Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Tjäna pengar?

Forum > Mugglarportalen > Tjäna pengar?

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Erfa
Rektor

Avatar


Ja, har ni några förslag för hur man ska arbeta ihop sina galleoner? Just nu får man ju en summa varje gång man hämtar en sida, vilket inte är så bra.

Senare tänkte jag att vi ska ha ett häftigare spel där man kan få pengar, men det ska helst krylla av enklare sätt.

Några idéer?

30 sep, 2007 13:52

Eriskay
Elev

Avatar


Eh, man kan få pengar när man får en text uppladdad i mitt framtida arkiv av fina texter? Appropå det borde jag skriva en definition av dessa texter så att folk inte bara ser ordet "texter". Yay. Det ska jag fixa.

Det är ett sätt. Sen kanske... För vart femte inlägg? Eller liknande - bara inte för varje inlägg. Och så kanske lite slumpmässigt. Fast inte som på hogwarts.nu när man "plockade upp" pengar. För att någon ska kunna plocka upp en peng så måste någon annan tappa den. Kan inte folk tappa pengar också? Bara en knuting eller så. Så att annat folk kan hitta en peng när de laddar en sida. Yay.

Borde man inte kunna göra affärer med andra medlemmar? Så att man kan köpa och sälja begagnade grejer. Och kan inte kvastarna i så fall åldras så att en ny kvast är värd mer? Det vore logiskt.

Kan vi inte dessutom ha säsongsföremål i handlingsplejset? Så att man kan köpa en muff till kvasten på vintern och en blomsterkrans på sommaren. Eller liknande.

Eh, jag hamnade lite offtopic. Men pengar ja. Det handlar ju om pengar i alla fall. Här är några sätt.
//
Anna

Nitwit, blubber, oddment, tweak. Jag på Tumblr, jag på YouTube.

6 nov, 2007 09:25

äggfot
Elev

Avatar


Var ser man hur mkt pengar man har?

Ha det gött, ät kött! http://mangaheaven.sajt.org

28 okt, 2009 14:52

Erfa
Rektor

Avatar


Skrivet av äggfot:
Var ser man hur mkt pengar man har?

Ingenstans alls just nu, för den funktionen är borttagen.

Sidan blev bara att kännas som en (dålig) kopia av Hogwarts.nu när vi hade det. Dessutom kunde man inte använda det till nånting egentligen.

28 okt, 2009 15:27

Eriskay
Elev

Avatar


Skrivet av Erfa:
Sidan blev bara att kännas som en (dålig) kopia av Hogwarts.nu när vi hade det.

Sant, det var inte direkt vad som eftersträvades här. Erik kan dock trolla ihop andra ganska så avancerade funktioner om folk får sådana snilleblixtar.

Nitwit, blubber, oddment, tweak. Jag på Tumblr, jag på YouTube.

29 okt, 2009 11:43

Idefixz
Elev

Avatar


är det typ olagligt att härma en annan sida?

jag skulle tycka det var kul med pengar men det är såklart inte mitt beslut.

Lycka till med sidan

29 okt, 2009 22:19

Eriskay
Elev

Avatar


Skrivet av Idefixz:
är det typ olagligt att härma en annan sida?


Nej, men det känns roligare att göra något nytt.

Nitwit, blubber, oddment, tweak. Jag på Tumblr, jag på YouTube.

30 okt, 2009 12:36

Tonks-nea1
Elev

Avatar


Om vi skaffar trollkars skack(stavning) så kan man få 1-3,4,5 siklar!!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_m25hmpRboj1qbm90eo1_500.gif

22 apr, 2011 22:05

Knizzlare
Elev

Avatar


Tonks-nea1: oj vilken gammal tråd! Hur hittade du den? xD Men man ska inte ta upp gamla trådar men, det här var ju en bra tråd du tog upp faktiskt, för här kan man ju skriva mer förslag!

Jag trodde seriöst att ni hade tagit bort så att man ser hur mycket pengar man har! x)

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F82486a7d24290c82d9ac5db56737c905%2Ftumblr_mijpvdQWu81qmls91o4_250.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F8d16457e566f9d2b88a0c731044fcff9%2Ftumblr_mijpvdQWu81qmls91o6_250.gif

22 apr, 2011 23:17

Bevaka tråden

Forum > Mugglarportalen > Tjäna pengar?

Du får inte svara på den här tråden.