Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Fångad i en mardröm - "bok" 1 (hungerspelen fanfic)

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Fångad i en mardröm - "bok" 1 (hungerspelen fanfic)

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Titel: Fångad i en mardröm - "Bok" 1 (hungerspelen fanfic)

OBS! Spoiler varning för dem som inte läst början på Revolt!

Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hittills: 1
Färdigskriven: Nej
Rating: G
Beskrivning: "Disktrikt 13. Förstört, bombat, och dött. Det är vad alla tror. Men dem tror fel. Vi lever. Vi mår bra. Och någon dag ska vi få våran hämnd.
Men innan vi kan tänka på sådant måste vi tänka på andra problem. Typ våran hälsa. Vi har fått brist på kol. Vi har letat och letat men inga kolgruvor finns här i disktrikt 13. Därför skickar vi nu iväg någon mellan 10-30 år för att hämta kol från diktrikt 12. Vi drar lott.”

Låter inte som världens mest spännande jag vet, den är kanske lite orealistisk, men ge det en chans!


Kapitel 1.
Jag springer tyst mellan de höga, vita husen. Den svala sommarbrisen leker med mitt ostyriga röd-bruna hår. Jag springer så fort min lilla tioåriga kropp orkar. Tillsist kan jag se samlingsplatsen mellan två vita hus. Där står alla i min stora familj, och resten av distriktet. Det bor ca 3000 människor här. 1000 barn, 1000 män, och resten kvinnor. Jag springer tyst fram till min familj.
-Katie Nordin! Var har du hållit hus!? Fräser min syster surt när jag kommer fram och ställer mig brevid henne. Våra föräldrar dog för länge sedan, och det var jag och min syster som skötte om oss själva och våra 5 småsyskon
Jag ser president Coin stå och titta irriterat ut över sitt distrikt som muntert stod och pratade.
- Tystnad tack! säger hon, eller jag menar Presidenten högt.
En ödslig tystnad sprids.
Presidenten börjar prata
- Disktrikt 13. Förstört, bombat, och dött. Det är vad alla tror. Men dem tror fel. Vi lever. Vi mår bra. Och någon dag ska vi få våran hämnd.
Men innan vi kan tänka på sådant måste vi tänka på andra problem. Typ våran hälsa. Vi har fått brist på kol. Vi har letat och letat men inga kolgruvor finns här i disktrikt 13. Därför skickar vi nu iväg någon mellan 10-30 år för att hämta kol från diktrikt 12. Vi drar lott.
Hon sticker ner handen i en stor burk av plåt och drar upp en lott, och läser namnet.
- Katie Nordin.
_________________


Jag vet! Inte det bästa kapitlet kanske, men det är mycket som behöver förklaras. Här kommer dem sakerna som kom fram i kapitlet:
1. Katie (huvudpersonen) bor i Disktrikt 13.
2. Dem är 7 i familjen.

Och om någon undrar, så är det inte en hemlighet att Katie kommer spela Hungerspelen, men så långt har vi inte kommit, så berätta inte för någon

27 dec, 2012 10:16

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Fångad i en mardröm - "bok" 1 (hungerspelen fanfic)

Du får inte svara på den här tråden.