Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Drakpojkarna

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Drakpojkarna

1 2 3 4
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Lunisen
Elev

Avatar


Hej! Jag tänkte starta en fantasy ff som handlar om drakar.

Namn: Drakpojkarna
Språk: Svenska
Rating: G
Handling: När Penelope slutar grundskolan flyttar hon till Feltown. En liten by i Skottland. Där ska hon bo hos en främmande familj. Familjen Jackson. Timothy Jackson är lika gammal som henne själv och han verkar schysst.Han hänger med ett gäng som håller sig lite undan. Efter ett tag -när Penelope känner att hon trivs med alla killar i gänget- avslöjar de.sin hemlighet. Det är början på ett äventyr. Ett långt och farligt äventyr.

Någon som är intresserad?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn0.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcSeHP389_tFtMZe4svqOrqOY2q8vOjXGRD3cpqA1LY1PBd1rLN7

7 feb, 2013 10:54

Borttagen

Avatar


Jag! Låter spännande och bra!!!

7 feb, 2013 14:01

Lunisen
Elev

Avatar


Kapitel 1

Det var en speciell dag idag. En stor och speciell dag. Jag skulle gå ut grundskolan och börja på ett fotogymnasium i byn Feltown i Skottland. Jag skulle bo hos en främmande familj med "barn" i min ålder. En kille som enligt Pappa hette Timothy Jackson. Själv heter jag Penelope Hamilton. Ganska vanligt och tråkigt enligt mig.

Jag låg och kollade upp i det låga trätaket i mitt lilla rum. Jag skulle sakna de blåa tapeterna och det alltid så stökiga skrivbordet. Men mest av allt skulle jag sakna Pappa. Min alltid så snälla och omtänksamma Pappa. Tänk om ingen i hela Feltown skulle tycka om mig. Att jag skulle bli utstött eller kanske till och med bli mobbad . Men det var väl inget att oroa sig för. Än. Istället började jag fundera på dagen jag hade framför mig. Jag var väldigt nervös för jag skulle hålla tal för hela skolan och allas föräldrar. Jag skulle säkert säga fel och görabort mig, som vanligt. Det var dels därför jag aldrig fick några vänner. Fast kanske skulle det förändras när jag kom till Feltown. Men troligen inte.

Jag reste mig från sängen, klädde på mig och gick långsamt ner för trappan. Pappa stod och stekte ägg när jag kom in i köket. Jag satte mig vid bordet och började leka med mitt halsband som föreställde en drake. Jag hade fått det av mamma för tre år sen. Pappa måste ha sett mitt sorgsna ansiktsuttryck för han tittade på mig med medkänsla i blicken och sa med dystert tonfall: "Jag vet att du saknar henne. Det gör jag också". Mamma dog förra året i en bussolycka. Jag har svårt att komma över det och förstå att hon är borta , för alltid.

Mer?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn0.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcSeHP389_tFtMZe4svqOrqOY2q8vOjXGRD3cpqA1LY1PBd1rLN7

7 feb, 2013 14:39

Detta inlägg ändrades senast 2013-02- 7 kl. 16:45
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Bra! Jag vill höra mer!

7 feb, 2013 14:43

Borttagen

Avatar


Mer! BEVAKAR med STORT B!!!!!!!!!!!

7 feb, 2013 14:45

Borttagen

Avatar


Lunisen. Har du lagt upp en länk till den här ägiga berättelsen på anslagstavlan? Om du vill kan jag göra det.

7 feb, 2013 14:48

Borttagen

Avatar


När kommmer kap.2?

7 feb, 2013 14:54

Lunisen
Elev

Avatar


Ja det får du gärna göra Hermione 1234

Kapitel 2 kommer troligtvis imorgon

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn0.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcSeHP389_tFtMZe4svqOrqOY2q8vOjXGRD3cpqA1LY1PBd1rLN7

7 feb, 2013 14:58

Borttagen

Avatar


yes!!!! vad roligt Lunisen ! längtar "hoppar upp o ner i soffan"

7 feb, 2013 14:59

Borttagen

Avatar


Jag har satt upp en länk!
Jag längtar tills imorgon!!!!

7 feb, 2013 15:00

1 2 3 4

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Drakpojkarna

Du får inte svara på den här tråden.