Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

The best Book!(Har inge namn)

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > The best Book!(Har inge namn)

1 2 3 ... 22 23 24
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Lolly0101
Elev

Avatar

+5



Hej ! Jag har länge tänkt på att starta en ff och här är den .


Författare:Lolly0101
Rankning: Ca 10 års åldern
Huvud Person: Enni
Handling: Denna berättelse äger inte rum i den här världen där du och jag är i nu. Nej utan i landet "Salmiar". Salmiar har 7 stycken kungadömen som har delat upp landet i sju stycken delar. Enni försöker rädda en pojke från tortyr i det 4 kungadömet men blir tagen av "Rövare" ... denna historia handlar om hur Enni upptäker kraften i kärlek,Vänska,Systerskap och Sin egna inersta kraft.

Kapitel 1
Blodet !

Jag såg up mot ljuset . Jag kände hur mina armar värkte och min rygg. Jag tittade upp mot den gamla unkla byggnaden som låg på andra sidan gatan, Ett likadant som Vi bodde i .. Jag gick upp med tysta steg upp till Ytterdörren. Jag tittade mot Min systers rum för att se att jag inte väckte henne. Jag tog på mig min Pappas gamla jacka som han hade när han var 16 . Jag slängde på mig kängorna och begedde mig mot marknaden . Mina kängors sula klampade mot den isiga vägen. När jag var framme vid marknaden så såg jag en folkmassa som hade samlats vid ja vad ? Jag gick lite närmare för att se ,Men min blick mötte något annat än vad den ville. Jag såg hur en pojke i ca 13 års åldern med mörkt hår och ett par gul-aktiga ögon hostade upp blod … Jag vet inte vad det var som fick mig att vilja hjälpa han ,Kanske så var det när hans ögon mötte min blick . Jag förstogd inte Varför jag hjälpte han … Folk dödas ju varje dag här . Torterade eller bara hängda .

Jag Såg hur hans Ögon var skräck slagna och hur han titade up mot den gråa himlen.Han visste nog att det var försent att bli räddad . Han var så gått som döende. Hans ansikte bleknade och han for in i Döden . Döden ,en sömn man aldrig vaknar från. Jag kunde så gott som föreställa mig hur alla hans minnen bara far iväg men sen så tar allt bara slut.

Jag kunde inte göra mycket mer. Men jag ville. Jag kände hur det högg till i hjärtat.Inte av något svärd eller spjut utan av ett hugg av gift.


Om någon vill höra mer komentera !G

24 jan, 2013 19:06

Detta inlägg ändrades senast 2013-02- 8 kl. 20:01
Antal ändringar: 3

Ida Ginny Lovegood
Elev

Avatar


awesome! ♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F79414b6975f6d381d7b6486d3990307c%2Ftumblr_mjfdxlL2Yn1ra40iho1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Fe6223dc6f3d2a87deddba3bf827b7dd7%2Ftumblr_mjloisLP2s1r9eomoo1_500.jpg

25 jan, 2013 16:11

Lolly0101
Elev

Avatar


Skrivet av Ida Ginny Lovegood:
awesome! ♥

Taack ♥ Om någon till tycker om kan jag lägga ut fler kapitel

25 jan, 2013 17:22

Ron Hippe
Elev

Avatar


Braa awesome♥

25 jan, 2013 17:53

Lolly0101
Elev

Avatar


Oki här kommer kap 2 !

Kapitel 2
Hugget
Jag kände hur det spred sig snappt i kroppen in i mina blodkäl. Detta gift var inte något vanligt det var ett gift av döden.. Döden som kom svepande över Han …
Sen kom bomberna. Dom fångade in mig i den kalla vinden från döden . Jag kände hur jag långsamnt kom in i en djup sömn .en kall sömn. Men något hade ett grepp om mig . Någon ting Som kom utifrån. Jag ville inte att dom skulle ta tillbaka mig .. För vad är jag ?

Hej ! Jag är 16 år och hetter Enni Sandéran.
Jag har en syster men hon är nog död vid detta laget. Jag vill helts dö .

Jag förkännade att dö. Ialla fall mer än han. Han Var ju bara 13… Jag hade ju inget att leva för .

Jag ville bara sjunka in i den djupa skönna sömnen som döden hade att erbjuda. Men vem det än är på utsidan så släpper den inte … Jag hörde rösten mer nu.. Jag öppnade mina ögon långsamnt och kände hur min kropp var borta. Jag kände inget i kroppen . Den reagera inget . Det var bara mitt ansikte som lysnade.

Jag hörde en röst bakom mig och skvatt till vem var det ?

25 jan, 2013 17:55

Ron Hippe
Elev

Avatar


Undrar jag med!


*bevakar*

25 jan, 2013 17:57

Lolly0101
Elev

Avatar


Skrivet av Ron Hippe:
Undrar jag med!


*bevakar*
'

Hoppas fler kommer och titttar snart !

25 jan, 2013 17:59

Ron Hippe
Elev

Avatar


Skrivet av Lolly0101:
Skrivet av Ron Hippe:
Undrar jag med!


*bevakar*
'

Hoppas fler kommer och titttar snart !
Jaa tråkigt om det bara jag och Ida!

25 jan, 2013 18:00

Lolly0101
Elev

Avatar


Skrivet av Ron Hippe:
Skrivet av Lolly0101:
Skrivet av Ron Hippe:
Undrar jag med!


*bevakar*
'

Hoppas fler kommer och titttar snart !
Jaa tråkigt om det bara jag och Ida!

Haha jag och 4-ever alowne

25 jan, 2013 18:01

Sirius Orion Black
Elev

Avatar


bevakar också nu. Klart jag vill följa den som ff.

I would have died! I would have died rather than betray my friends

25 jan, 2013 18:05

1 2 3 ... 22 23 24

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > The best Book!(Har inge namn)

Du får inte svara på den här tråden.