Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Den utvalda (sv)

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Den utvalda (sv)

Bevaka tråden
Användare Inlägg
blueberrydreams
Elev

Avatar


~Ohayo!
Jag ska skriva denna The Matrix fanfiction med LucyMalfoy Vi skriver som två karaktärer var.

Titel: Den utvalda
Språk: Svenska
Rating: PG-13
Handling: Fyra människor. Fyra personligheter. Fyra liv. Fyra öden. Datorprogrammet Matrix existerar fortfarande och tre av dem slåss för friheten mot maskinerna. Den fjärde är fast i Matrix.

Mina karaktärers mallar:

Fullständigt namn: Charlotte (Charlie) Turner
Ålder: 16
Personlighet/Intressen: Charlie är en ganska kall person. Hon umgås inte särskilt mycket med folk i omvärlden. Hon tränar ofta, utanför och inne i matrix, för att kunna slåss mot agenter.
Bra på: Att övertala folk, Slåss, Tål smärta, Smart, kan lätt få sig själv att smälta in blans folkmassor.
Dålig på: Att lyssna, kontrollera sin ilska,
Familj: Dödade av agenter
Utseende: Långt rött hår, alltid upsatt i en hästsvans. Isblå, genomträngande ögon, blek hud och några små fräknar. Smal och snabb.
Speciella förmågor?:
Medvetenhet om att Matrix existerar: Ja, hon bor utanför Aliens bas och slåss för ''the resistant group''


Fullständigt namn: Christoffer Black
Ålder: 17
Personlighet/Intressen: Christoffer är hård och kall. Han kan få folk att gråta eller känna sig obekväma utan anledning.
Bra på: Springa, Hoppa, det mesta fysiska, slåss, kvicktänkt.
Dålig på: Att vara känslosam.
Familj: Dödade av aliens.
Utseende: Han har vassa ansiktsdrag och blek hud. Blondt nästan vitt hår, och lila ögon. Small, smidig, snabb.
Speciella förmågor?:
Medvetenhet om att Matrix existerar: Ja

Jag var tvungen att få ha mouse vid liv igen. Står inte ut med honom död.


Kapitel 1

Charlie gick genom de tomma gränderna inne i Matrixvärlden. Hon frös lite och drog åt den lilla svarta läderjackan.
''Hur långt är det kvar?'' frågade hon kyligt.
''Sväng in på Crimson road så står telefonautomaten där.''
''Bra. för jag börjar frysa Mouse.''
''Ja, det är bara fem grader ute.''
''Kan du inte hacka upp värmen?''
''Kan jag väl.'' svarade han och genast kände hon sig varmare.
Charlie småsprang de sista stegen mot automaten. Hon grep tag i telefonen när den ringde och genast kände hon den ticklande känsla som genomfor henne när hennes själ transporterades tillbaka till den vanliga världen.

Hon slog upp de isblå ögonen bara för att se Mouse flinande ansikte.
''Så, hur var besöket hos oraklet?''
''Jag vill helst inte prata om det. Var är Christoffer?'' Charlie var tvungen att prata med kaptenen. Han skulle veta vad de behövde göra.
''Han är i sin hytt.''

Hon gick med raska steg mot hytten. Metaldörren var stängd så hon knackade och hörde genast den hårda rösten svara.
''Kom in.''
Dörren öppnades sakta och hon klev in i hytten.
''Hej, Jag måste prata med dig.'' hennes röst lät hård och kall när hon tittade på mannen med de lila ögonen.
''Ja, vad är det du ska säga? För jag är ganska upptagen.''
Charlies blick smalnade och hon tittade med avsky på mannen.
''Det är viktigt.''
''Ja, prata. Som jag sa har jag inte särskilt mycket tid.''
Hon slog till honom i ansiktet.
''Vad var det där för?'' Skrek han argt och höll handen för sin röda kind.
''För att du är en jäkla idiot!''
''Vill du slåss? För jag kan slå ihjäl dig.''
''Lycka till med det.''
''Du vet att jag har rätt.''
''Nej Du har inte rätt.'' Christoffer smällde till henne i ansiktet och hon hoppade på honom. Hon bet, och rev. Klöste och slog. Försökte massakrera varenda bit av honom som hon kom åt. Hon lyckades inte särskilt bra och inom några minuter var hon upptryckt mot väggen utan en chans att komma fri.
''Jag sa ju att jag var bättre än dig.'' Sa han kallt och uttryckslöst medans hon förjäves försökte kämpa för friheten. Hon tittde surt upp i hans lila ögon och tyckte sig se en glimt av någonting i dom. Hon slappnade förvånat av och han släppte henne.
''Vad var det där?'' Frågade hon kvittrande i ett försök att övertala honom att berätta.
''Ingenting alls, dra nu innan jag sliter ut dina ögon.''
Hon gick förvånat ut genom dörren och tillbaka till mouse, som hon visste skulle kunna få henne på bättre humör.

dinisaurie.blogg.se

2 nov, 2012 22:26

Hermione kb<3
Elev

Avatar


spännande

Lumos!

23 maj, 2013 15:37

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Andra fandoms > Den utvalda (sv)

Du får inte svara på den här tråden.