte och han föll ner på golvet. La sig i fosterställning och satte armarna för ansiktet. Alfred, jo det hette han. Sparkade honom en gång. Jag måste göra något!
-Affe?! Är du där?! Ropade jag med min mörkaste röst. Jag tror att han gick på det. Det sista jag såg var att han slappnade av lite. Sen stängde jag dörren.
-För den här gången Alex. Inte igen. . .
Dörren slogs upp och jag tryckte mig mot väggen för att inte nudda den. Alfred stack ner. Jag slank snabbt in genom dörren och stängde och låste. Jag sprang fram till Alex. Det lät som att han grät. Jag visste inte vad jag skulle göra, så jag viskade fram:
-Alex?
Han drog ett djupt andetag, snyftade till och sen blev han tyst.
-A-and. . .? Viskade han hest.
-Ja. Jag är här. Svarade jag.
Han snyftade till igen.
-Alex.
Jag tog tag i hans ena hand och drog bort den från ansiktet. Han blödde. Han hade ögonen ihopknipta som om han väntade på fler slag. När jag drog bort handen drog han genast tillbaka den.
-Alex. . . Kan du gå? Sa jag.
-Jag. . . M-m. Fick han fram.
Jag hjälpte honom försiktigt upp och vi gick till hans rum. Där inne la jag honom på hans säng och satte mig på sängkanten.
-Förlåt. . . Sa jag.
Jag reste mig snabbt upp och gick in till deras badrum. Jag tog ett glas och fyllde det med vatten. Sen tog jag papper, och annat man kanske behöver när man fixar sår.

-Förlåt. Sa jag. Förlåt, förlåt, förlåt!
Jag baddade Alexs sår och nu såg det ganska bra ut.
-Förlåt.
-Sluta. Sa han.
Jag stannade till.
-Med att säga förlåt.
-Fö. . . Jag är ledsen.
Han suckade.
Jag fortsatte att badda såren.
-Ä-är han alltid så. . .?
Alex vände sig bort och mumlade mm.
-Men. . . Alltid? Varför har du inte sagt något?
-För att. . .
-Är han full?
-Ibland.
-Ibland??
-Mm.
-Jag. . . Borde ha märkt något! Jag. . .
Jag kramade om honom lite lätt.
-Förlåt.
-Jag sa sluta. Sa han hest.
-Men din mamma då? Jag såg henne åka.
-Hon stack.
-Vadå stack? För alltid?
-Nej. Hon kommer nog imorgon. Det gör hon oftast.
-Men. . . Du då?!
-Vadå?
-Men. . . Du? Jag. Du. Jag menar att. Jag sover över?
-Okej. Tack.
Tack? Förlåt!! Jag kunde inte tänka klart. Det var mitt fel. Nej, det var det inte!
-Vänta lite.
Alex har en stor säng. Eller större än min. Han la sig närmast väggen och stirrade upp i taket. Jag messade mamma.
"Sover hos Alex. Har tandborste och pyamas. Godnatt ♥"
-Har du nån tröja jag kan få låna? Frågade jag.
-Kolla i garderoben.
Jag gick mot garderoben och kollade. Jag tog ut en grå tröja med något tryck på.
-Kan jag ta den här? Han vände sig mot mig.
-Mm. Sa han och nickade. Den är som en klänning.
Jag tog av mig allt förutom trosorna och tog på tröjan. Den gick till mina knän.
-Okej. Den var lång.
Han log ett svagt leende och nickade igen.
Jag gick in på toan och borstade tänderna med en tandborste som jag hade där. Vi hade satt en där en gång. Det var bra nu.
Jag hällde upp ett glas vatten och gick in till Alexs rum igen. Han hade på sig pyamasen.
Jag höll fram glaset och han tog det. När han druckit upp allt ställde han det på nattduksbordet och la sig mot väggen igen. Jag satte mig brevid honom och satte benen under täcket.
-Varför är du hemma om du vet att han ska komma? Sa jag och stirrade framför mig.
-För att om jag inte är hemma så blir han. . . Surare. . .
-Men. . .?
-När jag kommer hem igen, som jag gör, så sitter han och väntar. Jag har testat. Det var inte kul.
-Oj. Men sticker hon bara?
-Mm.
Vi sa lite till, sen somnade Alex. Efter ett tag gjorde jag också det. Fast än jag hade tänkt att fixa en madrass på golvet.


Spoiler:
Tryck här för att visa!Jag öppnade ögonen och vände mig mot väggen. Alex? Justdet. Nu minns jag.
Jag vände mig om och tog upp min mobil. Fyra medelanden.
"Du får inte sova över!"
"Okej då. Men vi måste reda ut bråket imorgon! Du kan inte hålla på såhär!"
"Svara!"
"Förlåt. Du kanske sover. Godnatt."
Alla från mamma. Såklart.
Alex såg väll normal ut. Bara något skrubbsår i ansiktet. Bara!? Nu får jag sluta tänka såhär!
Jag undrade om jag skulle väcka Alex. Jag lät honom sova och gick in i deras kök. Kylskåpsdörren var lite trög, men när jag fick upp den så blev jag förvånad. Det var nästan ingen mat. Dom kanske bara inte har handlat. . .
Jag vågade inte riktigt ta fram något, så jag klädde på mig istället. När jag hade gjort det så satte jag mig på Alexs skrivbordsstol och snurrade runt. Han mumlade mm och öppnade långsamt ögonen. Jag slutade snurra.
Han suckade högt och satte sig upp. Han kliade sig i nacken och kollade på mig.
-Eee. . . Sa han.
Jag harklade mig och tittade ner i golvet. Jag började snurra stolen ett halvt varv åt höger, ett halvt åt vänster, ett åt höger, vänster, höger. . .
-T-tack. Mumlade Alex. Jag tittade upp.
Tack? För vad? Vad då tack? Tack??!
-Eee. . . Vars. . . Kan man. . . Eeee. . . Fick jag fram.
-Vad är klockan?
Jag hade ingen aning. Kanske tio?
-Jag vet inte. Sa jag och tog upp min mobil och kollade.
-Halv nio. Konstaterade jag.
-Okej.
Han stönade. Jag ställde mig upp och sa:
-Hur är det?
-Bra.
Jag höjde på ögonbrynen och gav honom en "är det verkligen så?" blick.
-Jaa. Svarade han. Lite undvikande.
-Är du hungrig? Frågade jag.
-Eee. . . Nja. . . Svarade han undvikande. Igen.
Jag tittade på honom med en "och. . .?? Vad? Förklara. . ." blick. För att han lät som han gjorde.
-Eem. . . Vi. . .
-Har ingen mat?
-Mm. Svarade han och tittade ner i sitt knä.
-Men din mamma kan väll handla?
-Nee. . . Svarade han lågt.
Jag gick fram, satte mig brevid honom och la armen om honom.
-Förlåt. Jag. . . Vi kan gå hem till mig.
Han skakade på huvudet.
-Varför?
-För. . . Hans röst svek honom.
-Men han kommer väll inte?
-Nää. Sa Alex.
-Men?
-Men jag. . . Men jag vill inte. . . Gå. . . Härifrån. . .
-Tänk på det då. Sa jag, för surt, och gick in på toan, jag kände Alex blick i nacken. På toan satte jag mig på toalocket och tänkte.
Varför gick jag? Sårade jag honom? Varför vill han inte säga? Jag satte händerna för ansiktet. Varför? Varför?
Det knackade på dörren.
-Andromeda?
Jag svarade inte utan fortsatte bara att stirra mot dörren.
-Förlåt.
Han väntade på en reaktion.
-Snälla kom ut Romi! Jag menade inte något dumt! Snälla!
-Du är inte dum. Det är jag som är det. Svarade jag lite elakt. Jag visste inte varför. Det bara blev så. Igen.
-Kan du inte bara komma ut endå?
-Förlåt. Sa jag och reste mig upp. Han sa inget.
-Förlåt förlåt för att jag är så dum! Jag låste försiktigt upp och lutade mig mot väggen.
Alex drog ner handtaget men väntade ett tag för att se om jag skulle göra något. Jag stog kvar. Han öppnade långsamt dörren, och när den var öppen så tog han ett steg bakåt. Han tittade på mig med ledsen blick. Han rörde sin hand lite försiktigt.
Jag gick fram och kramade om honom. Han kramade tillbaka.
Jag backade och granskade honom. Han vände sig om och gick in till hallen. Jag följde efter.
-Ska vi gå till mig?
Han drog ett djupt andetag.
-Okej.

Jag stirrade på mina fötter. Dom gick fram. Höger, vänster, höger, vänster. . .
-Vi måste låtsas som att det inte är något som har hänt. Okej? Din mamma eller pappa får inte veta. Och inte Cassio!
Jag tittade upp.
-Okej.
Jag hörde en bekant röst en bit bort.
-Öööö. Jaa. Slyns slenare. Sa rösten. Personen lät full. Nu kom jag på vem det var. Alex stog blickstilla och stirrade mot hållet där rösten kom ifrån. Det var hans pappa.
Jag kände paniken stiga inom mig. Jag tittade mig omkring. Plötsligt var det som om mina ögon ställde in skärpan eller något. För jag såg plötsligt bättre. Jag tog tag i Alex arm.
-Kom!
Jag drog med honom in bakom en liten "mur". Det gick förvånansvärt snabbt.
Jag kikade upp bakom några buskar och så såg jag honom. Han kom ut ur en gränd. Han gick vinglande och såg verkligen full ut. Han vände huvudet mot oss. Jag gömde mig snabbt bakom muren.
Alex tittade skrämt på mig.
-Såg han dig? Viskade han.
Jag skakade på huvudet och viskade:
-Jag tror inte det.
Alex slappnade av lite. Men bara lite.
Jag hör, konstigt nog, Alfreds steg närma sig oss. Men både jag och Alex förstog att han inte hade sett oss. Alex tittade på mig med en äcklad blick.
Han tittade sig omkring och nu tog han tag i min arm. Han sprang bort och in bakom. . . Efter att vi duckat där drog han mig till ett annat ställe, ett till, ännu ett. . . Sen såg vi inte honom mer.

Jag öppnade min dörr och gick in. Alex kom efter och tog av sig skorna. Jag sparkade av mig mina och tittade mig omkring. Jag hörde att tv:n var på. Jag smög mot trappan och tecknade åt Alex att följa efter.
Vi kom in i mitt rum utan att någon såg oss. Alex satte sig ner på min säng och lutade sig mot väggen. Han såg ledsen och sårbar ut och jag ville bara gå fram och krama honom men jag var tvungen att låta bli.
-Jag kommer strax. Sa jag. Han nickade och såg ut som att han skulle börja gråta när som helst. Jag öppnad dörren och gick ner.

Mamma kom ut ur vardagsrummet och när hon såg mig så satte hon armarna i kors och tittade surt på mig.
-Jaha. Sa hon.
-Ja? Svarade jag.
-Så du har sovit över hos Alex?
-Ja.
-Jaha. Kom med in i vardagsrummet.
Jag följde efter henne in i vardagsrummet och satte mig i en fåtölj.
-Varför är du så sur hela tiden?! Sa mamma.
-Jag vet inte. Svarade jag.
-Nog vet du det! Kan vi inte bara försöka att vara sams istället för att du ska vara så motsträvlig!?
-Jaa. Förlåt. Det bara blir så ibland. Sa jag.
-Okej. Så då pratar vi inte mer om det?
-Nej. Svarade jag och gick fram och kramade henne.
-Bra. Svarade hon och avslutade kramen. Jag log mot henne och gick in i köket.
Jag öppnade kylen och tog ut några smörgåsar. Sen tog jag en vattenflaska och gick upp till Alex.

Jag ställde maten på mitt skrivbord och gick fram och satte mig brevid Alex. Jag la armen om honom och flyttade mig lite närmare. Han fortsatte att titta bort men jag förstog endå att han grät.
-Jag älskar dig. Viskar jag.
Han torkade bort tårarna.
-Får jag fråga en sak...? Sa jag.
-Varför har du inte... Berättat förut?
-Jag vet inte. Svarade han.
-Jag kunde ha hjälpt dig.
-G-gillar du mig? Sa han istället.
-Nej. Jag älskar dig. Svarade jag.
-På riktigt?
-Ja.
-Då är du den första. Svarade han hest.
Jag tar tag i honom och vänder hans ansikte mot mitt.
-Jag kommer att fortsätta med det också. Säger jag och kysser honom.
Jag avslutar kyssen och han säger:
-Jag älskar dig också.
Jag ler stort och reser mig försiktigt upp.
-Du måste vara vrålhungrig. Säger jag.
-Inte så. Svarar han.
Jag går fram till skrivbordet och sträcker ut min hand mot honom. Han reser sig upp och går fram till mig. Jag ger honom en smörgås som han slukar i ett nafs.
-Du sa ju att du inte var hungrig.
-Kanske lite. Svarar han och tittar på mig med en "får jag en till?" blick.
-Visst.

-Varför är han så? Frågar jag försiktigt.
Alex snurrar på stolen och svarar:
-Jag vet inte riktigt. När han är full så... Men annars vet jag inte. Han tittar ner i golvet hela tiden och jag försöker minnas om han brukade se ut som om han hade blivit slagen förut.
-Men... Har det hänt något annat? Frågar jag. Konstigt nog enligt mig.
Han andas snabbare och säger:
-K-kan vi prata om något annat. Med skakig röst.
Händer det något annat!? Hans mamma!? Varför har jag inte märkt något!!?
-Vad. Säger jag lite elakt istället för att prata om något annat och jag känner mig verkligen som en idiot.
Jag hör att han är på gränsen till att gråta.
-Vad har jag missat nu!!??
-J-jag... Stammar han.
Jag tittar surt ner i golvet.
-Är... Mobbad. Det har du missat.
Jag tittar förskräckt upp.
-Va!!?
-Bara lite.
-Det finns inget BARA LITE när det handlar om mobbing!!! Varför har du inte sagt något!? Nästan skriker jag och ställer mig upp.
-J-jag ville inte... Han söker efter rätt ord.
-Tynga ner dig... Med det...
-Men du då!? Jag vet inte varför men jag börjar gråta.
Jag går fram och kramar honom hårt.
-Men det hat slutat nu. Säger han och kramar tillbaka.
-Varför har jag inte märkt något? Säger jag och backar.
-Eee... Jag. Vet. Inte riktigt... Eller... Dom bara...
-Bara?
-Jag var så van vid pappa så jag... Brydde mig inte riktigt när dom... Slog...
-Slog!!? Hur kan jag ha missat det här!!! Säger jag och slår mig själv i huvudet.
-Det... Är väll så. Pappa har alltid varit så och mamma bryr sig inte. Jag antar att det var vadagsmat för mig. Och jag... Ville... Eller vågade... Inte säga till dig. Säger han och tittar in i mina ögon. Men det har slutat. Tillägger han snabbt.
-Jag älskar dig. Kommer alltid att göra. Och den jag älskar ska inte ha det såhär. Jag kommer alltid att lyssna på dig. Och hjälpa dig. Föralltid.
Han ler stort och riktigt. När jag tänker efter så brukar han nästan aldrig se ut sådär. Men jag älskar det leendet. Jag älskar honom. Och jag vill att leendet alltid ska sitta kvar på hans läppar.


Taggar:
Molly Evans
Fairy Tale
Renesmee Cullen 1
glina2
Elzyii
Lillan Potter
Fellrendión

3 apr, 2013 23:39

Detta inlägg ändrades senast 2013-07- 9 kl. 15:49
Antal ändringar: 4

Fellrendión
Elev

Avatar


Läser imorgon

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2Fproxy%2FBwc1vwMmXP74iawJlqCpzd61QCOfT7pzComQALSAxdR8rWTpsVWHSCIr3_a8-ON8YQ

3 apr, 2013 23:59

Borttagen

Avatar


,låret bra!

4 apr, 2013 07:18

Lillan Potter
Elev

Avatar


Bra!

4 apr, 2013 09:01

Borttagen

Avatar


JÄTTESUPERMEGADUPERBRAA!!!!!!!!!!
När kommer det mer??

4 apr, 2013 12:15

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
JÄTTESUPERMEGADUPERBRAA!!!!!!!!!!
När kommer det mer??

Tack!! ♥

Det kommer mer när jag har skrivit klart!

4 apr, 2013 14:48

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
JÄTTESUPERMEGADUPERBRAA!!!!!!!!!!
När kommer det mer??

Tack!! ♥

Det kommer mer när jag har skrivit klart!

Haha ja men när är det...?

4 apr, 2013 15:37

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
JÄTTESUPERMEGADUPERBRAA!!!!!!!!!!
När kommer det mer??

Tack!! ♥

Det kommer mer när jag har skrivit klart!

Haha ja men när är det...?

Kanske imorgon. Men jag har inte börjat skriva än

4 apr, 2013 16:08

Elzyii
Elev

Avatar


ÅÅÅH VAD BRA!
*Kär*
Hoppas du skriver mera snart annars förhäxar jag dig!
Hihi
Kan ju redan säga att du skriver tusen gånger bättre än mig, så upp med självförtroendet!
U GO girl!!!♥

Läs gärna min ff:n om Draco <3 Läser gärna din som gengäld, och för att jag älskar att läsa! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51873

4 apr, 2013 23:39

Borttagen

Avatar


Skrivet av Elzyii:
ÅÅÅH VAD BRA!
*Kär*
Hoppas du skriver mera snart annars förhäxar jag dig!
Hihi
Kan ju redan säga att du skriver tusen gånger bättre än mig, så upp med självförtroendet!
U GO girl!!!♥

Taaack! ♥ Fast jag tycker ine att jag skriver bättre än dig...

Snälla förhäxa mig inte!!

5 apr, 2013 12:34

1 2 3 4

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Öppna ögonen, då förändras världen

Du får inte svara på den här tråden.